Dijitale 7,52 milyar TL yatırım

10.05.2021
Türkiye’de yüzde 39 büyüyen dijital medya yatırımları 7 milyar 528 milyon TL’yi buldu. Toplam medya yatırımları içinde gelenekselin payı yüzde 46’ya gerilerken dijitalin payı yüzde 54’e yükseldi.

Dünya genelinde medya yatırımları yüzde 7,4 azalırken dijitale ayrılan bütçeler artıyor.

MOBİLE YAPILAN YATIRIM 5 MİLYARI AŞTI

Türkiye'de dijital medya yatırımlarının platform türüne göre dağılımı incelendiğinde, yatırımların yüzde 70'inin mobile yapıldığı görülüyor. 2020 yılında dijital medya yatırımları içerisinde en fazla büyüyen mobil platformlara yapılan yatırım tutarının 5 milyar TL'yi aştığı belirtiliyor. Mobilde en çok yatırım alan dijital pazarlama reklam formatı ise ile arama motoru reklamcılığı.

Dijital medya yatırımlarının ağırlıklı olarak mobil platformlarda gerçekleştiğine değinen dijital performans ajansı EG Bilişim Teknolojileri'nin CEO'su Gökhan Bülbül, mobilde yükselen eğilimler hakkında şu bilgileri verdi: "Pandemi süreci ile başlayan dijitalleşme, iş ve özel hayatımızın daha büyük bir parçası haline geldi.

Dijital medya yatırımları içinde yüzde 70 payı bulunan mobil platformlarda arama motoru, gösterim bazlı, video ve influencer pazarlama reklam formatları ön planda.

2020 yılında mobil platformlara yapılan 2.071 milyon TL'lik arama motoru yatırımını 1.776 milyon TL ile gösterim bazlı, 1.044 milyon TL ile video formatındaki reklam türleri takip ediyor."

X
Sitelerimizde reklam ve pazarlama faaliyetlerinin yürütülmesi amaçları ile çerezler kullanılmaktadır.

Bu çerezler, kullanıcıların tarayıcı ve cihazlarını tanımlayarak çalışır.

İnternet sitemizin düzgün çalışması, kişiselleştirilmiş reklam deneyimi, internet sitemizi optimize edebilmemiz, ziyaret tercihlerinizi hatırlayabilmemiz için veri politikasındaki amaçlarla sınırlı ve mevzuata uygun şekilde çerez konumlandırmaktayız.

Bu çerezlere izin vermeniz halinde sizlere özel kişiselleştirilmiş reklamlar sunabilir, sayfalarımızda sizlere daha iyi reklam deneyimi yaşatabiliriz. Bunu yaparken amacımızın size daha iyi reklam bir deneyimi sunmak olduğunu ve sizlere en iyi içerikleri sunabilmek adına elimizden gelen çabayı gösterdiğimizi ve bu noktada, reklamların maliyetlerimizi karşılamak noktasında tek gelir kalemimiz olduğunu sizlere hatırlatmak isteriz.