Doğanlar Mobilya'nın kârında 6 kat artış

15.03.2023
Doğanlar Mobilya Grubu 2022 yılında yüzde 120’lik satış büyümesi yakaladığını ve net kârının 6 kat artışla 180 milyon TL’ye ulaştığını duyurdu.

Doğtaş, Kelebek, Lova Yatak, Kelebek Mutfak-Banyo ve Ruum Store markalarıyla, Türkiye'nin önde gelen 100 markası arasında yer alan Doğanlar Mobilya Grubu, 2022 yılına ait finansal sonuçlarını açıkladı.

Buna göre 5 markasıyla, 561'i yurt içi, 96'sı ise yurt tışı olmak üzere 657 satış noktasına ulaşan şirket, 2022 yılında 550 milyon TL FAVÖK rakamına ulaşırken, net kârını da 6 kat artırarak 180 milyon TL'ye taşıdı.

Doğanlar Mobilya Grubu geçtiğimiz yıl ayrıca, 3 milyar 831 milyon TL hasılat rakamıyla, önceki yıla göre yüzde 120'lik bir satış büyümesi yakalarken, aktif büyüklüğü de yılık yüzde 86 büyüyerek, 3,2 milyar TL oldu.

"2022 YILI KAPANIŞ RAKAMLARI GURUR VERİCİ"

Şirket açıklamasında görüşlerine yer verilen Doğanlar Mobilya Grubu CEO'su İsmail Doğan, 2022 yılı kapanış rakamlarının gurur verici olduğunu belirterek, "Doğanlar Mobilya Grubu olarak, uluslararası pazarda yerimizi daha da sağlamlaştırmak bizim için öncelikli bir hedef. 5 markamızla, 2022 yılı sonunda 561 yurt içi, 96 yurt dışı olmak üzere toplamda 657 satış noktasına ulaştık. 2023 yılı için de hedeflerimiz yüksek. Türkiye genelinde 100-110, yurtdışında ise 20-25 yeni satış noktası hedefliyoruz." şeklinde konuştu.

Bünyesinde yer alan tüm markaların ürün portföyünü esnek üretim modeli uygulamasıyla güçlendirdiğini dile getiren Doğan, şöyle devam etti:

"Lojistik ve operasyon maliyetlerini optimize etme amaçlı yurt içinde 6 noktada lojistik ve operasyon merkezleri kurulduğunu, İzmir, Ankara, İstanbul Tuzla, Hadımköy ve Kayseri'de 19.000 m2 perakende bölge deposu ve Biga'da 20.000 m2, Düzce'de 25.000 m2 depo alanını devreye aldıklarını dile getirdi. Rakamsal başarının yanı sıra özellikle sürdürülebilirlik adına iyi işler yapma çabalarının olduğuna dikkat çeken Doğan, "Doğanlar Mobilya Grubu olarak kısa süre önce imzaladığımız UN Women sözleşmesi ile, kadınlar ve erkekler arasında eşitliğin tesis edilmesi amacıyla; en kapsamlı yetenek havuzunun oluşturulması, rekabet becerisinin artırılması, kurumsal sosyal sorumluluk konularında vazifelerimizin yerine getirilmesi gibi önemli başlıkların altına imza atmış olduk."

Geçmiş dönemde kur farkı zararlarının şirket karlılığının olumsuz yönde etkilendiğini belirten Doğan; "Döviz borçlarımızı 2022 son çeyreğinde tek haneli rakamlara indirdik. İhracat hedefimizin 1/3 oranına kadar aşağı çektik. Bundan sonraki dönemde kur farkı zararlarımızın şirket gündeminde olmayacaktır. Ayrıca; yine 2022 son çeyrekte yüksek faizli kredilerden düşük faizli kredilere önemli geçişler yaptığımızdan, karlılıklarımızda ciddi artış sağlayacağız" ifadelerini kullandı.

X
Sitelerimizde reklam ve pazarlama faaliyetlerinin yürütülmesi amaçları ile çerezler kullanılmaktadır.

Bu çerezler, kullanıcıların tarayıcı ve cihazlarını tanımlayarak çalışır.

İnternet sitemizin düzgün çalışması, kişiselleştirilmiş reklam deneyimi, internet sitemizi optimize edebilmemiz, ziyaret tercihlerinizi hatırlayabilmemiz için veri politikasındaki amaçlarla sınırlı ve mevzuata uygun şekilde çerez konumlandırmaktayız.

Bu çerezlere izin vermeniz halinde sizlere özel kişiselleştirilmiş reklamlar sunabilir, sayfalarımızda sizlere daha iyi reklam deneyimi yaşatabiliriz. Bunu yaparken amacımızın size daha iyi reklam bir deneyimi sunmak olduğunu ve sizlere en iyi içerikleri sunabilmek adına elimizden gelen çabayı gösterdiğimizi ve bu noktada, reklamların maliyetlerimizi karşılamak noktasında tek gelir kalemimiz olduğunu sizlere hatırlatmak isteriz.