Uluslararası alışveriş tutkunları adeta gün sayıyor

09.12.2020

Yapılan bir araştırmaya göre, uluslararası alışveriş tutkunlarının yüzde 66'sı sınır kısıtlamalarının gevşetilmesi halinde seyahatlerine gelecek ay başlamayı düşünüyor.

Tax Free Alışveriş hizmeti sağlayıcısı Global Blue'nun üç ayda bir yayınlanan Observatory raporu, uluslararası alışveriş tutkunlarının yurt dışı seyahatlere çıkmaya daha istekli olmaya başladıklarını ortaya koydu.

Ekim ayında en çok harcama yapan milletlerden, yani Çin, Güney Doğu Asya, Körfez Ülkeler, Rusya ve ABD'den uluslararası alışveriş yapan 16.000 kişinin katıldığı bir anket gerçekleştirildi. Katılımcıların yüzde 66'sı sınır kısıtlamalarının gevşetilmesinin ardından mümkün olan en kısa sürede seyahate çıkmak istediklerini belirtti. Bu oran, Temmuz 2020'de yüzde 60 ve Haziran 2020'de ise yüzde 50 olarak bulunmuştu.

ELİT VE SIK ALIŞVERİŞ YAPANLAR, KISA SÜREDE SEYAHATE EN YATKIN GRUP

Elit ve Sık Alışveriş Yapan uluslararası alışveriş tutkunları, önceki üç aylık dönemde olduğu gibi bu üç aylık dönemde de seyahat etme konusundaki en büyük hevesi sergiledi. Bu grup içinde, karantinalar kaldırıldığında seyahat edeceklerini belirtenlerin oranı temmuz ayına göre 5 puan artış göstererek yüzde 72'ye çıktı.

Elit ve Sık Alışveriş Yapanlar için geçerli olan bu oran, Çin'de yüzde 73'e, Körfez Ülkeleri'nde yüzde 92'ye ve Rusya'da neredeyse yüzde 100'e ulaşıyor. Söz konusu rakamlar, bu ülkelerden gelecek değerli müşterileri bekleyen perakendeciler için oldukça iyi haber.

ÇİNLİ VE G.DOĞU ASYALILAR'IN HARCAMALARI DAHA HIZLI TOPARLANABİLİR

Asya'daki seyahat noktalarında, Çinli ve Güney Doğu Asyalı alışveriş tutkunları arasında daha hızlı bir toparlanma süreci gözlemlenebilir. Bunun nedeni, bölgede Covid-19 vakalarının daha seyrek görülmesi ve seyahat kısıtlamalarının gevşetilmesi:

Ankete katılan Çinli alışveriş tutkunlarının yüzde 50'si, Güney Doğu Asyalılar'ın ise yüzde 66'sı Asya'daki seyahat noktalarını ziyaret etmenin daha güvenli olduğunu düşünüyor. Aynı katılımcılar, Avrupa'yı sırasıyla yüzde 15 ve yüzde 25 oranında güvenli buluyor.

Karşılıklı seyahat anlaşmaları sayesinde sınırlardaki önlemler de yumuşatılıyor. Örneğin, Çinve Hong Kong'dan turistik ziyaretçiler, karantinaya dahil edilmeksizin Singapur'u ziyaret edebiliyor.

Çinli alışveriş tutkunlarının Asya içinde bölgesel seyahatlere hazır olmasının önünü açan bir diğer detay da Çin'deki yurt içi havacılık sektörünün toparlanmış olması. Ülkedeki uçuş sayısı, Ağustos 2020'den bu yana 2019 seviyelerini yakalamış durumda.

AVRUPA'YA İLK DÖNÜŞ YAPMASI EN MUHTEMEL KESİM AMERİKALI VE RUSLAR

Asya örneğinin aksine, Avrupa'da uluslararası alışverişin canlanmasına ilk katkıyı sağlayacak en muhtemel kesim Amerikalı ve Rus alışveriş tutkunları

Amerikalı müşterilerin yüzde 65'i Avrupa'daki seyahat noktalarını ziyaret ederken kendilerini güvende hissettiklerini söylüyor. Amerikalıların seyahat etme isteğinde düşüş yaşanmadığı da düşünüldüğünde bu durum, Avrupa'daki sınır kısıtlamaları gevşetilirken karşımıza iyi bir gösterge olarak çıkıyor. Bu seyahat arzusunu ABD'den başta Meksika olmak üzere Latin Amerika ülkelerine giden yolcu sayısındaki artışlarla örneklendirmek mümkün. Yumuşatılan sınır kısıtlamaları sayesinde, ABD'den bu coğrafyaya seyahat edenlerin sayısı, Ekim 2020 itibariyle neredeyse 2019 seviyelerinin yüzde 80'ine kadar ulaştı.

Rus alışveriş tutkunların yüzde 50'si de Avrupa'yı seyahat ederken kendilerini güvende hissediyor. Gerçekten de 2020 Ağustos'unun başlarında, yani Türkiye ile Rusya arasında seyahat koridorunun kurulmasının hemen ardından, Rusya'dan Türkiye'ye yapılan uçuş rezervasyonlarında bir önceki yılın aynı dönemine göre +%5,2'lik artış yaşanması Rus alışveriş tutkunlarının Avrupa'daki noktalara seyahat etme konusundaki hevesini açıkça vurguluyor.

Ankete katılanların seyahat etmeye yönelik bir isteklerinin olduğunu belirten Global Blue Türkiye Genel Müdürü Selim Seyhun, bu durumun oldukça ümit verici olduğunu söyledi. Seyhun; "Her ne kadar pandemi devam ediyor olsa da tüm dünyada izlediğimiz etkin aşıların haberleri ve seyahat koridorlarının açılmasıyla birlikte, özellikle de Türkiye'de, uluslararası alışveriş sektörünün 2021 yılında sağlıklı şekilde yeniden artacağına dair sinyaller olduğunu söyleyebiliriz. İlk olarak Körfez ülkeleri ve Rus ziyaretçilerin yeniden ülkemize geleceğini öngörüyoruz. Perakendecilerin bu değerli alışveriş meraklılarını karşılamaya hazır olması ve pandemiyle birlikte ortaya çıkan bir dizi ihtiyaca cevap verebilecek durumda olması önemli. Bu doğrultuda sosyal etkileşimin sınırlanması ve en üst düzey hijyenin sağlanması ziyaretçilere çok daha fazla güven verecektir'' dedi.

Global Blue'nun Business Intelligence'dan Sorumlu Başkan Yardımcısı Mathieu Grac ise konuyla ilgili şunları dile getirdi:

"Uluslararası müşteriler arasında seyahat etmeye yönelik güçlü bir hevesin varlığı oldukça cesaret verici. An itibariyle Covid-19 krizi devam ediyor olsa da, etkin bir aşının geliştirildiği yönündeki haberler ve seyahat koridorlarının açılmasıyla birlikte ele alındığında bu bulguların, özellikle de Asya Pasifik bölgesinde, uluslararası alışveriş sektörünün 2021 yılında sağlıklı şekilde yeniden başlayacağına dair sinyaller verdiğini söyleyebiliriz.

Elit ve Sık Alışveriş Yapanlar, yeniden mağazalara gitmeye başlayacak olan ilk kesim. Perakendecilerin bu değerli alışveriş meraklılarını karşılamaya hazır olması ve pandemiyle birlikte ortaya çıkan bir dizi ihtiyaca cevap verebilecek durumda olması önemli. Çevrimiçi ortamdan fiziksel ortama uzanan çözümler sunulması, sosyal etkileşimin sınırlanması ve en üst düzey hijyenin sağlanması, hayati önem taşıyor."

X
Sitelerimizde reklam ve pazarlama faaliyetlerinin yürütülmesi amaçları ile çerezler kullanılmaktadır.

Bu çerezler, kullanıcıların tarayıcı ve cihazlarını tanımlayarak çalışır.

İnternet sitemizin düzgün çalışması, kişiselleştirilmiş reklam deneyimi, internet sitemizi optimize edebilmemiz, ziyaret tercihlerinizi hatırlayabilmemiz için veri politikasındaki amaçlarla sınırlı ve mevzuata uygun şekilde çerez konumlandırmaktayız.

Bu çerezlere izin vermeniz halinde sizlere özel kişiselleştirilmiş reklamlar sunabilir, sayfalarımızda sizlere daha iyi reklam deneyimi yaşatabiliriz. Bunu yaparken amacımızın size daha iyi reklam bir deneyimi sunmak olduğunu ve sizlere en iyi içerikleri sunabilmek adına elimizden gelen çabayı gösterdiğimizi ve bu noktada, reklamların maliyetlerimizi karşılamak noktasında tek gelir kalemimiz olduğunu sizlere hatırlatmak isteriz.