Toyota'dan karbon nötr için bir adım daha

02.12.2022
Toyota, karbon nötre hedefi doğrultusunda ticari araç pazarı için yeni bir sıfır emisyonlu model prototipi geliştiriyor.

Toyota, karbon nötre giden yolda değişen müşteri taleplerine yanıt vermek ve mobiliteye bütüncül yaklaşmak adına ticari araç pazarı için yeni bir sıfır emisyonlu model prototipi geliştiriyor.

Toyota açıklamasına göre, geçen yıl İngiltere'de otomotivin gelecek teknolojilerini geliştirmek adına destek sunan APC'ye başvuran Toyota İngiltere, buradan elde edilen fon ile Hilux'ın yakıt hücreli prototipini gerçekleştiriyor.

Toyota'nın öncülük ettiği ve Ricardo, ETL, D2H ile Thatcham Research gibi mühendislik şirketlerinin olduğu konsorsiyum, yeni Mirai'de de yer alan ikinci nesil Toyota yakıt hücresi donanımını kullanarak, Hilux'ı yakıt hücreli bir araca dönüştürüyorlar.

Toyota, 20 yıldan daha uzun süredir karbon nötre giden hedefte tam hibritler, plug-in hibritler, elektrikliler ve yakıt hücreliler olmak üzere çok yönlü bir yaklaşım sunmaya devam ediyor. Bu yaklaşımla birlikte İngiltere'deki Burnaston tesisinde ilk prototip araçları üretilecek. Performans sonuçlarının ardından ise hedef küçük adetli bir seri üretim gerçekleştirmek olacak.

Toyota bu projeyle yakıt hücresi teknolojisinin farklı alanlarda kullanılabileceğinin altını çizerek, karbonu azaltmada tüm endüstrinin ileriye gitmesine katkı sağlayacak.

X
Sitelerimizde reklam ve pazarlama faaliyetlerinin yürütülmesi amaçları ile çerezler kullanılmaktadır.

Bu çerezler, kullanıcıların tarayıcı ve cihazlarını tanımlayarak çalışır.

İnternet sitemizin düzgün çalışması, kişiselleştirilmiş reklam deneyimi, internet sitemizi optimize edebilmemiz, ziyaret tercihlerinizi hatırlayabilmemiz için veri politikasındaki amaçlarla sınırlı ve mevzuata uygun şekilde çerez konumlandırmaktayız.

Bu çerezlere izin vermeniz halinde sizlere özel kişiselleştirilmiş reklamlar sunabilir, sayfalarımızda sizlere daha iyi reklam deneyimi yaşatabiliriz. Bunu yaparken amacımızın size daha iyi reklam bir deneyimi sunmak olduğunu ve sizlere en iyi içerikleri sunabilmek adına elimizden gelen çabayı gösterdiğimizi ve bu noktada, reklamların maliyetlerimizi karşılamak noktasında tek gelir kalemimiz olduğunu sizlere hatırlatmak isteriz.