"E-ticaret Türkiye'nin gelişiminde önemli bir parça olacak"

07.06.2024
Hepsiburada CEO'su Nilhan Önal Gökçetekin, Türkiye'nin gelişiminin önemli bir parçasının e-ticaret ve e-ihracattan geleceğini söyledi.

Hepsuburada CEO'su Nilhan Önal Gökçetekin, içinde bulundukları WORLDEF ISTANBUL 2024'ün çok önemli olduğuna değinerek, Türkiye'nin gelişiminin önemli bir parçasının e-ticaret ve e-ihracattan geleceğini vurguladı.

Hepsiburada olarak 25 yıldır sektöre öncülük ettiklerini dile getiren Gökçetekin, sözlerini şöyle sürdürdü:

"Hepsiburada e-ticaretle doğmuş bir şirket. Dünyada e-ticareti ilk yaratan şirketlerdeniz. Bizim için çok önemli çünkü biz burada doğduk. Dünya da çok önemli, her yıl e-ticaretin penetrasyonu hızlı bir biçimde artıyor. Türkiye'de yüzde 5-6 penetrasyondaydı. Toplam perakendenin içinde her yıl yüzde 20'den fazla reel büyüyerek bu sene yüzde 21'i geçti. Çok hızlı bir biçimde Türkiye'deki toplam ticaretin yarısına ulaşacağımızı düşünüyorum. Hepsiburada tabii ki burada büyük bir katalizör. Üç tane önemli etkisi var: Bir tanesi Hepsiburada, HepsiJet ile bir lojistik devi. Bütün paketleri biz taşıyoruz, deneyim lideriyiz. En yakın rakibimizle arada iki kata yakın hız ve deneyim farkı yaratıyoruz."

Gökçetekin, ikinci önemli sebebin de Hepsipay finansal ödeme çözümlerinin sunduğu güvenlik olduğunu söyledi.

Hepsipay ile 15 milyondan fazla kişinin cüzdanında birçok kartı sakladığını ifade eden Gökçetekin, şunları söyledi:

"Hepsiburada da biliyorsunuz reklam çözümlerimiz var. Google ile Meta'da iyi bir dönüş olduğunu düşünüyorsunuz, buna katılıyoruz. En az 2-3 katı size geri dönüş sağlamayı garanti ediyoruz. Dolayısıyla Hepsiburada e-ticareti çok hızlı büyüten ve müşteriler için çok önemli bir şirket. Türkiye'de kurulduğumuzdan beri deneyim liderliğini bırakmadık. İki yıldır pazar araştırması yaptırıyoruz. Üst üste bir numarayız. Halk, deneyim liderliğimizi perçinleyerek bizi hep bir numara seçmeye devam ediyor."

"Yapay zeka, e-ticaret için çok önemli"

Hepsiburada CEO'su Gökçetekin, Hepsiburada'nın bölgenin en büyük AR-GE merkezlerinden birisine sahip olduğuna dikkati çekerek, 1000 mühendisle yapay zeka ile ilgili çalışmalar yaptıklarını anlattı.

Gökçetekin, Türkiye'nin gelişimini hızlandırmak için TÜBİTAK ile "Yapay Zeka E-ticaret Enstitüsü" kurduklarını belirterek, şu ifadeleri kullandı:

"Yapay zeka, e-ticaret için çok önemli. Biz 235 milyon ürünü Hepsiburada olarak her gün milyonlarca tüketicimizin önüne getiriyoruz. Bunu normal bir takımla sağlamamız mümkün değil. Bütün kararları, reklam pazarlama çözümlerimizi, fiyatlandırmamızı, stok yönetimimizi, her şeyi yapay zekayla yapıyoruz. Lojistikte yapay zekayı yoğun bir biçimde kullanıyoruz. Hepsiburada, en büyük teknoloji üreticilerinden. Patentli teknolojilerimiz var. Şu anda 5 tane TÜBİTAK'ta devam eden patent başvurumuz da var. Her ay yeni bir teknoloji geliştirip Türkiye'ye ve dünyaya hediye etmeye devam ediyoruz."

Gökçetekin, e-ticaretin her yıl mutlaka ivmeli bir biçimde büyümeye devam edeceğini kaydederek, Türkiye'ki nüfusun e-ticarete çok hızlı adapte olduğunu söyledi.

Bunun, Türkiye'nin gelişimi için çok önemli olduğunu dile getiren Gökçetekin, "Çünkü bizim e-ticaretle büyüttüğümüz 101 bin satıcımız, 400 bin üye iş yerimiz bugün Türkiye'nin en büyük ihracatçıları. Türkiye'ye inanılmaz katkıda bulunuyorlar ve biz onların kaslarını geliştirmelerine destek oluyoruz. Hem lojistikle hem Hepsipay'in fintek çözümleriyle Hepsiburada olarak buna devam edeceğiz." diye konuştu.

X
Sitelerimizde reklam ve pazarlama faaliyetlerinin yürütülmesi amaçları ile çerezler kullanılmaktadır.

Bu çerezler, kullanıcıların tarayıcı ve cihazlarını tanımlayarak çalışır.

İnternet sitemizin düzgün çalışması, kişiselleştirilmiş reklam deneyimi, internet sitemizi optimize edebilmemiz, ziyaret tercihlerinizi hatırlayabilmemiz için veri politikasındaki amaçlarla sınırlı ve mevzuata uygun şekilde çerez konumlandırmaktayız.

Bu çerezlere izin vermeniz halinde sizlere özel kişiselleştirilmiş reklamlar sunabilir, sayfalarımızda sizlere daha iyi reklam deneyimi yaşatabiliriz. Bunu yaparken amacımızın size daha iyi reklam bir deneyimi sunmak olduğunu ve sizlere en iyi içerikleri sunabilmek adına elimizden gelen çabayı gösterdiğimizi ve bu noktada, reklamların maliyetlerimizi karşılamak noktasında tek gelir kalemimiz olduğunu sizlere hatırlatmak isteriz.