Aksa Akrilik’ten ilk çeyrekte 340 milyon TL’lik kâr artışı

15.05.2024
Aksa Akrilik, yılın ilk çeyreğinde enflasyon etkisinden arındırılmış net kârının iki katına ulaşarak 675 milyon TL olduğunu, faiz, vergi, amortisman öncesi kârının ise geçen senenin aynı dönemine göre yüzde 26 oranında artarak 1 milyar 263 milyon TL tutarına ulaştığını duyurdu.

Akrilik elyaf üreticisi Aksa Akrilik, 2024'ün ilk çeyrek finansal sonuçlarını açıkladı. Buna göre şirketin mart sonundaki net kârı geçen yılın aynı dönemine göre yüzde 102 artışla 675 milyon TL'ye ulaştı. Ayrıca, kapasite kullanımında yüzde 100 ile geçilen ilk çeyrek sonunda operasyonel kârlılığını artıran şirketin faiz, vergi ve amortisman öncesi kârı geçen senenin aynı dönemine göre yüzde 26 oranında artarak 1 milyar 263 milyon TL'ye ulaştı. Şirket, 2024 yılında da güçlü performansını sürdürmeye ve paydaşlarına değer katmaya devam ediyor.
Stratejik yatırımlarla büyümeye devam

Verilen bilgiye göre 5 kıtada, 50'den fazla ülkede 400'e yakın müşterisi bulunan şirket,2024 yılının ilk üç ayında önemli yatırımlar yaparak inovatif çalışmalara ağırlık verdi. Şirket, enerji santrali türbin modernizasyonu, teknik iplik tesisi yapımı, yeni ürün geliştirmeleri ve fabrika içi ünitelere ait modernizasyon ve verimliliği artırma amacıyla 10 milyon dolarlık yatırım gerçekleştirdi. Ayrıca Nisan ayında şirket ortaklarına hisse başına 5 TL kâr payı olacak şekilde toplam 1,6 milyar TL brüt kâr dağıtımı yapıldı.

X
Sitelerimizde reklam ve pazarlama faaliyetlerinin yürütülmesi amaçları ile çerezler kullanılmaktadır.

Bu çerezler, kullanıcıların tarayıcı ve cihazlarını tanımlayarak çalışır.

İnternet sitemizin düzgün çalışması, kişiselleştirilmiş reklam deneyimi, internet sitemizi optimize edebilmemiz, ziyaret tercihlerinizi hatırlayabilmemiz için veri politikasındaki amaçlarla sınırlı ve mevzuata uygun şekilde çerez konumlandırmaktayız.

Bu çerezlere izin vermeniz halinde sizlere özel kişiselleştirilmiş reklamlar sunabilir, sayfalarımızda sizlere daha iyi reklam deneyimi yaşatabiliriz. Bunu yaparken amacımızın size daha iyi reklam bir deneyimi sunmak olduğunu ve sizlere en iyi içerikleri sunabilmek adına elimizden gelen çabayı gösterdiğimizi ve bu noktada, reklamların maliyetlerimizi karşılamak noktasında tek gelir kalemimiz olduğunu sizlere hatırlatmak isteriz.