27. EMITT Doğu Akdeniz Uluslararası Turizm ve Seyahat Fuarı kapılarını açtı

06.02.2024
Bu yıl 27. kez düzenlenen EMITT Doğu Akdeniz Uluslararası Turizm ve Seyahat Fuarı, TÜYAP Fuar ve Kongre Merkezi'nde açıldı.

Her yıl binlerce sektör profesyoneline ev sahipliği yapan ve bu yıl 27. kez düzenlenen EMITT Doğu Akdeniz Uluslararası Turizm ve Seyahat Fuarı, TÜYAP Fuar ve Kongre Merkezi'nde açıldı.

Açılış töreninde İstanbul Valisi Davut Gül'ün yanı sıra EMITT Fuar Direktörü Hacer Aydın ve ICA Events Bölge Direktörü Kemal Ülgen de yer aldı.

Fuar, Kültür ve Turizm Bakanlığı, Ticaret Bakanlığı, İstanbul Büyükşehir Belediyesi ve Türk Hava Yollarının kurumsal sponsorluğu ve Türkiye Otelciler Federasyonu ile Türkiye Turizm Yatırımcıları Derneğinin iş ortaklığında düzenlendi.

Balkanlar, Orta Doğu ve Orta Asya başta olmak üzere 300'den fazla satın almacı ile Kuzey Kıbrıs Türk Cumhuriyeti, Almanya, Bulgaristan, Brezilya, Mısır, İran, Japonya ve Venezuela'dan katılımcı firmalar fuarda yer aldı.

Ülkelerin ve Türkiye'den çeşitli illerin stantlarının bulunduğu fuarda, "Seyahat Trendleri", "Sağlık Turizmi", "Sorumlu Turizm" ve "Seyahat Teknolojileri" konulu konferanslar da düzenlenecek.

"Son 5 yılın en yüksek yurt dışı katılımını yaşıyoruz"

Fuara ilişkin konuşan EMITT Fuar Direktörü Aydın, fuara katılım oranının çok yüksek olduğuna dikkati çekerek, "Herkes, özellikle yurt dışı katılımın çok iyi olduğunu söylüyor. Son 5 yılın en yüksek yurt dışı katılımını yaşıyoruz. Uganda, İtalya, Cezayir, Mısır, Venezuela gibi yeni destinasyonlar da katılımcı listemize girdi. 60 milyar dolarlık turizm gelirine ulaşabileceğimizin sinyallerini bu fuarda görmek çok mümkün." dedi.

Aydın, fuardaki yoğunluğun 2024 turizm sezonunun iyi geçeceğine de işaret olduğunu vurgulayarak, "Sadece yurt dışı değil, şehir katılımlarımız da oldukça iyi. Tur operatörlerimiz ve otellerimizin de katılımları çok iyi. Bütün ziyaretçilerimizi fuara bekliyoruz." ifadelerini kullandı.

"Kars'ta 250 binlerde olan turist sayısını 500 binlere çıkarmayı hedefliyoruz"

Serhat Kalkınma Ajansı (SERKA) Birim Başkanı Çağrı Birol Esatoğlu da fuarda Kars kentinin tanıtımına katkı sağladıklarına işare ederek, "Avrupa Birliği Katılım Öncesi Mali Yardım Fonu (IPA) ile desteklenen, Sanayi ve Teknoloji Bakanlığı tarafından uygulanan Rekabetçi Sektörler Operasyonel Programı (CISOP) kapsamında destek almaya hak kazanan ve Kars Valiliği himayelerinde Serhat Kalkınma Ajansı tarafından yürütülen Tarihi Kimliği ile Kars Kenti projesi kapsamında fuara katılıyoruz. Kars'a özgü değerlerimizi ön plana çıkarıyoruz bu fuarda." diye konuştu.

Esatoğlu, stantta Kars'ı simgeleyen Doğu Ekspresi, Menuçehr Camii ve Sarıkamış Harekatı'nı simgeleyen asker figürünün sergilendiğini aktararak, "Kalkınma ajansı olarak Tarihi Kimliği ile Kars Kenti projesi kapsamında Haydar Aliyev Caddesi'nde sokak sağlıklaştırması yaptık. Burada 23 tescilli binanın cephe iyileştirmesi başta olmak üzere caddenin yolunu, kaldırımlarını, aydınlatma direklerini tarihi dokuya uygun olarak yeniledik." ifadesini kullandı.

Kars'ı uluslararası fuarlarda da tanıttıklarını belirten Esatoğlu, "EMITT fuarından önce İspanya ve Almanya'da da Kars'ımızın tanıtımını yaptık. Projemizde hedefimiz, geçmişten bu yana süren kültürel mirası gelecek nesillere aktarmak ve tarihi dokusuyla yaşayan bir şehir oluşturmak. Projemiz tamamlandığında, şu an Kars'ta 250 binlerde olan turist sayısını 500 binlere çıkarmayı hedefliyoruz. Bütün herkesi Kars'ı görmeye davet ediyoruz." açıklamasında bulundu.

Yurt içi ve yurt dışından çok sayıda turizm noktasının tanıtıldığı fuar, 9 Şubat'ta sona erecek.

X
Sitelerimizde reklam ve pazarlama faaliyetlerinin yürütülmesi amaçları ile çerezler kullanılmaktadır.

Bu çerezler, kullanıcıların tarayıcı ve cihazlarını tanımlayarak çalışır.

İnternet sitemizin düzgün çalışması, kişiselleştirilmiş reklam deneyimi, internet sitemizi optimize edebilmemiz, ziyaret tercihlerinizi hatırlayabilmemiz için veri politikasındaki amaçlarla sınırlı ve mevzuata uygun şekilde çerez konumlandırmaktayız.

Bu çerezlere izin vermeniz halinde sizlere özel kişiselleştirilmiş reklamlar sunabilir, sayfalarımızda sizlere daha iyi reklam deneyimi yaşatabiliriz. Bunu yaparken amacımızın size daha iyi reklam bir deneyimi sunmak olduğunu ve sizlere en iyi içerikleri sunabilmek adına elimizden gelen çabayı gösterdiğimizi ve bu noktada, reklamların maliyetlerimizi karşılamak noktasında tek gelir kalemimiz olduğunu sizlere hatırlatmak isteriz.