Vodafone Türkiye'den 9,2 milyar TL servis geliri

24.07.2023
Vodafone Türkiye, 2023-2024 mali yılında servis gelirlerinin 9,2 milyar TL olarak gerçekleştiğini duyurdu.

Vodafone Türkiye, 2023-2024 mali yılına ait ilk çeyrek (Nisan-Haziran 2023) sonuçlarını açıkladı.

Şirketten yapılan açıklamaya göre, şirketin servis gelirleri bu dönemde 9,2 milyar TL olarak gerçekleşti.

Vodafone Türkiye'nin mobil abone sayısı 25,2 milyona, M2M (makinelerarası iletişim) dahil toplam mobil abone sayısı da 28,9 milyona ulaştı. Şirket, faturalı abone sayısını ise 18,8 milyona yükseltti.

Vodafone Türkiye'nin sabit genişbant abone sayısı 1,4 milyon olarak gerçekleşti.

Dijital müşteri sayısı 17 milyon oldu

Tüm kanallarda dijitalleşme odağıyla faaliyetlerini sürdüren Vodafone'un Vodafone Yanımda ve Online Self Servis gibi dijital kanallarını kullanan aylık aktif müşteri sayısı 17 milyona ulaştı. Vodafone'un dijital kanallarını kullanan müşterilerinin aylık toplam etkileşimi ise 438 milyonu aştı.

Mali yılın ilk çeyreğinde Vodafone Türkiye müşterilerinin toplam mobil data kullanımı geçen yılın aynı dönemine kıyasla yüzde 25,2 artarak 1.151 petabyte'a yükseldi.

Vodafone Türkiye, bu dönemde dijital servis şirketi olma yolunda da önemli gelişme kaydetti. Şirketin Vodafone Yanımda mobil uygulaması üzerinden hayata geçirdiği Her Şey Yanımda online alışveriş platformunda Market Yanımda satışları dahil toplam satışlar 5,4 milyonu geçerken, platformun ziyaret edilme sayısı 188 milyona yaklaştı.

Vodafone'un yeni nesil mobil finans çözümü Vodafone Pay'in ürünlerini kullanan toplam kullanıcı sayısı ise 4,7 milyona ulaştı. Şirketin 1.000'e yakın farklı işlem yapabilen kişisel dijital asistanı TOBi'nin aylık tekil kullanıcı sayısı 9,4 milyona, aylık sohbet sayısı ise 37 milyona yükseldi.

Açıklamada görüşlerine yer verilen Vodafone Türkiye Üst Yöneticisi (CEO) Engin Aksoy, mali yılın ilk çeyreğinde servis gelirlerinin 9,2 milyar TL olarak gerçekleştiğini belirterek, şunları kaydetti:

"Mevcut makroekonomik koşullar, hem sektörümüzde hem de üretim alanında verimliliği artıracak uygulamaların hayata geçirilmesini kaçınılmaz kılıyor. Yeni teknoloji ve frekans tahsisi yalnızca bizim şebekemiz üzerinden sunduğumuz hizmetleri bir üst seviyeye taşımamıza değil, aynı zamanda ekonomi genelinde bir büyüme etkisini tetiklememizde de rol oynayacak. Bu bakımdan, operatörlere sürdürülebilir ve öngörülebilir bir yatırım ortamının sağlanması elzem. Vodafone olarak, ülkemizi dijitalleşme liginde hak ettiği yere getirmek için paydaşlarımızla beraber var gücümüzle çalışmaya devam edeceğiz."

X
Sitelerimizde reklam ve pazarlama faaliyetlerinin yürütülmesi amaçları ile çerezler kullanılmaktadır.

Bu çerezler, kullanıcıların tarayıcı ve cihazlarını tanımlayarak çalışır.

İnternet sitemizin düzgün çalışması, kişiselleştirilmiş reklam deneyimi, internet sitemizi optimize edebilmemiz, ziyaret tercihlerinizi hatırlayabilmemiz için veri politikasındaki amaçlarla sınırlı ve mevzuata uygun şekilde çerez konumlandırmaktayız.

Bu çerezlere izin vermeniz halinde sizlere özel kişiselleştirilmiş reklamlar sunabilir, sayfalarımızda sizlere daha iyi reklam deneyimi yaşatabiliriz. Bunu yaparken amacımızın size daha iyi reklam bir deneyimi sunmak olduğunu ve sizlere en iyi içerikleri sunabilmek adına elimizden gelen çabayı gösterdiğimizi ve bu noktada, reklamların maliyetlerimizi karşılamak noktasında tek gelir kalemimiz olduğunu sizlere hatırlatmak isteriz.