Amerika'ya ihracat yapmak isteyene önemli tavsiye

15.03.2023
İnotek Endüstriyel Makine CEO'su Burçak Güngör, Amerika ve İtalya gibi ülkelere ihracat yapmak isteyenlere önemli tavsiyelerde bulundu.

Çimento, tarım, plastik ve yapı kimyasalları gibi birçok alanda faaliyet gösteren İnotek Endüstriyel Makine, CEO'su Burçak Güngör, ABD ve İtalya gibi ülkelere ihracat yapmak isteyen firmalara tavsiyelerde bulundu.

2012 yılında kurulan ve yaklaşık 80 ülkeye ihracat gerçekleştiren İnotek Endüstriyel Makine, ihracata başlamak veya ihracatını artırmak isteyen şirketlere farklı ülkelerden elde edilen gerçek ithalatçı ve tedarikçi firma bilgilerini sunan TradeAtlas bünyesine dahil olduktan sonra ihracatta yeni pazarlara açıldı.

Çimento, tarım, plastik, biomass, yapı kimyasalları gibi birbirinden bağımsız birçok sektörde faaliyet gösteren İnotek Endüstriyel Makine'nin CEO'su Burçak Güngör, toz ve granül malzemelerin taşınması, karıştırılması, dozajlanması, kaldırılması gibi yatay ya da dikey naklinin sağlanması için gerekli tüm endüstriyel tasarımları imal ettiklerini söyledi. Burçak Güngör, TradeAtlas'a katılım sağladıktan sonra ürünlerini Amerika ve İtalya'ya göndermeye başladıklarını da vurguladı.

AMERİKALI FİRMA ÇİN YERİNE TÜRKİYE'YE YÖNELDİ

TradeAtlas sistemine katılmalarının ardından yeni pazarlara ulaşma noktasında büyük fırsat yakaladıklarına dikkat çeken Burçak Güngör, "Trade Atlas'a üye olduktan sonra hızlı bir şekilde Amerika, İtalya gibi ülkelere satışa başladıklarını vurgulayan. Amerika'ya ilk ihracatımızı çimento helezonu ürünümüzle gerçekleştirdik. Amerikalı firma, Çinli firmalar yerine ürünü bizlerden temin etti. Bunun en önemli sebebi ise Çinli firmalardan pozitif olarak ayrılmamızdı. Yakın zamanda Çin-Amerika arasında başlayan konteyner problemleri ve buna bağlı olarak artan nakliye fiyatları bizi daha avantajlı hala getirdi. Ürünü bizden aldılar" dedi.

TradeAtlas sisteminin firmalar açısından işleyiş sürecinden de söz eden Güngör şunları söyledi:

"Sisteme katıldıktan sonra bakir olan pazarları tasnif edip, bu pazarlardaki sisteme dahil firmaları çıkardık ve iletişime geçtik, sistemdeki firmalar ürünlerimizi ithal ettiği için birkaçı hızlı bir şekilde daha detaylı teknik bilgi talebinde bulundu. Teknik olarak ürünlerimizin avantajını, diğer firmalarla kalite farkımızı açıkladıktan sonra süreç çok hızlı bir şekilde siparişe dönüştü."

"SABIRLI OLUN"

TradeAtlas'ın şirketlere büyük fayda sağladığına dikkat çeken Güngör, "Sisteme giriş yapan firmaların öncelikle sabırlı olması gerekiyor. Sistemi sürekli takip etmelerini, sistem güncellendikçe yeni firmaları veri tabanlarına eklemelerini öneriyorum. İstikrarlı bir şekilde takip sağlanmalı. Firmalar ilgili ürünlerle beslenmeli. Eğer bu şekilde sistemden yararlanılırsa temaslar çok kısa sürede siparişe dönüyor. İhracata hizmet eden tüm B2B platformlarda bulunmaya çalışan bir firmayız, TradeAtlas'ın en büyük avantajı GTİP numaraları ile daha evvel aynı ürünü ithal ve ihraç eden firmaların tüm detaylarını sunuyor olması. Bu anlamda ihracatçı firmalar için büyük avantaj sağladığını ifade edebilirim" ifadelerini kullandı.

X
Sitelerimizde reklam ve pazarlama faaliyetlerinin yürütülmesi amaçları ile çerezler kullanılmaktadır.

Bu çerezler, kullanıcıların tarayıcı ve cihazlarını tanımlayarak çalışır.

İnternet sitemizin düzgün çalışması, kişiselleştirilmiş reklam deneyimi, internet sitemizi optimize edebilmemiz, ziyaret tercihlerinizi hatırlayabilmemiz için veri politikasındaki amaçlarla sınırlı ve mevzuata uygun şekilde çerez konumlandırmaktayız.

Bu çerezlere izin vermeniz halinde sizlere özel kişiselleştirilmiş reklamlar sunabilir, sayfalarımızda sizlere daha iyi reklam deneyimi yaşatabiliriz. Bunu yaparken amacımızın size daha iyi reklam bir deneyimi sunmak olduğunu ve sizlere en iyi içerikleri sunabilmek adına elimizden gelen çabayı gösterdiğimizi ve bu noktada, reklamların maliyetlerimizi karşılamak noktasında tek gelir kalemimiz olduğunu sizlere hatırlatmak isteriz.