Global şirketler de sınıfta kaldı

09.03.2021

Global şirketlerin yüzde 70'inde cinsiyet eşitliğinin halen en önemli 10 öncelik arasında olmadığı ortaya çıktı.

IBM İş Değerleri Enstitüsü (IBV), COVID-19 nedeniyle iş yerinde kadınların karşı karşıya oldukları zorlukların arttığına dair bir araştırma yayınladı. Ankete katılan profesyonellere göre global işletmelerin yüzde 70'i için, cinsiyet eşitliği hala en önemli 10 öncelik arasında yer almıyor. Çalışma ayrıca, toplumsal cinsiyet katılımını en önemli iş önceliği olarak sıralayan şirketlerden alınan bilgilerle, iş dünyasında cesur ve sürdürülebilir değişimin sağlanmasına yardımcı olabilecek anahtarları paylaşıyor.

"Kadınlar, Liderlik ve Kaçırılan Fırsatlar" başlığıyla yayınlanan araştırma, 2019 yılında yayınlanan benzer bir araştırmanın devamı niteliğinde hazırlandı. Araştırma, giderek azalan yeni kadın lider sayısıyla birlikte cinsiyet eşitliğinin de bir yol ayrımında olduğunu gösteriyor. Araştırma sonuçları 2021 yılında ankete katılan kadınlar arasında kıdemli başkan yardımcısı, başkan yardımcısı, direktör ve müdür gibi üst düzey görev alan kadınların sayısının 2019 yılına kıyasla daha düşük olduğunu ortaya koydu.

IBM Küresel Pazar Kıdemli Başkan Yardımcısı ve IBM Kadın Topluluğu Kıdemli Yönetici Sponsoru Bridget van Kralinge, araştırmadan elde edilen verilerin, kadın liderlerin yaşadığı birçok zorluğu gözler önüne serdiğini söyledi. Sorunun, derinlemesine ele alınmaması durumunda, sürecin daha da gerileyebileceğine dikkat çeken Kralinge, "Hemen yaratıcı çözümleri değerlendirmeli ve tüm kadınların yüzde yüz potansiyellerine ulaşmasına yardımcı olabilecek anlamlı ve kalıcı çalışmaları iki katına çıkarmalıyız." açıklamasında bulundu,

ETKİSİZ ÇABALAR YORUYOR, İYİMSERLİK AZALIYOR

Ayrıca araştırma, ankete katılan çalışanların, cinsiyet eşitliğini ele almaya yönelik etkisiz çabalar nedeniyle yorgunluk ve iyimserliğin azaldığını gösteriyor. Ankete katılan kadınların yalnızca% 62'si (2019'a göre 9 yüzde puanı düşüşle) ve ankete katılan erkeklerin% 60'ı (2019'a göre 7 yüzde puanı düşüşle), kuruluşlarının önümüzdeki beş yıl içinde cinsiyet eşitliğini önemli ölçüde iyileştirmesini bekliyor.

Kadınların iş hayatındaki rolünün artması gerektiğini vurgulayan IBM Türkiye Genel Müdürü Volkan Sözmen, "IBM'in çeşitli nedenlerden dolayı kariyerine ara verip işe dönmek ya da sektör ve meslek değiştirmek isteyen kadınlar için geliştirdiği SkillsBuild programının, kadınların iş gücüne katılmalarına yardımcı olmayı hedeflediğini söyledi. Sözmen, "Bu çerçevede iş hayatına ara vermiş kadınların istihdama tekrar katılmasına destek vermeyi hedefleyen YenidenBiz Derneği'yle birlikte Aralık 2019'dan beri IBM SkillsBuild dijital öğrenme platformunu projesini sürdürüyoruz. Platform ile YenidenBiz aday havuzundaki kadınlara teknik ve profesyonel beceri eğitimleri sunuyoruz" diye konuştu.

Inclusive Ally programı kapsamında çeşitlilik ve kapsayıcılık konusunda en başarılı liderleri ödüllendirdiklerini ve Elevate gelişim programıyla da şirket içindeki kadın çalışanların kariyer planlarını desteklediklerini belirten Sözmen, sözlerine şöyle devam etti: "Kurum içi programları geliştirmek bu işin sadece bir parçası. Bunun dışında kuruluşların çalışma kültürlerinde çeşitliliği ve kapsayıcılığı benimsemesi ve uygun düşünce yapısını da desteklemesi gerekiyor."

'İLK HAREKETE GEÇENLER'İN AVANTAJI

Araştırmaya göre pek çok kuruluş, cinsiyet eşitliğini ve kapsayıcılığı artırmak için cinsiyeti göz önünde bulundurmayan aday tarama ve kadınlar için doğum izni gibi programları devreye alıyor. Ancak, düşünce yapılarının ve kurum kültürlerinin programlarla birlikte yeterince değişmemesi kısmen de olsa bu programların daha iyi sonuçlar vermesini önlüyor.

Araştırmada yer alan katılımcılar arasından "İlk Harekete Geçenler" olarak adlandırılan grup, kadınların ilerlemesini resmi bir iş önceliği olarak kabul edenlerden oluşuyor. Katılımcıların yüzde 11'ini oluşturan grup, cinsiyet kapsayıcılığını finansal performans artışında olumlu bir etken olarak görüyor. İlk Harekete Geçenler, araştırmaya katılan diğer kuruluşlara kıyasla gelirlerinde yüzde 61'e yakın artış olduğunu ve finansal performans, inovasyon ve müşteri/çalışan memnuniyeti konularında da olumlu artış yaşadıklarını bildiriyor.

Araştırma sonuçlarına göre IBM, sürdürülebilir ilerleme için şu yol haritasını öneriyor:

  • Cesur düşünce yapısını büyük taahhütlerle birleştirin: Cinsiyet eşitliğini en önemli beş resmi iş önceliğinden biri haline getirerek, kadınların iş gücüne yeniden dahil olması için yöntemler belirlenebilir.

  • Krize yönelik belirli müdahalelerde bulunun: Ek çocuk bakımı desteği ve akıl sağlığı kaynaklarına erişim gibi ek sosyal yardımlar, anahtar rol oynayabilir.

  • Bir amaç kültürü yaratın ve alan açma konusunda ısrar edin: Empatik liderliğe odaklanmak ve orta düzey yöneticilerin pozitif kültürel değişimi desteklemelerine olanak verilebilir. İnsan odaklı liderlerin, bireylerin kişisel ve profesyonel gereksinimleriyle uyumlu esneklik sunarak kapsayıcı ekip kültürlerini teşvik etmeleri ve gelecekte kadın lider sayısının artıracak hedefler koymaları gerekiyor.

  • Performansı artırmak için teknolojiden yararlanın: Kuruluşlar, iş başvurusunda bulunan adayların adil biçimde incelenmesini sağlamak için yapay zeka gibi teknolojilerden yararlanabilir. Bu sayede çalışanların, salgın sona erdikten sonra çalışma ortamlarında etkili bir etkileşim kurmalarına olanak sağlayacak iş birliği araçlarına ve ekip oluşturma uygulamalarına yatırım yapılabilir.
X
Sitelerimizde reklam ve pazarlama faaliyetlerinin yürütülmesi amaçları ile çerezler kullanılmaktadır.

Bu çerezler, kullanıcıların tarayıcı ve cihazlarını tanımlayarak çalışır.

İnternet sitemizin düzgün çalışması, kişiselleştirilmiş reklam deneyimi, internet sitemizi optimize edebilmemiz, ziyaret tercihlerinizi hatırlayabilmemiz için veri politikasındaki amaçlarla sınırlı ve mevzuata uygun şekilde çerez konumlandırmaktayız.

Bu çerezlere izin vermeniz halinde sizlere özel kişiselleştirilmiş reklamlar sunabilir, sayfalarımızda sizlere daha iyi reklam deneyimi yaşatabiliriz. Bunu yaparken amacımızın size daha iyi reklam bir deneyimi sunmak olduğunu ve sizlere en iyi içerikleri sunabilmek adına elimizden gelen çabayı gösterdiğimizi ve bu noktada, reklamların maliyetlerimizi karşılamak noktasında tek gelir kalemimiz olduğunu sizlere hatırlatmak isteriz.