Eti Bakır'dan, 'su ve karbon ayak izi' hamlesi

22.06.2021

Cengiz Holding'in iştiraki Eti Bakır AŞ, 9 işletmesine ait su ve karbon ayak izini çıkardı.

Şirketten yapılan açıklamada, Türkiye'nin bakır ihtiyacının yaklaşık yüzde 20'sini tek başına karşılayan Eti Bakır AŞ ekonomiye sunduğu katkıyı, çevreye karşı duyarlı yaklaşımlarıyla da destekliyor.

Açıklamada görüşlerine yer verilen Eti Bakır Genel Müdür Yardımcısı Asım Akbaş, ayak izi çalışmalarının İzmir-Halıköy, Kastamonu-Küre, Samsun, Giresun-Lahanos, Artvin-Murgul, Artvin-Cerattepe, Adıyaman, Siirt-Madenköy, Mardin-Mazıdağı işletmelerini kapsadığını ifade etti.

Sonuçların dünya madencilik ortalamasının altında olduğunu belirten Akbaş, şunları kaydetti:

"Dünya bakır üretimi ortalamalarına baktığımızda 1 ton bakır üretimi için 97 metreküp su kullanıldığını görüyoruz. Bu miktar Eti Bakır tesislerinde 73 metreküp. Yine dünyada bakır işletmelerinin ortalama karbon emisyon oranı üretilen her bir kilogram bakır için 3,7 kilogram karbondioksit civarında. Eti Bakır'da ise bu oran 3,2 kilogram. Bakır üretiminde bir sanayi devi olarak Eti Bakır'ın öncelikli gündem maddelerinin arasında, sürdürülebilirlik bulunuyor. Bu nedenle önümüzdeki dönemde tesis bazında yapacağımız çalışmalarla su ve karbon ayak izimizi düşürmeyi hedefliyoruz. Gelecek 5 yıl içinde ayak izimizi yüzde 10 düşürmek için çalışmaya devam ediyoruz."

X
Sitelerimizde reklam ve pazarlama faaliyetlerinin yürütülmesi amaçları ile çerezler kullanılmaktadır.

Bu çerezler, kullanıcıların tarayıcı ve cihazlarını tanımlayarak çalışır.

İnternet sitemizin düzgün çalışması, kişiselleştirilmiş reklam deneyimi, internet sitemizi optimize edebilmemiz, ziyaret tercihlerinizi hatırlayabilmemiz için veri politikasındaki amaçlarla sınırlı ve mevzuata uygun şekilde çerez konumlandırmaktayız.

Bu çerezlere izin vermeniz halinde sizlere özel kişiselleştirilmiş reklamlar sunabilir, sayfalarımızda sizlere daha iyi reklam deneyimi yaşatabiliriz. Bunu yaparken amacımızın size daha iyi reklam bir deneyimi sunmak olduğunu ve sizlere en iyi içerikleri sunabilmek adına elimizden gelen çabayı gösterdiğimizi ve bu noktada, reklamların maliyetlerimizi karşılamak noktasında tek gelir kalemimiz olduğunu sizlere hatırlatmak isteriz.