Kale Grubu, sosyal girişimlerle ortak çalışma zemini oluşturuyor
Kale Grubu Başkanı ve CEO’su Zeynep Bodur Okyay, Ekosistemi destekliyor, büyütüyor ve sosyal girişimcilerle birlikte gelişiyoruz. Sosyal girişimlerin markalarımızla ortak çalışma fikri heyecan verici. Bu potansiyeli mutlaka değerlendireceğiz. Bu yılın başından itibaren holding fonksiyonlarımızı da etki yatırımlarına odaklanacak şekilde yeniden yapılandırmaya başladık" diye konuştu.
Kale Grubu'nun, yaşadığı dünyaya ve çevreye karşı kendini sorumlu hisseden ve bu uğurda hayatları iyileştirmek için harekete geçme cesaretini gösteren sosyal girişimcilere destek olmak amacıyla hayata geçirdiği İbrahim Bodur Sosyal Girişimcilik Programı'nın sekizinci yılında ödül kazananlar açıklandı.
Bu yıl 4 kategoride toplam 316 başvuru alan ödül programında Seçici Kurul'un yaptığı değerlendirme sonucunda; Erken Aşama kategorisinde polyester atığını polyester yününe dönüştürerek atık sorununun önüne geçmeyi amaçlayan HARCY; İleri Aşama kategorisinde sunduğu akıllı su yönetim platformu ile sanayi tesislerinde su israfını azaltmayı hedefleyen BLUEIT; İşbirliği kategorisinde okul öncesi için cinsiyet ayrımı gözetmeyen, yaratıcılığı destekleyen eğitici ve eğlenceli oyuncaklar tasarlayan ve Tohum Otizm Vakfı iş birliğiyle otizmli çocukları da faydalanıcı skalasına alan MORITOYS; Gençlik kategorisinde ise engelli bireylerin yazılım ve tasarım başta olmak üzere teknik beceri setlerini artırmayı, böylece onları iş piyasalarına entegre etmeyi hedefleyen OVERCAMP ödüle değer bulundu.
"Sosyal girişimlerin markalarımızla ortak çalışma fikri heyecan verici"
Kale Grubu Başkanı ve CEO'su Zeynep Bodur Okyay, tüm dünyada 10 milyon civarında sosyal girişim olduğunu ve bu işletmelerin dünya çapında 200 milyon işi desteklediğini belirterek, "Sosyal girişimcilik Türkiye'de de yükseliyor. Bu ilerlemede, 8 yıl önce hayata geçirdiğimiz İbrahim Bodur Sosyal Girişimcilik Programının büyük katkısı var. Sosyal girişimciler dünyada her yıl 2 trilyon dolarlık iş kapasitesi oluşturuyor. Önemli ve gelecek vadeden bir iş potansiyeli. Kale Grubu olarak bu potansiyeli gördük. Sosyal girişimlerin toplum ve çevre sorunlarına çözüm bulma fırsatına sahip olduğuna inandık. Ekosistemi destekliyor, büyütüyor ve sosyal girişimcilerle birlikte gelişiyoruz. Sosyal girişimlerin markalarımızla ortak çalışma fikri heyecan verici… Bu potansiyeli mutlaka değerlendireceğiz. Bu yılın başından itibaren holding fonksiyonlarımızı da etki yatırımlarına odaklanacak şekilde yeniden yapılandırmaya başladık, dezavantajlı grupları güçlendirme ve yarattığımız sosyal etkiyi artırma yolculuğumuza devam ediyoruz" şeklinde konuştu.
Kale Grubu Kurumsal İletişim ve Etki Yatırımları Bölüm Başkanı Rana Birden de şunları söyledi:
"İbrahim Bodur Sosyal Girişimcilik Programı ile sekiz yıl önce yola çıkarken, sosyal girişimcileri destekleyip kamuoyu önüne çıkmalarını sağlayacağımız, varlığıyla da sosyal etki bırakabilecek bir programı hayata geçirmeyi amaçlamıştık. Bu etkinin, dünyaya iyi bakmak için en iyi yol olduğuna inandık. Öncelikli hedeflerimizden biri, iş dünyasının bakış açısında bir fark yaratabilmekti. Bu yolla sorumlu ve etki odaklı liderliğin meydana getirebileceği değişime dikkat çekmeyi hedefledik. 8 yıl gibi kısa sayılabilecek bir sürede bu hedefler yolunda önemli mesafe aldık. Özel sektörün dikkatini sosyal girişimcilik kavramına çekmeyi ve benimsemelerini başardık, iş alanları ile entegre etme yolunda adım atmalarını sağladık."
Impact Hub Istanbul'un kurucu ortağı Ayse Sabuncu da "Ekosistemin gelişmesine destek verme amacıyla başlatılan İbrahim Bodur Sosyal Girişimcilik Programı kapsamında, daima ihtiyaç odaklı bir perspektif izleyen Kale Grubu'nun bu yıldan itibaren etki yatırımı konusuna da odaklanmasından dolayı heyecan duyuyoruz" dedi.
DİBA'da eğitim alan genç sosyal girişimci finale kaldı
İbrahim Bodur Sosyal Girişimcilik Programı'na sosyal girişimcilerin ilgisi her geçen yıl artıyor. Bu yıl 4 kategoride gelen toplam 316, bugüne kadarki en büyük ikinci başvuru sayısı oldu. Başvuruların yüzde 61'i kadınlardan gelirken, finale kalan girişimler arasında kadın girişimci oranı yüzde 47 olarak gerçekleşti.
Başvuruların coğrafi dağılımı açısından da ilerleme kaydedildi. Bu yıl 165 başvuru İstanbul dışından geldi. Başvuran sosyal girişimler arasında TÜBİTAK'tan destek alanların oranı yüzde 30 oldu. Bu rakam etki girişimlerinin, Ar-Ge desteklerinden faydalandıklarını gösterdi.
Bu yıl ilk kez, Kale Grubu'nun sosyal girişimcilik ekosistemini yeni girişimcilerle beslemek amacıyla üç yıl önce Boğaziçi Üniversitesinin iş birliğiyle hayata geçirdiği Dünyasına İyi Bakanlar Akademisinde (DİBA) eğitim alan genç bir sosyal girişimci, finale kalma başarısını gösterdi.
Sosyal girişimcilere destek veren ödüller
İbrahim Bodur Sosyal Girişimcilik Programı kapsamında Erken, İleri Aşama ve İş Birliği Kategorisinde kazananlara 250.000'er TL, Gençlik Kategorisi kazananına ise 50.000 TL ödül verildi. Erken, İleri ve İş Birliği Kategorilerinin kazananları, maddi ödüle ek olarak, Kale Grubu ve Impact Hub Istanbul tarafından iş geliştirme ve yatırıma hazırlık desteği, Gençlik Kategorisi kazananı ekip ise Social Impact Award Türkiye '24 programına geçiş ve program kapsamında kapasite geliştirme desteği alma hakkını elde etti.
Ödül gecesinde sahneye çıkan sosyal girişimlere ayrıca Türkiye'nin ilk çağdaş seramik sanatçısı Füreya Koral'ın öğrencilerinden seramik sanatçısı M. Tüzüm Kızılcan'ın imzasını taşıyan seramik tohum heykeli hediye edildi.
Sivil toplum ve iş dünyasının önemli isimleri değerlendirdi
İbrahim Bodur Sosyal Girişimcilik Programı Seçici Kurulu'nda; Founder One Genel Müdürü Ali Şahin, Nivogo Kurucu Ortak ve CEO'su Arnas Akbaş, İş Grubu Yeni Nesil Girişimcilik Başkanı ve 100. Yıl Girişim Sermayesi Yönetim Kurulu Başkanı Barış Karakullukçu, Alethina Etki Girişimcilik Kurucusu Can Atacık, Dünya Ekonomik Forumu /Schwab Vakfı-Küresel Sosyal Girişimcilik İttifakı Başkanı Daniel Nowack, Etkiyap Yönetim Kurulu Başkanı Şafak Müderrisgil ve Kale Grubu Şirketleri Yönetim Kurulu Üyesi Esra Yazıcı Tözge yer aldı.