L'Oreal Türkiye, sürdürülebilirlik faaliyetlerini hızlandırdı

02:57 - 04.06.2024, Salı

L'Oreal Türkiye Ülke Genel Müdürü Sinem Sandıkçı Gökçen, "Sürdürülebilirlik alanındaki çalışmalarımızı her alanda hızlandırarak bilim, teknoloji ve insan odağında sürdürülebilirliğe yeni bir boyut kazandırıyoruz" dedi.

L'Oreal Türkiye, sürdürülebilirlik programı kapsamında hayata geçirdiği uygulamaları açıkladı.

Şirketten yapılan açıklamaya göre, sürdürülebilirlik alanında yaptığı çalışmaları 5 Haziran Çevre Günü'nde açıklayan L'Oreal Türkiye, bilim, teknoloji ve insan odaklı sürdürülebilir uygulamalarını sürdürüyor.

"Gücünü Teknolojiden Alan Sürdürülebilirlik", "Gücünü Bilimden Alan Sürdürülebilirlik" ve "Gücünü İnsanlar İçin Kullanan Sürdürülebilirlik" başlıkları altında çalışmalar yapan şirket, dijital dünyada da 47 ülkede faaliyet gösteren Fransız start-up IMPACT+ ile işbirliği yaptı.

Şirket, dijital kampanyalarında karbon emisyonunu yüzde 40'a varan oranda azaltırken küresel ölçekteki dijital çalışmalarla 2023'te dünyanın etrafını uçakla 6 bin kez dolaşmaya eşdeğer 55 bin tonluk karbon salınımının önüne geçti.

Start-up Carbios ile enzimatik teknolojisi kullanılarak geliştirilmiş sonsuz kez geri dönüştürülebilen plastik şişeyi hayata geçirerek şeffaf, renkli, opak ve çok katmanlı her türlü petin geri dönüştürülmesi sağlıyor ve geri dönüşüme katkı da bulunuyor.

L'Oreal'in Gjosa ile geliştirdiği ve kuaför salonlarında yüzde 69'a varan su tasarrufu sağlayan duş başlığı uygulaması 2023'ten bu yana Avrupa ve Orta Doğu'da 11 binden fazla kuaför tarafından kullanıldı.

279 milyon litre (yaklaşık 112 olimpik yüzme havuzu) su tasarrufu sağlayan ve 18 milyon kWh enerji tasarrufuna olanak sağlayan yenilik, Türkiye'de yaklaşık 100 bin kişinin 1 yıllık televizyon izleme süresine eş değer.

L'Oreal Türkiye, her yıl 51 milyon adet şampuan ve saç kremi üretimi gerçekleştirdiği İstanbul Üretim Tesisini "Suyu Geri Dönüştüren Su Dostu Fabrika'ya çevirdi. L'Oreal Grup çatısı altında bunu gerçekleştiren 7'inci ülke Türkiye olurken, İstanbul Üretim Tesisinde kullanılan endüstriyel suyun yüzde 100'ü geri dönüştürülerek, tekrar kullanılıyor.

Meksika, İspanya, Rusya, İtalya, Belçika, Çin ve son olarak Türkiye'den sonra L'Oreal Grup bünyesindeki tüm fabrikaların 2030'a kadar suyu geri dönüştüren su dostu fabrika haline getirilmesi hedefleniyor.

2021'den beri "Plastiksiz E-Ticaret" yaklaşımıyla e-ticaret ve B2B gönderimlerinde dolgu ve koruma malzemelerinin, koli ve güvenlik bantlarının yüzde 100'ünü, plastik yerine geri dönüştürülebilir kağıttan elde eden L'Oreal Türkiye, 2025'e kadar tüm plastik ambalajlarını yeniden doldurulabilir, yeniden kullanılabilir, geri dönüştürülebilir veya kompost yapılabilir hale getirmeyi hedefliyor.

2030'a kadar ise tüm ambalajlarında kullandığı plastik yoğunluğunu yüzde 20 azaltmayı amaçlayan şirket, 2030'a kadar ambalajlarda kullanılan plastiğin de yüzde 100'ü biyo-bazlı ya da geri dönüştürülmüş kaynaklardan elde edilecek.

Doğanın, güzelliğin geleceği olduğuna inanan L'Oreal Grup'ta, 2030'a kadar içeriklerin yüzde 95'i biyo-bazlı, bol mineral kaynaklardan veya döngüsel süreçlerden elde edilecek.

"Gelecek için Eczaneler" programı kapsamında Sürdürülebilirlik Akademisi&Bureau Veritas ile işbirliği yapıldı. Program kapamında ocak ayında 500'den fazla eczane sürdürülebilirlik konusunda bilgilendirilerek, sürdürülebilirliğin önemi vurgulandı.

"İki milyardan fazla insan, su kaynaklarının yetersiz olduğu ülkelerde yaşıyor"

Açıklamada görüşlerine yer verilen L'Oreal Türkiye Ülke Genel Müdürü Sinem Sandıkçı Gökçen, dünyanın en kapsamlı sürdürülebilirlik hedeflerini hayata geçirmeyi sürdürdüklerini belirtti.

Gökçen, "Bilimin ışığında teknolojinin gücünden yararlanarak gezegenimize saygılı bir biçimde çalışmalarımıza her geçen gün bir yenisini ekliyoruz. Bugün rakamlara baktığımızda sera gazı son iki milyon yılın en yüksek seviyelerinde, iki milyardan fazla insan su kaynaklarının yetersiz olduğu ülkelerde yaşamını sürdürüyor." ifadelerini kullandı.

Tüketicilerin giderek artan bir oranda çevresel etkiler konusunda doğru bilgilendirilmeye ve şeffaf verilere sahip olmaya ihtiyaç duyduklarını gözlemlediklerini aktaran Gökçen, şu değerlendirmede bulundu:

"Gerçekleştirilen araştırmalar kapsamında, tüketicilerin yüzde 76'sı iklim değişikliği konusunda endişe duyuyor. L'Oreal Türkiye olarak sürdürülebilirlik bizim için her alanda varlığını koruyor. Bu yaklaşımımıza gezegenimizin elle tutulabilir doğa rejenerasyonu gibi konular da dahil veya dijital dünyada karbon emisyonunu azaltmak da. Meseleye hepimizin elini taşın altına koyması gereken bir durum olarak bakıyor, çalışmalarımızı da her alanda hızlandırarak bilim, teknoloji ve insan odağında sürdürülebilirliğe yeni bir boyut kazandırıyoruz."

BİZE ULAŞIN