Enerjisa Enerji'de, yapay zeka dönemi
Enerjisa Enerji, "Herkes için daha iyi bir gelecek" vizyonu kapsamında kesintisiz sağladığı hizmet ve dijital çözümlere yapay zekayı da ekleyerek müşteri deneyimini iyileştirmeye devam ediyor.
Şirketten yapılan açıklamaya göre, doğa dostu ve yenilenebilir enerjiye dayalı ürünleriyle müşterilerine enerji tüketiminde tasarruf ve verimlilik sağlayan çözümler sunmaya devam eden Enerjisa Enerji, 22 milyonu aşkın kullanıcıya yönelik 7/24 sürdürdüğü hizmet ve çözümleri dijitalleştirerek yapay zeka kullanımını da müşterileri için hizmetlerinin parçası haline getiriyor.
Yapay zeka teknolojilerinin uygulanması ile şirket, bünyesinde büyüme, gelir artışı, maliyet düşüşü, kalite artışı ve genel verimlilikte iyileştirmeler elde ederek ve somut çıktılarını kamuoyu ile paylaşarak enerjinin dijitalleşmesi yolunda rol model oluyor.
Elektrik dağıtım, perakende satış ve müşteri çözümleri şirketi olarak 3 ana kolda faaliyet gösteren Enerjisa Enerji, yapay zeka teknolojisini de şirketlerine yayarak dijitalleşmeyi tüm faaliyetlerine entegre ediyor.
Enerjisa Dağıtım Şirketleri olarak enerji talep tahmini, kayıp kaçak tahminleme, sayaç arıza tahmini, solar/şebeke bakım operasyonları, sosyal medya duygu analizi, CBS veri kalitesi, bakım saha operasyonları, çağrı merkezi analitiği gibi birçok operasyonel alanlarında; Enerjisa Perakende Satış Şirketleri olarak fiyat tahmin modeli, uzun dönemli talep tahmini, müşteri ödeme kanal haritası, davranışsal skor tahminlemesi, tahsilat trend analizi, vade gün tahmini, fatura itirazı tahminlemesi, müşteri yorumları analizi gibi birçok operasyonunda; Enerjisa Müşteri Çözümleri AŞ olarak ise GES üretim tahmini operasyonunda, dijitalleşme ve yapay zeka uygulamaları ile müşteri memnuniyetinde artış, saha ekiplerinin verimliliği, iş gücü kazanımı ve hasarlı envanter tespit başarısı gibi, genel verimlilikte gözle görülür iyileştirmelerin olduğu görülüyor.
Sayaçtan ödemeye olan tüm yolculuklarında AI & RPA teknolojilerini kullanarak Enerjisa Enerji Operasyon biriminin oluşturduğu sektörde ilk ve tek projesi, Enerjisa Enerji perakende şirketinin uygulaması olan Faturan Cebinde, elektrik faturalarının müşteriler tarafından da oluşturulmasını sağlıyor. Mobil uygulama ile faturalama sistemi entegre şekilde çalışarak, müşteriler kendi sayaçlarını mobil uygulama üzerinden görüntü işleme teknolojileriyle endekslerini nümerik olarak tarayarak veri tabanına gönderebiliyor.
Açıklamada görüşlerine yer verilen Enerjisa Enerji Üst Yöneticisi Murat Pınar, yapay zeka uygulamalarıyla insan inisiyatifini en aza indirerek hata oranlarını azaltmanın ve veri odaklı kararlar almalarının önemli olduğunu vurgulayarak, şunları kaydetti:
"Yapay zeka teknolojilerini sektörümüzün birçok iş alanına başarı ile entegre etmiş durumdayız. Enerjisa Enerji AŞ altında Perakende, Dağıtım ve Müşteri Çözümleri AŞ şirketlerimizin hepsinde AI (yapay zeka) teknolojisini kullanıyoruz. Yapay zeka teknolojimizi enerji sektörünün her alanında kullanarak, sektörde lider olma hedefini benimsemiş durumdayız. Yapay zeka teknolojimizi kullanmamızın temel amacı verinin analizi etkin bir şekilde yapmak, kaynakların etkin yönetimini sağlamak, iş süreçlerimizi optimize ederek operasyonel verimliliği artırmak, müşteri memnuniyetini yükseltmek, insan, sağlık ve çevre güvenliği konusunda riskleri azaltmak ve rekabet avantajı sağlamaktır. Tüm bunların yanı sıra yaptığımız her işte olduğu gibi, her adımımızı, üst çerçeve olarak sürdürülebilirliği düşünerek atmaya devam edeceğiz."