Honda'dan, elektrikli motosiklet hamlesi

29.11.2023
Honda, 2027 yılından itibaren elektrikli motosiklet üretimine yönelik özel tesisler kuracağın duyurdu.

Japonya merkezli otomotiv şirketi Honda, 2027 yılından itibaren elektrikli motosiklet üretimine yönelik özel tesisler kuracak ve 2030 yılına kadar Honda'nın 30'dan fazla elektrikli modeli tanıtılacak.

Honda açıklamasına göre, şirket, "Elektrikli Vizyonu" doğrultusunda elektrikli motosiklet faaliyetlerine yönelik açıklama yaptı.

Yapılan açıklama kapsamında 2030 yılında elektrikli motosikletlerinin küresel satış hedefi 500 binlik artış ile 4 milyon adet olarak güncellendi. Böylece Honda'nın 2020 yılında başlayan elektrikli motosiklet yatırımları 2030 yılında toplam 500 milyar yene (yaklaşık 3,4 milyar dolara) ulaşacak.

Elektrikli motosiklet çalışmalarına hız kazandırarak Çin'de Cube: ve Japonya ile Avrupa'da EM1 e: modellerini satışa sunan Honda, Japonya Mobilite Fuarı'nda sergilediği ilk elektrikli scooter modeli Honda SC e:'yi 2025 yılında kullanıcılarla buluşturmayı planlıyor. Buna paralel olarak Supersport, Naked, Offroad gibi farklı motosiklet segmentleri dahil olmak üzere 2030 yılına kadar Honda'nın 30'dan fazla elektrikli modeli tanıtılacak.

Motosiklet üretimindeki bilgi birikimi ve tecrübesi ile içten yanmalı motosikletlerin gelişimi konusunda öncü markalardan biri olan Honda, elektrifikasyon çalışmaları için de güçlü yönlerinden faydalanacak. Bu kapsamda modüler bir platform kullanacağını açıklayan Honda, bu platform ile müşterilerin elektrikli motosikletlerindeki ihtiyaçlarına yönelik çözümler üretecek.

Her geçen gün motosiklet kullanıcıları için daha da önem kazanan bağlanabilirlik özellikleri de Honda mühendisleri tarafından elektrikli motosiklet modellerinde geliştirilmeye devam edecek.

Bu doğrultuda Türkiye'deki bazı modellerinde de sunulan donanımlardan biri olan Honda RoadSync bağlantı özelliği geliştirilerek 2024 yılında önerilerde bulunabilen ve navigasyon işlevi içeren yeni bir bilgi-eğlence sistemi kullanıma sunulacak. Bağlanabilirlik özelliklerinin yanı sıra 2026 yılında satışa sunulacak yeni Honda modellerinde Telematik Kontrol Ünitesi (TCU) kurularak bağlantı özellikleri güçlenecek.

Elektrikli motosikletlerin odak noktalarından biri olan batarya konusunda da ihtiyaca yönelik ürünleri geliştirmek için mühendislik çalışmalarına devam eden Honda, hali hazırda kullanılan üçlü lityum iyon bataryalara ek olarak 2025 yılında lityum ferro-fosfat (LFP) bataryaları kullanıma sunmak için araştırmalarını sürdürdüğünü de açıkladı.

Değiştirilebilir bataryalı modellerin üretim maliyeti yüzde 50 azaltılması hedefleniyor

Honda, motosiklet üretimindeki dönüşüm kapsamında; 2030 yılına kadar bataryası kullanım ömrünü tamamlamış elektrikli modellere göre değiştirilebilir bataryalı modellerin üretim maliyetini yüzde 50 azaltmayı hedeflediğini açıkladı.

Bu hedef kapsamında elektrikli modellerin üretimi için öncelikle içten yanmalı motosikletlerin üretildiği fabrikalardaki altyapı kullanılacak.

2030 yılı için açıklanan 4 milyon adetlik elektrikli motosiklet satış hedefi kapsamında ise 2027 yılından itibaren elektrikli motosiklet üretimine yönelik özel tesisler faaliyete başlayacak. Modüler platformlarının kullanılacağı tesislerde montaj hattı uzunluğu, geleneksel üretime göre yüzde 40 oranında azalacak. Özel üretim tesisleri ile yıllık 1 milyon adetlik üretim kapasitesi ile 50 milyar yen (yaklaşık 340 milyon dolar) yatırım gerçekleştirilecek.

Global alanda büyük bir tüketici kitlesine hitap eden Honda, veriye dayalı olarak müşterilerinin ihtiyaçlarını yakından takip ederek hem içten yanmalı hem de elektrikli modelleri ile güvenlik başta olmak üzere birçok yönden üst düzeyde müşteri deneyimi sunmak için çalıştığına dikkat çekti.

Bu doğrultudaki ilk adımlarından biri olarak Honda, elektrikli motosiklet satın almak isteyen müşterileri için dijital satışı hayata geçirmeyi planlarken; bayilerindeki satış kanalları ile entegre bir sistemi uygulayacak.

Küresel satış ağında 30 binden fazla bayi bulunan Honda ayrıca Hindistan, ASEAN (Güneydoğu Asya Ülkeleri Birliği) ve diğer ülkelerin büyük şehirlerinde müşterilerine yönelik olarak elektrikli motosiklet modelleri için "Hayallerin Gücü" sloganından hareketle 'Deneyim Merkezleri' kurmayı hedeflediğini de açıkladı.

X
Sitelerimizde reklam ve pazarlama faaliyetlerinin yürütülmesi amaçları ile çerezler kullanılmaktadır.

Bu çerezler, kullanıcıların tarayıcı ve cihazlarını tanımlayarak çalışır.

İnternet sitemizin düzgün çalışması, kişiselleştirilmiş reklam deneyimi, internet sitemizi optimize edebilmemiz, ziyaret tercihlerinizi hatırlayabilmemiz için veri politikasındaki amaçlarla sınırlı ve mevzuata uygun şekilde çerez konumlandırmaktayız.

Bu çerezlere izin vermeniz halinde sizlere özel kişiselleştirilmiş reklamlar sunabilir, sayfalarımızda sizlere daha iyi reklam deneyimi yaşatabiliriz. Bunu yaparken amacımızın size daha iyi reklam bir deneyimi sunmak olduğunu ve sizlere en iyi içerikleri sunabilmek adına elimizden gelen çabayı gösterdiğimizi ve bu noktada, reklamların maliyetlerimizi karşılamak noktasında tek gelir kalemimiz olduğunu sizlere hatırlatmak isteriz.