26 şirketten 'sürdürülebilirlik' hamlesi

20.10.2022
UN Global Compact, katılımcı şirketlerini SKA’lar ile uyumlu, iddialı ve gerçekçi hedefler belirlemeleri ve şirketlerin bu hedefleri iş ve performans yönetim süreçlerine dahil etmeleri konusunda destekleyen SDG Ambition programını hayata geçirdi. Altı ay sürecek programa Türkiye’den 26, dünyadan 600’den fazla şirket katıldı.

UN Global Compact'in Türkiye'de ilk defa düzenleyeceği SDG Ambition Programı (SKA Hedefi Hızlandırma Programı), Türkiye'den 26 şirketin katılımıyla başladı. Program, Sürdürülebilir Kalkınma Amaçlarının (SKA) iş süreçlerine entegrasyonunu hızlandırma konusunda şirketleri destekleyecek.

Yapılan açıklamaya göre, toplumların refahı ve gezegenin sürdürülebilirliğinin sağlanması için 17 Sürdürülebilir Kalkınma Amacı (SKA) 2015 yılında 193 ülke tarafından kabul edilmişti. SKA'lara yönelik bugüne kadar kaydedilen ilerlemeyi inceleyen 2022 Birleşmiş Milletler Sürdürülebilir Kalkınma Amaçları Raporu, SKA'lara ulaşma yolunda gereken hızda ve ölçekte ilerleyemediğimizi ortaya koyuyor. İlerlemeyi önemli ölçüde hızlandırmak ise acil, ölçeklenebilir ve çok paydaşlı çalışmalar gerektiriyor. İş dünyası sahip olduğu kaynaklar, değer zinciri ve inovasyon kabiliyetiyle bu dönüşümün öncüsü olabilir.

UN Global Compact, katılımcı şirketlerini SKA'lar ile uyumlu, iddialı ve gerçekçi hedefler belirlemeleri ve şirketlerin bu hedefleri iş ve performans yönetim süreçlerine dahil etmeleri konusunda destekleyen SDG Ambition programını hayata geçirdi. Altı ay sürecek programa Türkiye'den 26, dünyadan 600'den fazla şirket katıldı.

KATILIMCILAR PROGRAM İLE SÜRDÜRÜLEBİLİRLİK STRATEJİLERİNİ OLUŞTURACAK VEYA GÜNCELLEYECEK

İçerikleri UN Global Compact, Accenture ve SAP Global iş birliğinde hazırlanan SDG Ambition Programı üç modülden oluşuyor. Program boyunca katılımcılar; şirket vizyonlarını SKA'larla uyumlu hale getiriyor, belirledikleri öncelikli alanda hedeflerini ve yol haritalarını hazırlıyor ve bu hedefleri uygulamak için temel performans göstergeleri ve teknolojileri tanımlıyorlar. Ayrıca katılımcılar; online eğitimler, uzmanlarla soru-cevap oturumları, bölgesel ve küresel etkinliklerde bilgi birikimlerini artırma, kendi kurumlarının sürdürülebilirlik alanındaki etki analizini yapma ve diğer şirketlerle karşılaştırma imkanı da buluyorlar. Program sonunda ise şirketlerine özel geliştirdikleri stratejiyi, üst yönetimlerine sunuyorlar.

DÜNYADA BİNDEN FAZLA ŞİRKET PROGRAMA KATILDI, YÜZDE 84'Ü YOL HARİTALARINI SUNDU

Program küresel seviyede iki yıldır uygulanıyor. Bu süre boyunca 80'den fazla ülkeden 1.000'i aşkın şirket programa katıldı. Şirketlerin yüzde 84'ü belirledikleri sürdürülebilirlik hedeflerine ulaşmalarını sağlayacak yol haritalarını üst yönetimlerine sundu. Aynı şekilde yüzde 75'i kuruluşlarında sürdürülebilirlik hedeflerini gerçekleştirmeye yönelik özel bir grup kurdu. Program Türkiye'de bu sene ilk kez uygulanıyor.

2022-2023 döneminde programa Türkiye'den katılan şirketler:

Agritrade Tarım Ürünleri, Ak Enerji, AKİŞ Gayrimenkul, Aksigorta, Allianz Türkiye, Alpplas, Anadolu Isuzu, Anako Yumurta, Ata Dizayn, BANTBORU, Ekpen Tekstil, Elif Plastik, Enerjisa, Enerji Üretim, Kazan Soda, Kontrolmatik, Nurol İnşaat, Orhan Holding, Pharmactive, Solmaz Gümrük, TAV Havalimanları, Temsa, Wiser Globe, Yavuzçehre Tekstil, Yeşim Tekstil, Yeşilova Holding ve Yoglass.

X
Sitelerimizde reklam ve pazarlama faaliyetlerinin yürütülmesi amaçları ile çerezler kullanılmaktadır.

Bu çerezler, kullanıcıların tarayıcı ve cihazlarını tanımlayarak çalışır.

İnternet sitemizin düzgün çalışması, kişiselleştirilmiş reklam deneyimi, internet sitemizi optimize edebilmemiz, ziyaret tercihlerinizi hatırlayabilmemiz için veri politikasındaki amaçlarla sınırlı ve mevzuata uygun şekilde çerez konumlandırmaktayız.

Bu çerezlere izin vermeniz halinde sizlere özel kişiselleştirilmiş reklamlar sunabilir, sayfalarımızda sizlere daha iyi reklam deneyimi yaşatabiliriz. Bunu yaparken amacımızın size daha iyi reklam bir deneyimi sunmak olduğunu ve sizlere en iyi içerikleri sunabilmek adına elimizden gelen çabayı gösterdiğimizi ve bu noktada, reklamların maliyetlerimizi karşılamak noktasında tek gelir kalemimiz olduğunu sizlere hatırlatmak isteriz.