İsviçre'deki buzulların yüzde 6'sı eridi

28.09.2022
İklim değişikliğini kanıtlayan son kötü haber İsviçre'den geldi. Ülkede bu yıl başından beri buzulların yüzde 6'sının eridiği belirlendi.

İsviçre'de beklenenden az yağışla geçen kış ve yaz aylarında etkili olan sıcak hava dalgaları nedeniyle ülkedeki buzulların yüzde 6'sının eridiği bildirildi.

İsviçre Bilimler Akademisinin (SCNAT) yaptığı araştırmada, iklim değişikliğine bağlı bu yılki hava durumunun buzul erimelerine etkisi incelendi.

İsviçre buzulları için 2022'nin "felaket niteliğinde" bir yıl olduğu belirtilen araştırmaya göre, yıl başından bu yana buzulların yüzde 6'sı eridi ve 2003'ten bu yana en fazla buzul erimesi kaydedildi.

Bu yıl içinde 3 kilometreküp buzul erirken bu miktar 3 trilyon litre suya tekabül etti.

SCNAT'ın önceki yıllarda yaptığı buzul araştırmalarında yıllık buzul erime oranlarında yüzde 2, "olağanüstü" olarak tanımlanıyordu.

Zürih Federal Teknoloji Enstitüsünün internet sitesinde, 22 Ağustos'ta yayımlanan bir araştırmada, 1931'den 2016'ya kadar Alpler'de 1400 civarındaki buzulun toplam hacmini yarı yarıya kaybettiği açıklanmıştı.

İklim değişikliğinin buzul erimelerini hızlandırdığına işaret edilen araştırmada, sadece 2010'dan 2016'ya kadar buzulların yüzde 12 eridiği ifade edilmişti.

İsviçre hükümeti, buzul erimelerindeki artışın önüne geçmek için 3,2 milyar İsviçre franklık tedbir paketi hazırlamıştı.

X
Sitelerimizde reklam ve pazarlama faaliyetlerinin yürütülmesi amaçları ile çerezler kullanılmaktadır.

Bu çerezler, kullanıcıların tarayıcı ve cihazlarını tanımlayarak çalışır.

İnternet sitemizin düzgün çalışması, kişiselleştirilmiş reklam deneyimi, internet sitemizi optimize edebilmemiz, ziyaret tercihlerinizi hatırlayabilmemiz için veri politikasındaki amaçlarla sınırlı ve mevzuata uygun şekilde çerez konumlandırmaktayız.

Bu çerezlere izin vermeniz halinde sizlere özel kişiselleştirilmiş reklamlar sunabilir, sayfalarımızda sizlere daha iyi reklam deneyimi yaşatabiliriz. Bunu yaparken amacımızın size daha iyi reklam bir deneyimi sunmak olduğunu ve sizlere en iyi içerikleri sunabilmek adına elimizden gelen çabayı gösterdiğimizi ve bu noktada, reklamların maliyetlerimizi karşılamak noktasında tek gelir kalemimiz olduğunu sizlere hatırlatmak isteriz.