ÇSY'de 2025'e kadar liderlik hedefi!

17.09.2022
Vodafone Türkiye CEO’su Engin Aksoy, "2025 yılına kadar ‘çevresel, sosyal, yönetişim’ alanında liderliği hedefliyoruz” dedi.

Vodafone Türkiye CEO'su Engin Aksoy, sosyal sorumluluk, çeşitlilik ve sürdürülebilirlik konularına önem veren bir şirket olarak Etki konusundaki stratejilerini paylaşırken sürdürülebilirlik alanında yaptıkları çalışmaları anlattı. Aksoy, "2025 yılına kadar 'çevresel, sosyal, yönetişim' alanında liderliği hedefliyoruz" dedi.

"2025 YILINA KADAR ÇSY ALANINDA LİDERLİĞİ HEDEFLİYORUZ"

Sürdürülebilirliğin kurumsal stratejilerin bir parçası haline geldiğini belirten Vodafone Türkiye CEO'su Engin Aksoy, şunları söyledi:

"Günümüz tüketicisinin bir markayla olan ilişkisini sadece kalite ve fiyat belirlemiyor; tüketici o markayla duygusal bağ da kuruyor. Bu ortamda yatırımcılar başta olmak üzere paydaşların beklentileri değişiyor. Bununla birlikte, sürdürülebilirlik kavramının kapsamı da genişliyor. Bunun bir sonucu olarak, bugün birçok şirket, sürdürülebilirlik kavramı yerine Çevresel, Sosyal ve Yönetişim kavramını kullanıyor. Vodafone olarak ÇSY çatısı altında yürüttüğümüz faaliyetlerde 'Amaç Odaklı Vodafone' yaklaşımı bize yol gösteriyor. Bu doğrultuda kendimize Dijital Toplum, Kapsayıcılık ve Çevre değer alanlarından oluşan bir yol haritası belirledik. Teknolojiyi kullanarak; sosyoekonomik gelişmeyi destekleyen, herkesi kucaklayan ve dünya kaynaklarını gözeten bir dijital toplum yaratılmasını hedefliyoruz. Dijital Tarım çözümü, Bu Atıklar Kod Yazıyor projesi, %100 yenilenebilir enerji kullanımı gibi çevresel faaliyetlerimizle; Dijital Benim İşim, Kırmızı Işık uygulaması, Ben Varım hareketi, Yarını Kodlayanlar gibi sosyal projelerimizle; ekiplerimizin özveriyle ortaya koyduğu yenilikçi ürün ve servislerimizle, Birleşmiş Milletler'in 17 Sürdürülebilir Kalkınma Amacı'ndan 10'una doğrudan katkı sağlıyoruz. Yenilikçi ürün, servis, proje ve uygulamalarımızla 2025 yılına kadar ÇSY alanında lider olmayı hedefliyoruz."

"TÜRKİYE'DE ŞEBEKESİNİN TAMAMINDA YENİLENEBİLİR ENERJİ KULLANAN İLK OPERATÖRÜZ"

Çağımızın en önemli krizlerinden birinin iklim krizi olduğuna dikkat çeken Aksoy, şöyle devam etti:

"Yapılan son araştırmalar şunu gösteriyor; şiddetli iklim etkilerinden kaçınmak için küresel sera gazı emisyonlarının önümüzdeki 10 yıl içinde sadece yarı yarıya düşmesi yetmeyecek, yüzyılın ortalarına doğru net sıfıra ulaşması gerekecek. İklim kriziyle mücadeleye destek olmak için Vodafone Grubu olarak, 2030'a kadar kendi operasyonlarımızda, 2040'a kadar değer zincirimizde net sıfır emisyon hedefine ulaşmayı taahhüt ettik. Bu kapsamda Türkiye'de de şebekemiz ve ofislerimizde kullandığımız elektriğin yüzde 100'ünü yenilenebilir enerji kaynaklarından karşılamaya başladık. Ülke genelinde 12 veri merkezi, 15 ofis binası ve 25 binden fazla baz istasyonunda tüketilen yıllık toplam 515 Gigawatt saat elektriğin yüzde 100'ünü yenilenebilir enerji kaynaklarından satın alıyoruz. Türkiye'de şebekesinin tamamında yenilenebilir enerji kullanan ilk operatörüz. Bunun yanı sıra 2019'da Adana'da, 2020 sonunda da İstanbul Esenyurt'taki teknoloji merkezlerimizde toplam 5 milyon TL'yi aşkın yatırımla güneş enerjisi sistemleri kurduk. Şebekemize ve veri merkezlerimize enerji verimliliği konusunda yatırım yapıyoruz. Teknolojinin gücünü kullanarak dünyamız ve toplumumuz için değer yaratmaya devam edeceğiz."

X
Sitelerimizde reklam ve pazarlama faaliyetlerinin yürütülmesi amaçları ile çerezler kullanılmaktadır.

Bu çerezler, kullanıcıların tarayıcı ve cihazlarını tanımlayarak çalışır.

İnternet sitemizin düzgün çalışması, kişiselleştirilmiş reklam deneyimi, internet sitemizi optimize edebilmemiz, ziyaret tercihlerinizi hatırlayabilmemiz için veri politikasındaki amaçlarla sınırlı ve mevzuata uygun şekilde çerez konumlandırmaktayız.

Bu çerezlere izin vermeniz halinde sizlere özel kişiselleştirilmiş reklamlar sunabilir, sayfalarımızda sizlere daha iyi reklam deneyimi yaşatabiliriz. Bunu yaparken amacımızın size daha iyi reklam bir deneyimi sunmak olduğunu ve sizlere en iyi içerikleri sunabilmek adına elimizden gelen çabayı gösterdiğimizi ve bu noktada, reklamların maliyetlerimizi karşılamak noktasında tek gelir kalemimiz olduğunu sizlere hatırlatmak isteriz.