Yarının Su'yu için harekete geçti

07.05.2021

Reckitt Türkiye Genel Müdürü Abhishek Chuckarbutty, dünyada ve Türkiye'de iş modellerini 'iyilik yaparak başarılı olmak' stratejisi üzerine kurguladıklarını söylüyor. Geçen yıl yüzde 11,8 büyüyerek 14 milyar sterlin satış rakamına ulaşan Reckitt, Türkiye'de başlattığı projelerle kuraklık ve hijyen konularında farkındalık yaratmak için çalışıyor.

Arzu Kurum / INBUSINESS

"Türkiye'nin suyu yakın gelecekte tükenebilir. Bugün tasarruf yapmaya başlamazsak, yarın tasarruf yapacağımız suyumuz olmayabilir. Tüm alışkanlıklarımızı yeniden gözden geçirme vakti. Gün harekete geçme günü…" diyerek yola çıkan Reckitt, sürdürülebilirlik ve verimlilik noktasında önemli çalışmalara imza atıyor. Bünyesindeki Finish markası ile 'Yarının Suyu' hareketini başlatan şirket, 2019'da insanların 'su ayak izleri'ni hesaplayacakları bir internet sitesi açtı. Bu siteyi ziyaret eden kişiler günlük su tüketimlerini hesaplayarak su ayak izleri hakkında bilinç kazandı ve bu doğrultuda tasarruf sağlayacaklarına dair söz verdi. 'Söz Ver' kampanyası başlatıldıktan çok kısa süre sonra yaklaşık bir milyon ziyaretçiye erişti. Su ayak izini hesaplayan 350 bin kişi, 15 milyon ton suyu korumaya söz verdi. Şirketin 'Yarının Suyu' kapsamında dikkat çeken bir diğer farkındalık projesi ise National Geographic iş birliğiyle hazırladığı '25 Litre' belgeseli oldu.

İYİLİK YAPARAK BAŞARILI OLACAK

Reckitt Türkiye'nin Genel Müdürü Abhishek Chuckarbutty, Türkiye'yi değerli, çok güçlü bir ülke olarak konumlandırıyor. Türkiye'nin yeniliklere her zaman açık, çok dinamik olduğunu düşünen Chuckarbutty, markalarının dünya çapındaki yeni ürünlerini burada sunmaya devam edeceklerine vurgu yapıyor. İş modellerini dünyada ve Türkiye'de üç ana temel üstüne oturttuklarını anlatan Chuckarbutty, "İşimiz, toplum ve çevre için daha iyisini yapmayı bir amaç olarak merkeze koymak. Amacımız, artık hayatımızda her zamankinden daha önemli hale gelen, daha temiz ve daha sağlıklı bir dünya için hiç durmadan çalışmak, sevdiklerimizi korumak ve iyileştirmek. Biz buna 'İyilik yaparak başarılı olmak' diyoruz ve ana stratejilerimizi böyle konumlandırıyoruz. Önümüzdeki dönemde ana faaliyetlerimizle toplumsal fayda odaklı çalışmalarımızı bir arada gerçekleştireceğiz" diyor.

BOYUT GÖZLER ÖNÜNE SERİLDİ

Reckitt Türkiye, National Geographic iş birliğiyle hazırlanan '25 Litre' ile gelecekte tüm dünyayı etkisi altına alacağı öngörülen su kıtlığına dikkat çekiyor. Ayrıca bu küresel sorunun Türkiye'deki boyutunu da gözler önüne sererek, su stresi yaşayan ülkelerden biri olan Türkiye'nin geleceğini koruma altına almanın yollarını arıyor. Abhishek Chuckarbutty, geleceğin ön izlemesi olarak gördüğü '25 Litre' belgeseliyle suyun ve gezegenin kaderi hakkında daha geniş bir bakış açısı kazanılacağına inanıyor. Chuckarbutty; ABD, İngiltere, İtalya, Almanya ve Güney Afrika dahil olmak üzere dünyanın dört bir yanında aynı anda yayına giren bu belgeselin, dramatik bir geleceğin gerçekçi bir yansıması olduğunu düşünüyor. 2040'ı resmeden bir senaryo ile yaşanılacak zorluklar hakkında izleyiciye bilgi veren yapım, Türkiye'nin en çok izlenen belgeseli oldu ve dünya çapında birçok ülkede yayınlanmaya devam ediyor.

HEDEF VERİMLİLİĞİ ARTTIRMAK

25 Litre, Reckitt'in kamuoyunda su bilincini arttırmak için yürüttüğü projelerden yalnızca biri. Abhishek Chuckarbutty, su tasarrufunu sahiplenmelerini ve bu konudaki yoğun çalışmalarını da bu anlayışın bir yansıması olduğunu söylüyor. Reckitt'in, bundan sonrasındaki hedef ve planları arasında, suyun herkesin gündeminde olduğu, tasarrufun ötesinde her kesimin su için neler yapılabileceğine odaklandığı bir dönemin öncülüğünü yapmak var. Abhishek Chuckarbutty, bu yıldan itibaren su konusundaki iletişimlerinin daha da kapsamlı hale geleceğini de söylüyor: "Farkındalık çalışmalarımızı artık farklı yaş gruplarına özel su gündeminin oluşması ve bu kitlelerin sürece daha aktif katılıp çözümün bir parçası olması doğrultusunda sürdüreceğiz."

KUYUCUK GÖLÜ KURTARILDI

Reckitt Türkiye, aynı zamanda Kars Valiliği, DSİ 24. Bölge Müdürlüğü ve Kuzeydoğa Derneği ile Kars'taki göçmen kuşların en önemli konaklama ve beslenme alanlarından birisi olan Kuyucuk Gölü'nün kurtarılması için de bir proje başlattı. Doğu Anadolu'nun ilk Avrupa Seçkin Turizm Cenneti olan ve 233 farklı kuş türüne ev sahipliği yapan Kuyucuk Gölü'ne geçen yıl toplam 680 bin metreküp su pompalandı. Son iki yılını kurumuş olarak geçiren Kuyucuk Gölü'nde artık su var ve göçmen kuşlar da buraya yeniden geliyor.

Şirket ayrıca Türkiye'deki kurumaya yüz tutmuş olan Seyfe, Suğla, Ilgın, Karataş ve Burdur Göllerinden hareketle 'Susuz Bardaklar' serisini üretti. Tasarımında göllerin topoğrafyasından esinlenilen bardakların alabildiği su miktarı da yine göllerde kalan su hacmiyle orantılandı.

X
Sitelerimizde reklam ve pazarlama faaliyetlerinin yürütülmesi amaçları ile çerezler kullanılmaktadır.

Bu çerezler, kullanıcıların tarayıcı ve cihazlarını tanımlayarak çalışır.

İnternet sitemizin düzgün çalışması, kişiselleştirilmiş reklam deneyimi, internet sitemizi optimize edebilmemiz, ziyaret tercihlerinizi hatırlayabilmemiz için veri politikasındaki amaçlarla sınırlı ve mevzuata uygun şekilde çerez konumlandırmaktayız.

Bu çerezlere izin vermeniz halinde sizlere özel kişiselleştirilmiş reklamlar sunabilir, sayfalarımızda sizlere daha iyi reklam deneyimi yaşatabiliriz. Bunu yaparken amacımızın size daha iyi reklam bir deneyimi sunmak olduğunu ve sizlere en iyi içerikleri sunabilmek adına elimizden gelen çabayı gösterdiğimizi ve bu noktada, reklamların maliyetlerimizi karşılamak noktasında tek gelir kalemimiz olduğunu sizlere hatırlatmak isteriz.