Ekosistem inşa ediyoruz...

08.01.2021

Gökhan Sığın-BSH Türkiye - CEO

BSH olarak dünya üzerinde olumlu bir etki yaratmanın hem şirketimiz hem de gelecek kuşaklar için taşıdığı önemin farkındayız. Bugün bir şirket için kar elde etmek tek başına bir amaç olamaz, insanlar ve gezegen üzerinde kalıcı bir etki bırakmanın da sac ayağının diğer parçalarını oluşturduğunu düşünüyoruz. Bu nedenle gezegenimizi ve insanların yaşamını kendi faaliyetlerimizle daha iyi hale getirmek için çalışıyoruz.

BSH olarak üretime başladığımız ilk günden bu yana teknoloji üreten bir şirket olarak günlük faaliyetlerimizin bireylerin esenliğine ve içinde bulunduğumuz çevreye ekonomik, toplumsal, kültürel ve çevresel katkılar sağlamasını amaçlıyoruz.

Yaşam döngüsüne dair gözlemimiz, enerji, su ve deterjan tüketimi nedeniyle ürünlerin kullanım aşamasında çevresel etkinin daha yüksek olduğunu açıkça gösteriyor. Bu nedenle enerji ve su tasarrufu sağlayan cihazlar geliştirmeye öncelik veriyoruz. Ürünlerimizi güvenli, çevre dostu ve ekonomik olmasını sağlayacak şekilde geliştiriyor ve üretiyoruz.

Döngüsel ekonomi sistemine geçiş sürecinde bir şirket olarak klasik sistemdeki 'Üretim - Kullanım - Elden Çıkarma' döngüsünü 'Üretim - Kullanım - Onarım - Yeniden İmalat - Yeniden Kullanım - Geri Dönüşüm' olarak dönüştürmeyi amaçlıyoruz. Bu amaçla yol haritamız bu süreçlerin her biri için ayrı ayrı projeler geliştirmek ve bilinçlendirme çalışmaları yapmak oluyor. Çerkezköy yerleşkemizde geliştirdiğimiz 'Su Tüketimini Azaltma Projesi' ile ileri teknoloji 'nano-kimyasal'a geçerek enerji ve su tasarrufu sağlıyoruz. BSH Çerkezköy Bulaşık Ürün Grubu fabrikamızda su tüketimi ve atıklarda yüzde 50, elektrik ve doğalgaz tüketiminde yüzde 40 azaltım gerçekleştirdik. BSH Çerkezköy Pişirici Ürün Grubu fabrikamızda ise elektrik tüketimini yüzde 50, su ve doğalgaz tüketimini yüzde 20 oranında azaltarak enerji tasarrufu elde ettik.

Çevreyi korumak en önemli kurumsal önceliklerimizden ve bu çerçevede çok önemli hedefler belirledik. Bunlar; daha az atık üretmek ve atıklarımızı kaynağında ayırarak tekrar kullanmak üzere proseslerimizi geliştirmek; elektrik ve doğalgaz tüketimimizi azaltmak ve 2020'ye kadar karbon emisyonumuzu sıfırlamak; 2030'a kadar kendi yeşil enerjimizi üretmek ve bunun yanı sıra ağaç dikim etkinliğimizi devam ettirerek çevredeki karbondioksit gazını azaltmak; Ergene Havzası'ndaki limitli su kaynağı ve daha da önemlisi dünyamızı korumak için daha az su tüketmek ve daha az kirletmek...Sürdürülebilirlik adına odaklandığımız iki önemli konu var. İlki mikroplastikler... Bildiğiniz gibi mikroplastikler çevre için giderek daha fazla tehdit olarak kabul ediliyor. Şu anda mikro plastiklerin gerçekte nereden geldiği hakkında çok az şey biliniyor. Oysa bu sorunun çözümü için daha fazla şey bilmek zorundayız. Bu nedenle BSH Türkiye olarak su döngüsündeki mikro plastiklerin yol ve etkilerine yönelik bilimsel çalışmaları destekliyoruz.

İkinci odak noktamız ise döngüsel ekonomi. Döngüsel ekonomi sistemine geçiş sürecinde olan bir şirketiz. Kullanılan kaynakların ve malzemelerin tekrar kullanılmasının daha az atık ve daha düşük emisyona neden olacağını öngörüyoruz. BSH Grubu olarak 2014'te güvenilir bir ekosistem yaratmak amacıyla başlattığımız 'Home Connect', Türkiye de dahil olmak üzere toplam 40 ülke ve 25 dilde uygulanıyor. Home Connect ile kullanıcılarımız evlerinden uzak olsalar dahi ev aletlerini rahatça kontrol edebilme imkanı buluyor.

Bir diğer yenilikçi sistemimiz 'SystemMaster' ile BSH marka cihazları dijital hizmet platformlarına dönüştürüyoruz. SystemMaster, analog ev aletleri üreticisinden dijital hizmetler ve kişiselleştirilmiş mutfak deneyimlerine yönelik sektör lideri olma yolculuğumuza devam edebileceğimiz çözümler sunuyor. Sistem, müşteri hizmetleri merkezinin ekipman arızalarını uzaktan bakım yoluyla teşhis etmesine ve düzeltmesine yardımcı oluyor. Buna ek olarak, kendi kendine öğrenen algoritmalar, tüketicilerin ihtiyaçlarına daha doğru bir şekilde uyarlanmış yeni hizmetlerin gelişimine olanak sağlıyor.

Sürdürülebilir kalkınmaya güç kazandırmak adına eğitime destek veriyoruz. 'Makers Of Tomorrow' yani 'Geleceği Kodlayanlar' projesiyle de çocuklarımızın çağın gerekliliği olan teknoloji okuryazarlığı konusunda yetkinlik kazanmalarına destek vermeyi hedefliyoruz.

BSH Grubu'nun dünya çapındaki en büyük üretim merkezi ve en önemli üç ar-ge merkezinden olan Çerkezköy Üretim Tesisleri'nde kurulan BSH Makers Lab'de (Kodlama Laboratuvarı), Aralık 2017'den bu yana, Kodluyoruz Derneği ile ilköğretim ve ortaöğretim öğrencilerine yönelik kodlama, elektronik, robotik, 3D tasarım, mobil uygulama geliştirme ve algoritmik düşünce alanlarında eğitimler veriyoruz. Projemizi Tekirdağ'da 10 ilköğretim ve ortaöğretim kurumu ile yakın işbirliğiyle yürütürken, etkili olan pandemi şartları nedeniyle 'makersoftomorrow' online platformunu tüm Türkiye'deki çocukların ve gençlerin erişimine açarak ücretsiz olarak kodlama eğitimi alabilmelerini sağladık.

17 Eylül itibarıyla da projemizin yeni dönemine geçiş yaparak 47 farklı etkinlik odağında online eğitim vermeye başladık. Projenin yeni döneminde önemli bir yenilik olarak Türkiye'de 14 şehirden toplam 27 farklı kardeş okulla atölye çalışmaları yapacağız. Bugüne kadar üç bine yakın katılımcıya eğitim verdiğimiz projeyle her yıl bin yeni öğrenciye ulaşmayı, eğitim almış öğrencilerle de yoğunlaştırılmış eğitimlere devam etmeyi planlıyoruz.

X
Sitelerimizde reklam ve pazarlama faaliyetlerinin yürütülmesi amaçları ile çerezler kullanılmaktadır.

Bu çerezler, kullanıcıların tarayıcı ve cihazlarını tanımlayarak çalışır.

İnternet sitemizin düzgün çalışması, kişiselleştirilmiş reklam deneyimi, internet sitemizi optimize edebilmemiz, ziyaret tercihlerinizi hatırlayabilmemiz için veri politikasındaki amaçlarla sınırlı ve mevzuata uygun şekilde çerez konumlandırmaktayız.

Bu çerezlere izin vermeniz halinde sizlere özel kişiselleştirilmiş reklamlar sunabilir, sayfalarımızda sizlere daha iyi reklam deneyimi yaşatabiliriz. Bunu yaparken amacımızın size daha iyi reklam bir deneyimi sunmak olduğunu ve sizlere en iyi içerikleri sunabilmek adına elimizden gelen çabayı gösterdiğimizi ve bu noktada, reklamların maliyetlerimizi karşılamak noktasında tek gelir kalemimiz olduğunu sizlere hatırlatmak isteriz.