Alman turistin ilk tercihi Türkiye

09.03.2023
Alman Seyahat Acenteleri Birliği Başkanı Norbert Fiebig, "Aralık, ocak, şubat aylarında güçlü rezervasyonlar aldık. Türk ortaklarımız ve dostlarımız için iyi olan şey, Türkiye'nin zirvede olması. Özellikle Türkiye, Alman tatilcilerin en gözde destinasyonlarından biri olarak çok fazla talep görüyor" dedi.

Alman Seyahat Acenteleri Birliği (DRV) Başkanı Norbert Fiebig, Kovid-19 salgını sonrası turizm sektöründe toparlanmanın devam ettiğini belirterek, "Aralık, ocak, şubat aylarında güçlü rezervasyonlar aldık. Türk ortaklarımız ve dostlarımız için iyi olan şey, Türkiye'nin zirvede olması." dedi.

Covid-19 salgınından 3 yıl sonra yeniden ITB Fuarı'nda yüz yüze katılımın sağlandığını belirten Fiebig, bunun turizm sektörü için önemli olduğunu söyledi.

Turizm için genel olarak çok iyimser olduklarına dikkati çeken Fiebig, bu yıl ITB'de bunu hissettiklerini ifade etti.

Fiebig, şu ifadeleri kullandı:

"Sektörde toparlanma devam ederken ve rezervasyon durumu şu anda oldukça olumlu. Geçen yıl zaten çok yeterli bir yaz sezonu geçirdik, neredeyse salgın öncesi seviyeye ulaştık. Ve aslında bu devam edecek. Aralık, ocak, şubat aylarında güçlü rezervasyonlar aldık. Türk ortaklarımız ve dostlarımız için iyi olan şey, Türkiye'nin zirvede olması."

Fiebig, Almanların salgının "buruk" döneminden sonra tatil yapmak istediklerini ve Türkiye gibi eski geleneksel destinasyonları yeniden hayal ederek rezervasyonlarını yaptıklarını anlattı.

"YÜKSEK ENFLASYONLA FİYATA DAHA DUYARLILAR"

Yüksek enflasyon ve enerji maliyetlerinin Almanların tatil kararlarını biraz etkilediğini vurgulayan Fiebig, "Fiyata daha duyarlılar. Mükemmel bir fiyat ve kaliteye sahip destinasyonların rezervasyonda çok iyi durumda olduğunu görüyoruz. Ayrıca her şey dahil teklifler gibi belirli bir bütçe güvencesi sağladığı için Alman müşteriler, buna odaklanıyor." diye konuştu.

Fiebig, turizm sektörünün tamamının gelecek 10 yılda sürdürülebilirliğe odaklandığını dile getirerek, seyahat zincirindeki karbon ayak izinin nasıl azaltılabileceği konusunda çalışmalar yaptıklarını kaydetti.

Covid-19 sonrası turizm sektöründe toparlanmanın Akdeniz'in doğusunda batısına göre daha iyi durumda olduğunu belirten Fiebig, "Özellikle Türkiye, Alman tatilcilerin en gözde destinasyonlarından biri olarak çok fazla talep görüyor. Türkiye, tatilde her şey dahil ürünlerde çok iyi." değerlendirmesinde bulundu.

Fiebig, daha fazla Alman turistin Türkiye'ye gelme konusunda ise "Bunun için çalışıyoruz. Ve bir kez daha belirtmek istiyorum ki Almanya'da destinasyon olarak Türkiye açık ara en başarılı. Bu yüzden Türk ortaklarımız ve dostlarımız ile her gün Almanya'dan Türkiye'ye daha fazla turistin gitmesi konusunda çalışıyoruz." ifadelerini kullandı.

X
Sitelerimizde reklam ve pazarlama faaliyetlerinin yürütülmesi amaçları ile çerezler kullanılmaktadır.

Bu çerezler, kullanıcıların tarayıcı ve cihazlarını tanımlayarak çalışır.

İnternet sitemizin düzgün çalışması, kişiselleştirilmiş reklam deneyimi, internet sitemizi optimize edebilmemiz, ziyaret tercihlerinizi hatırlayabilmemiz için veri politikasındaki amaçlarla sınırlı ve mevzuata uygun şekilde çerez konumlandırmaktayız.

Bu çerezlere izin vermeniz halinde sizlere özel kişiselleştirilmiş reklamlar sunabilir, sayfalarımızda sizlere daha iyi reklam deneyimi yaşatabiliriz. Bunu yaparken amacımızın size daha iyi reklam bir deneyimi sunmak olduğunu ve sizlere en iyi içerikleri sunabilmek adına elimizden gelen çabayı gösterdiğimizi ve bu noktada, reklamların maliyetlerimizi karşılamak noktasında tek gelir kalemimiz olduğunu sizlere hatırlatmak isteriz.