9 bin çalışanı işten çıkarıyor

30.10.2021

Japon havacılık şirketi ANA Holding, 2021 mali yılında 100 milyar yen (880 milyon dolar) net zarar ettiğini açıkladı. Beş yıl içinde yaklaşık 9 bin çalışanı ile yollarını ayırmaya hazırlanan şirketteki krize Covid-19 salgınının neden olduğu belirtildi.

Covid-19 salgını nedeniyle sınırlarını yabancı turistlere kapatan Japonya'da seyahat kısıtlamaları havacılık endüstrisini vurdu. Japon havacılık devi ANA Holding, 2021 mali yılında 100 milyar yen (880 milyon dolar) net zarar ettiğini açıkladı. Beş yıl içinde yaklaşık 9 bin çalışanı ile yollarını ayırmaya hazırlanan şirketin emeklilik ve yeni alımları azaltma yoluyla aralarında yer hizmetleri ve uçuş görevlilerinin de yer aldığı personel sayısını 2020 mali yılına göre yüzde 20 azaltarak 2025 mali yılına kadar 29 bine düşüreceği belirtildi.

SALGIN EKONOMİYİ VURDU

Covid-19 salgını nedeniyle sınırlarını yabancı ziyaretçilere kapatan Japonya'da turizm ve havacılık sektörü büyük darbe almış, Tokyo Olimpiyatları ve Paralimpik Oyunları'nın seyircisiz olarak gerçekleştirilmesi ve yaz boyunca OHAL'in sürmesi ise krizin iç turizme sıçramasına neden olmuştu. Oteller ve havayolu firmaları başta olmak üzere turizm bağlantılı sektörlerde rekor zararlar kaydedilirken, toparlanmanın birkaç yıl alabileceği yönünde değerlendirmeler yapılmıştı.

X
Sitelerimizde reklam ve pazarlama faaliyetlerinin yürütülmesi amaçları ile çerezler kullanılmaktadır.

Bu çerezler, kullanıcıların tarayıcı ve cihazlarını tanımlayarak çalışır.

İnternet sitemizin düzgün çalışması, kişiselleştirilmiş reklam deneyimi, internet sitemizi optimize edebilmemiz, ziyaret tercihlerinizi hatırlayabilmemiz için veri politikasındaki amaçlarla sınırlı ve mevzuata uygun şekilde çerez konumlandırmaktayız.

Bu çerezlere izin vermeniz halinde sizlere özel kişiselleştirilmiş reklamlar sunabilir, sayfalarımızda sizlere daha iyi reklam deneyimi yaşatabiliriz. Bunu yaparken amacımızın size daha iyi reklam bir deneyimi sunmak olduğunu ve sizlere en iyi içerikleri sunabilmek adına elimizden gelen çabayı gösterdiğimizi ve bu noktada, reklamların maliyetlerimizi karşılamak noktasında tek gelir kalemimiz olduğunu sizlere hatırlatmak isteriz.