İDO, borçlarını TL’ye çevirdi

18.08.2021
2011 yılında özelleştirilen ve Marmara Bölgesi’nde yılda 11 milyon araç ve 35 milyon yolcuya 1417 çalışanıyla hizmet veren İDO, Türk ve yabancı bankalar tarafından sağlanan kredileri yeni ödeme planı ve şartlarına bağlayarak nakit akışlarına uygun bir kredilendirme yapısına sahip oldu.

Akfen Holding A.Ş. ile Tepe İnşaat Sanayi A.Ş. ortaklığında faaliyet gösteren ve deniz ulaşımında faaliyet gösteren İDO, bu yeni finansman yapı değişikliğini sürdürülebilirlik vizyonuyla gerçekleştirdi. İDO filosunda bulunan 7 feribot, 24 deniz otobüsü, 22 arabalı vapur ve 34 adet iskele ile İstanbul şehir içinde 3, İstanbul dışında 15 olmak üzere toplam 18 ana hatta faaliyet gösteriyor.

İDO Genel Müdürü Murat Orhan, finansal yapılandırmayla ilgili olarak şu açıklamayı yaptı: "Osmangazi Köprüsü'nün sözleşmede yer alan araç geçiş fiyatının revize edilmek suretiyle düşürülmesi ve Eskihisar-Topçular hattında hiçbir bedel ödemeden taşıma lisansı alarak faaliyet göstermeye başlayan rakip firmanın haksız rekabet yaratarak gelirlerimizde yarattığı olumsuz etki ile ödeme güçlüğüne giren şirketimiz, borcun TL'ye çevrilmesi ile daha güçlü bir yapıya kavuşmuş oldu."

Borcu, önemli ölçüde TL'ye çevrilerek sağlıklı bir bilançoya sahip olması sağlanan İDO tarafından, bu yapılandırma sonucunda mevcut hatlarında hizmetin aksamadan sürdürülmesi için çalışmaya devam edildiği bildirildi.

X
Sitelerimizde reklam ve pazarlama faaliyetlerinin yürütülmesi amaçları ile çerezler kullanılmaktadır.

Bu çerezler, kullanıcıların tarayıcı ve cihazlarını tanımlayarak çalışır.

İnternet sitemizin düzgün çalışması, kişiselleştirilmiş reklam deneyimi, internet sitemizi optimize edebilmemiz, ziyaret tercihlerinizi hatırlayabilmemiz için veri politikasındaki amaçlarla sınırlı ve mevzuata uygun şekilde çerez konumlandırmaktayız.

Bu çerezlere izin vermeniz halinde sizlere özel kişiselleştirilmiş reklamlar sunabilir, sayfalarımızda sizlere daha iyi reklam deneyimi yaşatabiliriz. Bunu yaparken amacımızın size daha iyi reklam bir deneyimi sunmak olduğunu ve sizlere en iyi içerikleri sunabilmek adına elimizden gelen çabayı gösterdiğimizi ve bu noktada, reklamların maliyetlerimizi karşılamak noktasında tek gelir kalemimiz olduğunu sizlere hatırlatmak isteriz.