Global çocuk giyim pazarı 230 milyar dolara koşuyor

10.11.2022
Global çocuk giyim pazarının 2023 yılına kadar 239 milyar dolarlık değere ulaşacağı tahmin ediliyor.

Avrupa'nın en yüksek doğum oranına sahip Türkiye'de, hazır giyimden ayakkabı ve mobilyaya kadar pek çok alt sektör ile birlikte bebek ve çocuk perakende pazarı hızla gelişiyor. Çocuklarla ilgili harcamaların yaklaşık yüzde 6'sını oluşturan çocuk giyim; toplam global giyim pazarının yüzde 12'sini oluştururken 2023 yılına kadar 239 milyar dolarlık değere ulaşacağı tahmin ediliyor. Türkiye, bebek ve çocuk giyim sektöründeki iş hacmiyle de dünyada önemli bir konumda yer alıyor.

Türkiye'de bebek ve çocuk ekonomisi her geçen gün büyüyor. Dünyanın en büyük tekstil üreticilerinden biri olan Türkiye, hazır giyim sektöründe de dünyada ilk 5 ülke arasında yer alıyor. Özellikle son dönemde ihracatını ve üretimini artıran Türkiye; 2021 yılında 20,5 milyar dolarlık ihracat gerçekleştirirken, bebek-çocuk konfeksiyon ihracatını ise 2021 yılında 2020'ye göre 30'un üzerinde bir artışla tamamladı.

İhraç ürünlerinde önemli bir payı da çocuk iç giyim – pijama bölümü oluşturuyor. Tüm İç Sanayicileri Derneği Başkanı Eşref Geyik, Türkiye'nin ihraç ürünlerinde çocuk iç giyimin ilk 3, pamuklu çocuk pijama kategorisinin ise ilk 2'de yer aldığını, global olarak da bu sektörlerde ihracat rakibimizin Çin olduğunu belirtti. Türkiye'nin bu ürünlerde ihracat yaptığı ülkeler sıralamasını başlarında ise; İspanya, Almanya, İngiltere, Fransa, Rusya'nın yer aldığını, ardındansa Orta Doğu bölgesi ülkelerinin olduğunu vurguladı.

"KÜRESEL PİYASALARDA EN YÜKSEK BÜYÜME POTANSİYELİNE SAHİP"

Türkiye'de bebek ve çocuk giyim sektöründeki en zayıf halkayı ise pazarlama faaliyetlerinin oluşturduğunu vurgulayan 40. Uluslararası İstanbul Anne Bebek Çocuk Ürünleri Fuarı Direktörü Hatice Dinçer, sektördeki şirketlerin üretmeyi bir şekilde başarmış olsa da pazarlama kaynaklarını kullanmakta zorluk yaşadığını vurgulayarak şunları söyledi:

"Bu sebeple sektöre yönelik yapılan organizasyonlara ve uluslararası fuar çalışmalarına daha fazla önem verilmesi ile bebek çocuk giyim sektörü de gelişmeye ve büyümeye devam edecektir. Özellikle ihracata yönelik olan bebek ve çocuk ürünleri özelindeki fuarlar, pazara büyük bir dinamizm getirirken sektörün ekonomik olarak büyümesine ve yeni pazarlara açılmasına da hizmet ediyor.

Bebek ve çocuk giyimi küresel piyasalarda en yüksek büyüme potansiyeline sahip sektör olarak öne çıkıyor. Genç nüfusuyla bebek çocuk sektöründe faaliyet gösteren uluslararası firmaların iştahını kabartan Türkiye; kaliteli, uygun fiyatlı ve hızlı teslimat sağlayan yerli üreticileri ile pazardaki payını ve rekabet gücünü her geçen gün artırıyor. Biz de 7-10 Aralık 2022 tarihleri arasında düzenleyeceğimiz CBME Türkiye fuarı ile uluslararası pazarda yeni iş birlikleri kurmaya imkan sağlarken aynı zamanda ihracatımıza olumlu katkılar sağlayacağız."

X
Sitelerimizde reklam ve pazarlama faaliyetlerinin yürütülmesi amaçları ile çerezler kullanılmaktadır.

Bu çerezler, kullanıcıların tarayıcı ve cihazlarını tanımlayarak çalışır.

İnternet sitemizin düzgün çalışması, kişiselleştirilmiş reklam deneyimi, internet sitemizi optimize edebilmemiz, ziyaret tercihlerinizi hatırlayabilmemiz için veri politikasındaki amaçlarla sınırlı ve mevzuata uygun şekilde çerez konumlandırmaktayız.

Bu çerezlere izin vermeniz halinde sizlere özel kişiselleştirilmiş reklamlar sunabilir, sayfalarımızda sizlere daha iyi reklam deneyimi yaşatabiliriz. Bunu yaparken amacımızın size daha iyi reklam bir deneyimi sunmak olduğunu ve sizlere en iyi içerikleri sunabilmek adına elimizden gelen çabayı gösterdiğimizi ve bu noktada, reklamların maliyetlerimizi karşılamak noktasında tek gelir kalemimiz olduğunu sizlere hatırlatmak isteriz.