Hazır giyimde 300’ü aşkın firma yeni iş birliklerinin temelini attı
Türkiye Giyim Sanayicileri Derneği (TGSD) Yönetim Kurulu Başkanı Ramazan Kaya, "Hazır giyim firmalarımızı küresel alım grupları ile buluşturduk. Inditex, H&M, Calvin Klein ve Tommy Hilfiger'in de aralarında bulunduğu 46 alım grubu ile 1.000'in üzerinde B2B görüşme yapıldı. Görüşmelerde 300'ü aşkın firmamızla alıcılar arasında yeni iş birliklerinin temelleri atıldı." ifadelerini kullandı.
TGSD'den yapılan açıklamaya göre, dernek tarafından bu yıl 15'incisi düzenlenen İstanbul Hazır Giyim Konferansı'nda üretici firmalar küresel alıcılarla B2B görüşmelerde bir araya geldi. Hazır giyim sektöründen 46 küresel alıcı ile 1.000 görüşmede yeni iş birlikleri yapıldı. 300'ü aşkın firma uluslararası alıcılarla iş birliklerinin temelini attı.
Açıklamada görüşlerine yer verilen TGSD Yönetim Kurulu Başkanı Ramazan Kaya, İstanbul Hazır Giyim Konferansını salgın nedeniyle son iki yıl dijital platformlarda düzenlediklerini hatırlattı.
Bu yıl yeniden fiziki ortama döndüklerini belirten Kaya, şunları kaydetti:
"Konferansa katılan yerli ve yabancı konuklarımızın üç yıl aradan sonra yeniden bir araya geldikleri için ne kadar mutlu olduklarını gözlemledik. Üç yılda konuşulacak çok fazla konu birikmiş. Oturumlarımızda küresel modaya yön veren isimler, uzmanlar ve sektör profesyonelleri ile sürdürülebilir üretim, döngüsel ekonomi, yeşil fabrikalar gibi sektörün geleceğine yön verecek başlıkları ele aldık. Gelecek için projeleri konuşup ortaya bir vizyon koyduk. Üreticilerimiz dijitalleşme, yenilenebilir enerji ve sürdürülebilirlik alanında yaptıklarını anlatırken alıcılar da isteklerini dile getirdiler.
İkinci gün ise hazır giyim firmalarımızı küresel alım grupları ile buluşturduk. Inditex, H&M, Calvin Klein ve Tommy Hilfiger'in de aralarında bulunduğu 46 alım grubu ile 1.000'in üzerinde B2B görüşme yapıldı. Görüşmelerde 300'ü aşkın firmamızla alıcılar arasında yeni iş birliklerinin temelleri atıldı. Konferans ve B2B görüşmelerde ortaya çıkan sinerji, durgunluğun ayak seslerini hissettiğimiz bir dönemde sektör için moral oldu."
Hazır giyimin çok büyük bir dönüşümün içinde olduğunu hatırlatan Ramazan Kaya, sektörde rekabetçiliği koruyabilmek ve durumu fırsata çevirebilmek için sektörde farkındalığı artırma konusundaki çalışmalara aralıksız devam edeceklerini bildirdi.