Hazır giyimde 4. dönüşüm teyakkuzu
Türkiye Giyim Sanayicileri Derneği (TGSD), hazır giyim sektöründe değişim ve dönüşümün başarıyla tamamlanabilmesi için yol haritasını belirledi.
TGSD'den yapılan açıklamaya göre, TGSD'nin bu yıl 15'incisini düzenleyeceği İstanbul Hazır Giyim Konferansı, küresel modaya yön veren isimlerle dünyanın önde gelen markalarının temsilcilerini İstanbul'da buluşturacak.
TGSD Başkanları Ramazan Kaya ve Sanem Dikmen, 5-6 Ekim'deki konferansın tanıtımı için düzenlenen basın toplantısında değerlendirmelerde bulundu.
Açıklamada basın toplantısındaki konuşmasına yer verilen Ramazan Kaya, tekstil ve hazır giyim sektörlerinin kaynak kullanımını en aza indirecek döngüsel sistemleri de birlikte kurmak zorunda olduklarını belirterek, şunları kaydetti:
"Sektör bugüne kadar üç dönüşüm sürecini başarıyla tamamladı. Ben dördüncü dönüşümü de fırsata çevirebileceğimizi düşünüyorum. Ama firmalarımızın öncelikle 'Tamam mı, yoksa devam mı?' konusunda karar vermeleri gerekiyor. Devam edecek firmalarımıza ışık tutacağına inandığımız 5 maddelik yol haritamız şöyle; Türk hazır giyim sektörü fiyat öncelikli alıcıların ve ürünlerin tedarik merkezi olmaktan uzaklaşarak kalite öncelikli alıcıların tercihi haline gelecek. Bu nedenle üretime daha fazla değer katmak, adet satışından ziyade değere odaklanmak durumundayız. Sektör buraya kadar 'partner entegre sistem' ile geldi. Artık Çin'de olduğu gibi 'full entegre' sisteme geçmemiz, yani iplikçiyi, kumaşçıyı, konfeksiyoncuyu, baskıcıyı, nakışçıyı tek bünyede toplamamız gerekiyor. 'Full entegre' sisteme geçiş; yeni yatırımı, büyümeyi ve şirketlerin birleşmelerini zorunlu kılıyor. Önümüzdeki süreç şirket evliliklerinin hızlandığı bir dönem olacak. Sürdürülebilir üretim ve kapasite artışı için firmalarımız yatırım yapmak durumunda. Mevcut faiz oranları ile yatırımın 10 yıldan önce geri dönüşü neredeyse imkansız. Bu nedenle sektöre 2 yılı geri ödemesiz en az 7-8 yıl vadeli finansman kredisi sağlanmalı. Sürdürülebilirlik sadece üretimde olmamalı, alıcılarla iş birliklerimizi de stratejik ortaklığa dönüştürerek kalıcı ve sürdürülebilir hale getirebilmeliyiz."
"BİZE AVANTAJ SAĞLAYABİLECEK TÜM BAŞLIKLARI MERCEK ALTINA ALACAĞIZ"
Sanem Dikmen de hazır giyim sektörünün ocak-ağustos döneminde hem iç pazarda hem de yurt dışında başarılı bir performans ortaya koyduğunu aktararak, söz konusu dönemde iç pazar harcamalarının yüzde 116,5 artışla 141,67 milyar TL'ye ulaştığını, bu artışın önemli bölümünün enflasyondan kaynaklanmakla birlikte iç pazarda reel bir büyüme gerçekleştiğini bildirdi.
İstanbul Hazır Giyim Konferansı'nın uluslararası takvimde de yer aldığını belirten Dikmen, bu yıl "Green Revolution (Yeşil Devrim)" temasıyla düzenlenecek etkinliğin ilk gününde 17 oturumda 35 konuşmacının söz alacağını kaydetti.
Dikmen, "Modaya yön veren isimler ve uluslararası markaların temsilcileri ile gün boyu sürdürülebilirliği, sürdürülebilir ham maddeleri, yeşil fabrikaları, yenilenebilir enerjiyi, karbon ayak izini, dijitalleşmeyi, teknolojiyi ve inavosyonu konuşacağız. Özetle, hazır giyim sektöründeki büyük değişim ve dönüşümde bize avantaj sağlayabilecek tüm başlıkları mercek altına alacağız." ifadelerini kullandı.
Dikmen, konferansın ikinci gününde ise 50'ye yakın alım grubunun temsilcileriyle hazır giyim firmalarını B2B görüşmelerde bir araya getireceklerini bildirdi.
Uluslararası Hazır Giyim Federasyonu (IAF) Başkanı, TGSD Yönetim Kurulu Üyesi ve Konferans Komite Başkanı Cem Altan da tekstil ve hazır giyim sektörlerinin küresel pazarlarda rekabet gücünü kaybetmemesi için Yeşil Mutabakat'a ayak uydurması gerektiğini vurgulayarak, "Uyum için tesislerimizde yenilenebilir enerjiye dönüşümü sağlamak, su tüketimini ve üretim atıklarını en aza indirmek, geri dönüşüm ekonomisinin altyapısını hızlandırmak, dijitalleşmek ve yeni teknolojilere yatırım yapmak durumundayız." değerlendirmesinde bulundu.