Gültepe: Türk Moda endüstrisi rakiplerinden ayrışıyor

08.06.2022
İHKİB Başkanı Mustafa Gültepe, “Türk moda endüstrisi hızı, kalitesi, AB standartlarındaki üretimi ile rakiplerinden ayrışıyor” ifadelerini kullandı.

İstanbul Hazır Giyim ve Konfeksiyon İhracatçıları Birliği (İHKİB) Başkanı Mustafa Gültepe, Marmara Grubu Vakfı tarafından bu yıl "Yeniden, Daha İyisini Yapmak" temasıyla düzenlenen 25. Avrasya Ekonomi Zirvesi'nde konuştu.

Hazır giyimin katma değerli üretime ve istihdama katkısına işaret eden Gültepe, "Hazır giyim, 20 milyar doları aşan ihracatıyla Türkiye ekonomisi için stratejik bir sektör. Aynı zamanda hazır giyimde küresel bir oyuncuyuz. Dünyanın 5'inci, Avrupa'nın 3'üncü büyük hazır giyim tedarikçisiyiz. Türk moda endüstrisi hızı, kalitesi, AB standartlarındaki üretimi ile rakiplerinden ayrışıyor." diye konuştu.

Gültepe, yıllık ihracat hedeflerinin 40 milyar dolar olduğunu belirterek, "Bütün çalışmalarımızı, oyun planımızı bu hedefe göre kurguluyoruz. Güzel İstanbul'umuzu moda merkezi, 'medeniyetler beşiği' Anadolu'yu ise üretim üssü yapmak istiyoruz." dedi.

Küresel iklim değişikliği karşısında geç de olsa umut veren adımlar atıldığını aktaran Gültepe, "Özellikle Paris İklim Anlaşması'nı ve Yeşil Mutabakat'ı çok önemsiyoruz. Türkiye, hazır giyim ihracatının yaklaşık yüzde 65'ini AB ülkelerine yapıyor. Dolayısıyla Yeşil Mutabakat bizi yakından ilgilendiriyor. Sektörümüzün Yeşil Mutabakat ve Dijital Tek Pazar Stratejisi hazırlık sürecine liderlik ediyoruz." diye konuştu.

X
Sitelerimizde reklam ve pazarlama faaliyetlerinin yürütülmesi amaçları ile çerezler kullanılmaktadır.

Bu çerezler, kullanıcıların tarayıcı ve cihazlarını tanımlayarak çalışır.

İnternet sitemizin düzgün çalışması, kişiselleştirilmiş reklam deneyimi, internet sitemizi optimize edebilmemiz, ziyaret tercihlerinizi hatırlayabilmemiz için veri politikasındaki amaçlarla sınırlı ve mevzuata uygun şekilde çerez konumlandırmaktayız.

Bu çerezlere izin vermeniz halinde sizlere özel kişiselleştirilmiş reklamlar sunabilir, sayfalarımızda sizlere daha iyi reklam deneyimi yaşatabiliriz. Bunu yaparken amacımızın size daha iyi reklam bir deneyimi sunmak olduğunu ve sizlere en iyi içerikleri sunabilmek adına elimizden gelen çabayı gösterdiğimizi ve bu noktada, reklamların maliyetlerimizi karşılamak noktasında tek gelir kalemimiz olduğunu sizlere hatırlatmak isteriz.