İş hayatında yapay zeka endişesi

30.03.2023
Günümüzde oldukça geliştirilen yapay zekanın, mevcut işlerin önemli bir bölümünün yok olması ve ABD ile Avrupa’da yaklaşık 300 milyon tam zamanlı işin yerini almasının muhtemel olduğu belirtildi. Bu teknoloji nedeniyle dünya genelinde kaç kişinin tam olarak işini kaybedeceği bilinmezken, sanatçılar ve gazeteciler de kaygılı.

ABD'li yatırım bankası Goldman Sachs tarafından hazırlanan rapor, yapay zeka teknolojisinin (AI) iş hayatına olası etkilerini ortaya koydu. Zira rapora göre yapay zeka (AI) 300 milyon tam zamanlı işin yerine geçebilir.

YENİ İŞLER ORTAYA ÇIKACAK, VERİMLİLİK ARTACAK

BBC tarafından yayınlanan raporda yer alan öngörülere göre, yapay zeka ABD ve Avrupa'daki işlerin dörtte birinin ortadan kalkmasına neden olabilir; ancak aynı zamanda yeni işlerin ortaya çıkmasını ve verimliliğin yükselmesini sağlayabilir.

Raporda ayrıca, yıllık küresel olarak ortaya konan hizmet ve üretimin yüzde 7 artabileceği de öngörüldü.
İnsanların yarattıklarından ayırt edilemeyecek kalitede içerik ortaya koyan üretici yapay zekadaki gelişme büyük bir adım olarak tanımlanıyor.

SANATÇILAR VE GAZETECİLER DE KAYGILI

Yapay zekanın etkileyeceği işlerin yüzde 46'sının idari, yüzde 44'ünün yasal, yüzde 6'sının inşaat ve yüzde 4'ünün bakım ve onarım sektöründe olduğu ifade ediliyor.

Yapay zekanın özellikle telif haklarıyla ilgili ortaya çıkardığı sorunlar, sanatçıları ve tasarımcıları uzun zamandır kaygılandırıyor.
Oxford Üniversitesi'nde mesleklerin geleceği üzerine uzmanlaşan Carl Benedikt Frey, üretici yapay zeka yüzünden kaç mesleğin yok olacağını bilmenin zor olduğunu dile getiriyor.

Frey, yaşanan gelişmeleri Uber ya da GPS teknolojisi geldiğinde sürücülerin yaşadığı zorluklara benzetiyor. Bu teknolojilerin gelmesi sonucu sürücülerin sayısının azalmadığını ancak maaşların düştüğünü hatırlatan Frey, ChatGPT ile de gazetecilerin maaşlarının düşmesi tehlikesi olduğunu aktarıyor.

X
Sitelerimizde reklam ve pazarlama faaliyetlerinin yürütülmesi amaçları ile çerezler kullanılmaktadır.

Bu çerezler, kullanıcıların tarayıcı ve cihazlarını tanımlayarak çalışır.

İnternet sitemizin düzgün çalışması, kişiselleştirilmiş reklam deneyimi, internet sitemizi optimize edebilmemiz, ziyaret tercihlerinizi hatırlayabilmemiz için veri politikasındaki amaçlarla sınırlı ve mevzuata uygun şekilde çerez konumlandırmaktayız.

Bu çerezlere izin vermeniz halinde sizlere özel kişiselleştirilmiş reklamlar sunabilir, sayfalarımızda sizlere daha iyi reklam deneyimi yaşatabiliriz. Bunu yaparken amacımızın size daha iyi reklam bir deneyimi sunmak olduğunu ve sizlere en iyi içerikleri sunabilmek adına elimizden gelen çabayı gösterdiğimizi ve bu noktada, reklamların maliyetlerimizi karşılamak noktasında tek gelir kalemimiz olduğunu sizlere hatırlatmak isteriz.