İçerik kazandıracak...
KOBİ ve girişimcileri hedefleyen Youtube, içerik üreticilerini ödüllendirmek için gelir paylaşımı modeline geçti. İşletmeler içerik geliştirerek gelirlerini artırabilecek.
Mustafa Orhun Çetin / INBUSINESS
YouTube, içerik üretici topluluklarından işletmelere ve kullanıcılara sağladığı katkıyı ölçmek için bağımsız araştırma kuruluşu Oxford Economics iş birliğinde Türkiye Etki Raporu hazırladı. Raporla, Türkiye ekonomisine, toplumuna ve kültürüne yaptığı katkıyı ölçmek ve istihdam ile GSYH üzerindeki etkilerini belirleyip ilişkili sektörler ile bireylerin yaşam kalitesi üzerinde nasıl bir etki yarattığını analiz etmek amaçlandı. Çalışmaya göre kanallar, KOBİ'lerin yurt içinde ve yurt dışında daha fazla müşteriyle bağlantı kurmalarına, erişimlerini artırmalarına ve gelir elde etmelerine yardımcı oluyor. Ayrıca platform Türkiye'de 45 binden fazla tam zamanlı işe eşdeğer istihdam sağlıyor.
INBUSINESS'a özel açıklamalarda bulunan Google Türkiye Kamu İlişkileri Direktörü Pelin Kuzey, ileriki dönemlerde de farklı formatlar ve yeniliklerle hem kullanıcılara hem içerik üreticilerine hem de KOBİ'lere katkı sağlamaya devam edeceklerini belirtiyor. Kuzey, "KOBİ'lerin dijitalleşerek büyümelerine destek olmak önceliklerimiz arasında" diyor. Yeni bir gelir modeli meydana getiren YouTube Shorts içeriği platformun en çok ilgi gören özelliklerinden biri olarak göze çarpıyor. Kısa videolar mecranın kullanıcıları tarafından da tüketim anlamında benimsenmiş gözüküyor. Kuzey, "YouTube'da günlük 30 milyardan fazla görüntüleme ve aylık 1.5 milyar kullanıcıyla bir patlama yaşadık. Dünyanın her yerinde konu ve hedef kitle fark etmeksizin yaratıcılık artıyor. Shorts üreticilerini ödüllendirmek için yeni bir iş modeli geliştirerek 'gelir paylaşımı modeli'ni kullanıcılarla buluşturmaya başladık" diyor ve devam ediyor: "İşletmelerimizin hem doğru hedef kitlelere ulaşmalarına hem de içeriklerini çeşitlendirerek gelirlerini artırmalarına destek oluyoruz."
YOUTUBE TÜRKİYE ETKİ RAPORUNA GÖRE:
-KOBİ'lerin %71'i, YouTube'un işletmelerini büyütmek için hayati öneme sahip olduğunu belirtiyor.
-KOBİ'lerin %83'ü YouTube reklamlarının satışlarını artırmalarına yardımcı olduğunu söylüyor.
-Yaratıcı girişimcilerin %84'ü küresel ölçekte tanınmak için önemli bir platform olduğunu düşünüyor.
-Medya ve müzik şirketlerinin %82'si platformun dünya çapında yeni kitlelere ulaşmalarına yardımcı olduğunu belirtiyor.