İSTİSNASIZ HER ŞEYİN İÇİNDE

20.12.2022
INBUSINESS dergisinin Turkcell iş birliğinde hazırladığı teknoloji konularını ne, neden, nasıl, nerede, ne zaman ve kim sorularıyla konuştuğu podcast serisinin 5’inci bölümü yayına girdi.

INBUSINESS dergisinin Turkcell iş birliğinde hazırladığı teknoloji konularını ne, neden, nasıl, nerede, ne zaman ve kim sorularıyla konuştuğu podcast serisinin 5'inci bölümü yayına girdi. Dergimizin editörü Belce Örü ve teknoloji muhabiri Mustafa Orhun Çetin'in sunduğu podcast yayınında yine çok merak edilen konular ele alındı.

YAPAY ZEKA NEDİR?

Dijital Dönüşüm Ofisi yapay zekayı bir bilgisayarın veya bilgisayar kontrollü robotun, genellikle akıllı varlıklarla ilişkili görevleri yerine getirme yeteneği olarak tanımlıyor. Akıl yürütme, anlam keşfetme, genelleme veya geçmiş deneyimlerden öğrenme gibi insanlara özgü entelektüel süreçlerle donatılmış sistemler geliştirmek amacıyla kullanıldığını söylüyor.

İLK OLARAK NASIL ORTAYA ÇIKTI?

M: Aslında kelimenin bire bir anlamı direkt bilgi veriyor. Sonuçta bu varlıklar da insanın oluşturduğu algoritmalar ve donanımlar ile beslenen yapay birer bireyler. Makine öğrenimi ve yapay zekanın insanlık sahnesine ilk çıktığı dönemler ise ikinci dünya savaşının İngiltere'deki kilit isimlerin Alan Turing'e dayanıyor. Yapay zeka terimi ise John McCarthy tarafından Dartmouth Konferansında 1956 da ortaya atıldı. Bugün ise pek çok yerde kullanılıyor.

NELERDE NASIL KULLANILIYOR?

Görüntü işlemeden, ses tanımaya pratikte pek çok günlük yaşam içinde olsa da en önemli kullanım yerleri veriyi işleme yetenekleri. Veri işleme konusunda son dönemin en popüler uygulamaları da metin görselleştirme, hikayeleştirme gibi konular. Şu an Dall-e 2 ve midjourney gibi uygulamalar kelimeleri görsellere dönüştürüyor. Hatta bunca işin arasında yazı tarafına da el atmış durumda. Kısacası artık tekrarlayan işler dışında yaratıcı dünyaya da el attı.

Yapay zekanın işleyişinden geleceğe dair öngörülere kadar merak ettikleriniz için play'e tıklayarak dinleyebilirsiniz

X
Sitelerimizde reklam ve pazarlama faaliyetlerinin yürütülmesi amaçları ile çerezler kullanılmaktadır.

Bu çerezler, kullanıcıların tarayıcı ve cihazlarını tanımlayarak çalışır.

İnternet sitemizin düzgün çalışması, kişiselleştirilmiş reklam deneyimi, internet sitemizi optimize edebilmemiz, ziyaret tercihlerinizi hatırlayabilmemiz için veri politikasındaki amaçlarla sınırlı ve mevzuata uygun şekilde çerez konumlandırmaktayız.

Bu çerezlere izin vermeniz halinde sizlere özel kişiselleştirilmiş reklamlar sunabilir, sayfalarımızda sizlere daha iyi reklam deneyimi yaşatabiliriz. Bunu yaparken amacımızın size daha iyi reklam bir deneyimi sunmak olduğunu ve sizlere en iyi içerikleri sunabilmek adına elimizden gelen çabayı gösterdiğimizi ve bu noktada, reklamların maliyetlerimizi karşılamak noktasında tek gelir kalemimiz olduğunu sizlere hatırlatmak isteriz.