Bulut Bilişim Yükseliyor

13.12.2022
Bulut zaten çok tanıdık bir terim ve bulut hizmetlerini günlük hayatımızda kullanıyoruz. Fakat bu hizmete talep özellikle pandemiyle birlikte önemli ölçüde olarak arttı.

Bulut zaten çok tanıdık bir terim ve bulut hizmetlerini günlük hayatımızda kullanıyoruz. Fakat bu hizmete talep özellikle pandemiyle birlikte önemli ölçüde olarak arttı.

INBUSINESS dergisinin Turkcell sponsorluğunda hazırladığı Teknoloji-5N1K serisinin 3'üncü bölümünde bulut teknolojileri konu başlıklı podcastle devam etti. Inbusiness dergisi editörü Belce Örü ve teknoloji muhabiri Mustafa Orhun Çetin'in sunduğu podcast serisinin bu bölümünde bulut teknolojileri ekosistemine ilişkin akıllardaki sorulara yanıt arandı, ulaştığı büyüklüğe yönelik bilgiler paylaşıldı.

Dijitalleşmeyle birlikte ele geçen veri miktarı o kadar hızlı büyüyor ki artık yeni teknolojilerle bu yığını işleyip yorumlayabiliyoruz. Dijital dönüşüm süreçlerinde ortaya çıkan çok yüksek boyutlu verileri depolamada en faydalı çözüm bulut bilişim olarak karşımıza çıkıyor. Araştırma kuruluşu Synergy Research Group'un son raporuna göre 2022'nin ikinci çeyreğinde bulut altyapısı için yapılan harcamalar, yüzde 29'luk artışla 55 milyar dolara ulaştı.

Bulut teknolojileri kullanıcılarına ne gibi imkanlar sunuyor, nasıl çalışıyor ve neden tercih ediliyor?

Bulut sistemleri günümüzde genel olarak dosya depolama ve yeniden erişme konusunda ciddi bir kolaylık, zaman ve maliyet tasarrufu sağlıyor. Bulut sisteminde genel amaç, fiziksel olarak maliyeti artıran unsurların ortadan kaldırılmak. Aynı zamanda hız ve güvenlikteki artış da bulut teknolojisinin avantajları arasında.

Bu teknoloji ne zaman ortaya çıktı ve daha çok kimler tarafından kullanılıyor?

Amazon bulut bilişimin gelişmesinde ilk adımları attı diyebiliriz. 2002'de Amazon, web tabanlı perakende hizmetlerini tanıttı. 2000'lerin ikinci yarısında bulut bilişim ticari alanda gelişme gösterdi. Günümüzde kamu kurumları ve büyük işletmelerin yanı sıra küçük ve orta ölçekli işletmeler (KOBİ) için de bulut teknolojisi bir gereklilik haline geldi ve yaygınlaşmaya başladı. Artık neredeyse tüm online servislerin, buna bağlı bir hizmet çerçevesi var.

X
Sitelerimizde reklam ve pazarlama faaliyetlerinin yürütülmesi amaçları ile çerezler kullanılmaktadır.

Bu çerezler, kullanıcıların tarayıcı ve cihazlarını tanımlayarak çalışır.

İnternet sitemizin düzgün çalışması, kişiselleştirilmiş reklam deneyimi, internet sitemizi optimize edebilmemiz, ziyaret tercihlerinizi hatırlayabilmemiz için veri politikasındaki amaçlarla sınırlı ve mevzuata uygun şekilde çerez konumlandırmaktayız.

Bu çerezlere izin vermeniz halinde sizlere özel kişiselleştirilmiş reklamlar sunabilir, sayfalarımızda sizlere daha iyi reklam deneyimi yaşatabiliriz. Bunu yaparken amacımızın size daha iyi reklam bir deneyimi sunmak olduğunu ve sizlere en iyi içerikleri sunabilmek adına elimizden gelen çabayı gösterdiğimizi ve bu noktada, reklamların maliyetlerimizi karşılamak noktasında tek gelir kalemimiz olduğunu sizlere hatırlatmak isteriz.