BRB, global marka olma yolunda

30.11.2022
Zorlu Holding’in sürdürülebilirlik vizyonu Akıllı Hayat 2030’un kritik süreçlerinden biri olan, kurum içi girişimcilik programı Parlak Bi’Fikir’in ikinci döngüsünde yatırım alan BRB girişimi global marka olma yolunda ilerliyor.

Zorlu Holding'in sürdürülebilirlik vizyonu Akıllı Hayat 2030'un kritik süreçlerinden biri olan, kurum içi girişimcilik programı Parlak Bi'Fikir'in ikinci döngüsünde yatırım alan Be Right Back (BRB) girişimi bilgisayar sahiplerine ve yüksek donanım gerektiren oyunları oynamak isteyen oyunculara sağladığı kolaylıklarla ilgi çekmeye devam ederken aynı zamanda global bir marka olma yolunda hızlı adımlarla ilerlemeye devam ediyor.

Zorlu Holding'in kurum içi girişimcilik programı Parlak Bi'Fikir'in ikinci döngüsünde yatırım alan Be Right Back (BRB) girişimi büyük ilgi görmeye devam ediyor.

Yapılan açıklamaya göre Be Right Back, oyunculara yüksek donanım özellikleri gerektiren oyunları internet üzerinden yüksek donanım ihtiyacını ortadan kaldırarak oynamalarına imkân veren bir proje. Girişim, aynı zamanda güçlü bilgisayara sahip kişilerin donanımlarını başkalarına kiralayarak gelir elde edebilmelerini de sağlıyor. Kısa sürede büyük bir ilerleme kat eden girişim, global bir marka olma yolunda emin adımlarla ilerliyor.

Oyun sektörü dünyada ve Türkiye'de her geçen gün gelişiyor diyen BRB kurucularından Pelin Kumcular, geçtiğimiz yıl ülkemizde en fazla yatırım yapılan alanların başında oyun sektörünün geldiğini hatırlattı.

2021 Türkiye Oyun raporuna göre Türkiye'de 41 milyon oyuncunun, 1 milyar 200 milyon doların üzerinde harcama yaptığını ama bilgisayar oyuncularının yaklaşık yüzde 60'ının ihtiyacı olan donanıma sahip bulunmadığını vurgulayan Kumcular şöyle devam etti:

"Ekran kartından ya da işletim sisteminden dolayı bilgisayarlarından istediği oyunu oynayamayan birçok kişinin olduğunu fark ettik. Bunun yanında iyi bilgisayarlara sahip kişilerin de bilgisayarlarını her zaman kullanmadığı içgörüsüne ulaştık, bunun neticesinde böyle bir girişimde bulunmaya karar verdik. Zorlu Grubu kurum içi girişimclik Programı Parlak Bi' Fikir sayesinde de bu fikrimizi hayata geçirebildik. Sürecin başından sonuna kadar yanımızda olan ve bizi destekleyen Parlak Bi'Fikir ekibine ayrıca çok büyük teşekkür etmek isterim…. Sürecin sonunda Zorlu Grubu'nun yatırım şirketi Vestel Ventures'tan yatırımımızı alarak Ekim 2021'de şirketimizi kurduk"

"GLOBAL BİR MARKA OLMA VİZYONU İLE YOLA ÇIKTIK"

Global bir marka olma vizyonu ile yola çıktıklarını ifade eden Kumcular, "Dünyaya bilgisayar paylaşım ekonomisi platformumuzu tanıtmak istiyoruz. Oyun sektöründe büyüdükten sonra modelimizi bilgisayar gücüne ihtiyaç duyan farklı marketler (tasarım, yazılım geliştirme, akademik çalışmalar) için de geliştireceğiz. Sürdürülebilir iş modellerinin ve çözümlerin öneminin çok fazla arttığı günümüzde değişen koşullar ve trendlere göre kendimizi geliştiriyoruz. Global bir teknoloji platformu olmak ve değer üretebilmek için ekipçe büyük bir heyecan ve motivasyonla çalışıyoruz" dedi.

"OYUNCU KİTLEMİZ GİTTİKÇE BÜYÜYOR"

BRB'nin bir diğer kurucusu Onur Can Kılıç ise, ağustos ayında oyuncu ve partner uygulamalarının windows sürümünün ilk versiyonunun geliştirmesini tamamlayarak open beta sürecine girdiklerini söyledi.

Türkiye'de ilk satışlarının başladığını ve oyuncu kitlesinin gittikçe büyüdüğünü bildiren Kılıç, "Oyuncular platformumuza üye olup oyun oynamaya başladılar. Gelen öneriler ve geri bildirimlerle uygulamamızı geliştirmeye devam ediyoruz. Bilgisayarını paylaşmak isteyen partnerler için kayıt sürecimiz başladı. Eylül ayında Berlin'de IFA Fuarı'na katıldık. Vestel ile iş birliğimiz kapsamında Vestel Android televizyonlarda çalışan uygulamamızı tanıttık. Şirket kuruluşumuzdan itibaren geçen 1 sene içinde aktif bir girişimcilik serüveni yaşadık. Bir yandan ürünümüzü geliştirdik diğer yandan da fikrimizi büyütmeye çalıştık" diye konuştu.

Kılıç, sözlerini şöyle sürdürdü:

"Tübitak Bigg'den girişim desteği almaya hak kazandık. Arya Yatırım Platformunda seçilen girişimlerden olduk. Avrupa Birliği'nin de desteklediği İzmir Nic Accelerator Programı kapsamında Londra'ya market araştırması yapmaya gittik. Girişimcilik ekosisteminden değerli networkler elde ettik. Avrupa market araştırmamızı yaptık ve markete giriş stratejimizi oluşturduk. Aralık'ta Avrupa marketinde belirlediğimiz ülkelerde (Romanya, Bulgaristan, Macaristan, Polonya, İspanya, Portekiz, Almanya) BRB'yi tanıtıp ilk oyuncuları platformumuza dahil edeceğiz. Sustainable Wise Guys Pre Accelerator programında aktif girişimlerdeniz. Global bilgisayar paylaşım platformu olma hedefimize ulaşmak adına pazarda payımızı genişletmek ve mevcut ürünümüzü geliştirmek istiyoruz ve bu amaç doğrultusunda yatırım arayışımız başladı. İhtiyacımız sadece nakit değil, işin potansiyelini ortaya çıkaracak akıllı, stratejik yatırımlar ve destekler almak."

BRB'nin sunduğu çözüm, oyun dünyasında uzun zamandır devam eden ve edecek olan bir sorunu çözmekle beraber yeni bir değer önerisi de yaratıyor diyen Kılıç, "Cloud gaming firmalarından farklı olarak günümüz teknolojisinde atıl bilgisayarların işlem gücü gibi önemli bir kaynağın küresel olarak verimli kullanılmadığını fark ettik. Zamanla daha da artacak donanım ihtiyacını sürdürülebilir bir bilgisayar paylaşım ekonomisi kurarak çözen global bir online platform olma hedefi ile yolumuza devam ediyoruz" dedi.

X
Sitelerimizde reklam ve pazarlama faaliyetlerinin yürütülmesi amaçları ile çerezler kullanılmaktadır.

Bu çerezler, kullanıcıların tarayıcı ve cihazlarını tanımlayarak çalışır.

İnternet sitemizin düzgün çalışması, kişiselleştirilmiş reklam deneyimi, internet sitemizi optimize edebilmemiz, ziyaret tercihlerinizi hatırlayabilmemiz için veri politikasındaki amaçlarla sınırlı ve mevzuata uygun şekilde çerez konumlandırmaktayız.

Bu çerezlere izin vermeniz halinde sizlere özel kişiselleştirilmiş reklamlar sunabilir, sayfalarımızda sizlere daha iyi reklam deneyimi yaşatabiliriz. Bunu yaparken amacımızın size daha iyi reklam bir deneyimi sunmak olduğunu ve sizlere en iyi içerikleri sunabilmek adına elimizden gelen çabayı gösterdiğimizi ve bu noktada, reklamların maliyetlerimizi karşılamak noktasında tek gelir kalemimiz olduğunu sizlere hatırlatmak isteriz.