AloTech'ten 'unicorn' olma hedefi

07.06.2022
Bulut tabanlı çağrı merkezi platformu AloTech, 10’uncu yılında hedef büyüttü. Bunun için yeni yatırım turuna çıkmayı da planlayan şirket, Türkiye’den çıkan bir teknoloji unicorn’u olmayı hedefliyor.

Bulut tabanlı çağrı merkezi platformu AloTech, 10'uncu yılında yurt içi ve yurt dışı hedeflerini açıkladı.

Türkiye pazarında son üç yıldır yakaladıkları yüzde 100 büyüme grafiğini önümüzdeki dönemde de sürdürmeyi hedeflediklerini söyleyen AloTech CEO'su Cenk Soyak, "Geçen yıl kurduğumuz Call Center Studio markasıyla ABD'den Nijerya'ya kadar 34 ülkede hizmet veriyoruz. Bu kısa sürede toplam gelirimizin yaklaşık yüzde 20'sini yurt dışından elde etmeye başladık. Hedefimiz iki yıl içinde bu oranı yüzde 50'nin üzerine taşımak. Böylece kendi yazılımımız ile rekabet ettiğimiz pazarlara katma değerli teknoloji ihraç ederek, ülkemize yurt dışından daha fazla döviz kazandıracağız" dedi.

Hizmet verdiği 600'ün üzerinde müşterisiyle Türkiye'nin en büyük bulut tabanlı çağrı merkezi platformu olan AloTech, 10'uncu yılını kutladı. AloTech'in üç ortağı; CEO Cenk Soyak, CTO İdris Avcı ve CSO Korhan Erçin'in ev sahipliğinde düzenlenen Bulutla Sınırların Ötesine' etkinliğine çağrı merkezi ve çağrı merkezi yazılım pazarı sektörü temsilcileri ile AloTech'in yatırımcıları ve hizmet verdiği müşteriler katılım gösterdi.

"GELİRİMİZİN YARISINDAN FAZLASINI YURT DIŞINDAN SAĞLAMAYI HEDEFLİYORUZ"

AloTech'in kurulduğu 2012 yılında çağrı merkezi sektöründe bulut teknolojilerinin çok az bilindiğini söyleyen AloTech CEO'su Cenk Soyak, geliştirdikleri teknoloji ve yazılım gücü sayesinde yurt içindeki portföylerini genişleterek sektörün en büyük şirketi olduklarını söyledi.

Şu anda 600'ün üzerinde müşterileri bulunduğunu ve bunların 100'e yakınının chat çözümlerini de kullandığını vurgulayan Soyak şunları söyledi:

"Türkiye pazarında son üç yıldır yakaladığımız yüzde 100 büyüme grafiğini önümüzdeki dönemde de sürdürmeyi hedefliyoruz. Bununla birlikte geçen yıl kurduğumuz Call Center Studio markasıyla aralarında ABD, Kanada, Filipinler, Romanya ve Nijerya'nın da olduğu 34 ülkede hizmet veriyoruz. Şu anda gelirimizin yaklaşık yüzde 20'sini yurt dışından elde ediyoruz. Katma değerli teknoloji ihraç ederek, ülkemize de yurt dışından döviz kazandırıyoruz. Hedefimiz iki yıl içinde bu oranı yüzde 50'nin üzerine taşıyarak, yurt dışı gelirimizin yurt içi gelirimizden daha fazla olmasını sağlamak. Bunun için yeni yatırım turuna çıkmayı da planlıyoruz. Önümüzdeki dönem için en önemli hedeflerimizden biri de Türkiye'den çıkan bir teknoloji unicorn'u olmak."

"EN ÖNEMLİ GÜCÜMÜZ İNSAN KAYNAĞIMIZ VE AR-GE YATIRIMLARIMIZ"

Beş kişiyle yola çıktıkları ekiplerinin 134 kişiye ulaştığını belirten Soyak, uyguladıkları kalıcı uzaktan çalışma modeli sayesinde Türkiye'nin dört bir yanından ve yurt dışından genç yeteneklerle çalışma imkanı bulduklarını ifade etti. İnsan kaynağıyla birlikte en önemli güçlerinin Ar-Ge ve inovasyon yatırımları olduğuna dikkat çeken Soyak, "Kurduğumuz Ar-Ge merkezi ve Yapay Zeka Laboratuvarı'nda yapay zeka destekli çağrı ve müşteri temsilcisi tahmin sistemleri, görüntülü görüşme üzerine çalışıyoruz. Çağrı ve chat trafiğimiz ile ilgili duygu durumu ve talep analizine yönelik çalışmalarımıza da devam ediyoruz. Bu süreçte Ar-Ge'ye ayırdığımız bütçeyi her geçen yıl artırarak, yüzde 8'e yükselttik" diye konuştu.

YENİ ARAYÜZ TANITILDI

AloTech'in 10'uncu yıl etkinliğinde platformun yeni arayüzü de tanıtıldı. AloTech üzerinden çağrı karşılayan 20 binden fazla müşteri temsilcisinin işlerini kolaylaştırıp, verimliliklerini artıracak şekilde tasarlanan yeni arayüzle birlikte fonksiyonlar da zenginleştirildi.

"Çağrı Merkezlerinin Kâr Merkezlerine Dönüşümü" ve "Yurt Dışına Açılmak ve Yatırım Almak için Nelere Dikkat Etmek Gerekiyor?" temalı iki panel düzenlenen 10'uncu yıl etkinliği, "Ali İhsan Varol ile Kelime Bulmaca Yarışması" ve "Pandami Music" konseriyle keyifli anlara sahne oldu.

X
Sitelerimizde reklam ve pazarlama faaliyetlerinin yürütülmesi amaçları ile çerezler kullanılmaktadır.

Bu çerezler, kullanıcıların tarayıcı ve cihazlarını tanımlayarak çalışır.

İnternet sitemizin düzgün çalışması, kişiselleştirilmiş reklam deneyimi, internet sitemizi optimize edebilmemiz, ziyaret tercihlerinizi hatırlayabilmemiz için veri politikasındaki amaçlarla sınırlı ve mevzuata uygun şekilde çerez konumlandırmaktayız.

Bu çerezlere izin vermeniz halinde sizlere özel kişiselleştirilmiş reklamlar sunabilir, sayfalarımızda sizlere daha iyi reklam deneyimi yaşatabiliriz. Bunu yaparken amacımızın size daha iyi reklam bir deneyimi sunmak olduğunu ve sizlere en iyi içerikleri sunabilmek adına elimizden gelen çabayı gösterdiğimizi ve bu noktada, reklamların maliyetlerimizi karşılamak noktasında tek gelir kalemimiz olduğunu sizlere hatırlatmak isteriz.