Turkcell, 40 milyon müşteri, 10,7 milyar TL gelir rakamına ulaştı

29.04.2022
Turkcell Grubu, ilk üç ayda, 40 milyon müşteri sayısı ve 10,7 milyar TL gelir rakamına ulaştığını duyurdu.

Turkcell, ilk çeyrek finansal sonuçlarını açıkladı.

Şirketten yapılan açıklamaya göre, Turkcell Grubu, 2022 yılının ilk 3 ayında geçen yılın aynı dönemine kıyasla yüzde 36,7 artışla 10,7 milyar TL gelir elde etti. Grup bazında FAVÖK yüzde 30,1 artışla 4,3 milyar TL'ye ulaşırken, şirketin FAVÖK marjı yüzde 40,2 olarak gerçekleşti.

2022 yılının ilk çeyreğinde 577 bin yeni müşteri kazanan şirket, bu sayede 40 milyon toplam müşteriye ulaştı. Böylelikle Turkcell, yeni yıl için belirlediği 1 milyon yeni müşteri hedefinin yarısından fazlasını gerçekleştirmiş oldu.

Turkcell, müşterilerin tercihi olmaya devam ederken müşterilerin tercihini değerlendiren "net tavsiye skorunda" en yakın rakibine geçen yılın aynı dönemine göre 2 puan daha fark attı.

Yılın ilk çeyreğinde 1000'e yakın yeni kontrata imza atarak yeni bir rekora ulaşan Turkcell Dijital İş Servisleri, BT servisleri pazar liderliğini sürdürdü ve geliri bu çeyrekte geçen yılın aynı dönemine göre yüzde 75,2 büyüyerek 791 milyon TL oldu.

Bugüne kadar hayata geçirilen sistem entegrasyonu ve yönetilen hizmetler proje sayısı 2 bin 310'u buldu. Bu projeler, gelecek dönemlerde gelire dönüşecek toplam 1,9 milyar TL kontrat değerine (backlog) sahip.

Covid-19 salgınının hızlandırdığı dijital dönüşüm talebi doğrultusunda şirketlere sunulan veri merkezi ve bulut teknolojileri gelirleri ise ilk çeyrekte yaklaşık 2'şer katına çıktı.

PAYCELL, YAYGINLAŞAN ÜRÜN ÇEŞİTLİLİĞİ İLE TECHFIN SEKTÖRÜNÜN ÖNCÜSÜ OLMAYA DEVAM EDİYOR

Turkcell'in techfin gelirleri, Paycell ve Financell'in katkısıyla 2022'nin ilk çeyreğinde yüzde 58,5 artış gösterdi. Teknolojisi ve sunduğu geniş çözüm yelpazesiyle, salgın ile gelişen yeni ödeme alışkanlıklarına hızla adapte olan Paycell, yılın ilk çeyreğini yüzde 67,2 büyüme ile geride bıraktı.

Paycell'in 3 ay aktif kullanıcı sayısı 6,9 milyona ulaşırken, toplam işlem hacmi geçen yılın aynı döneminin yaklaşık 3 katına çıkarak 6,7 milyar TL olarak gerçekleşti. Paycell, Android POS sayısını yüzde 66 artırarak 9 bin 600'e ulaştırdı. POS çözümlerinin işlem hacmi, sanal POS hizmetlerinin de katkısıyla 2 katına çıkarak 2,1 milyar TL oldu.

Turkcell mühendislerinin Türkiye'nin dijital dönüşümüne katkı sunma amacıyla geliştirdiği dijital servisler, bu çeyrekte tekil gelirini yıldan yıla yüzde 15,3 artırarak 424 milyon TL'ye ulaştı.

Turkcell'in bulut tabanlı depolama hizmeti Lifebox'ın ücretli kullanıcı sayısı geçen yılın aynı dönemine göre yüzde 50 artışla 1,4 milyona oldu. Anlık mesajlaşma uygulaması BiP'in toplam indirme sayısı ise 92 milyona ulaşırken BiP'in her 5 aktif kullanıcısından biri yurt dışından oldu.

KOBİ'LERE DİJİTAL DÖNÜŞÜM DESTEĞİ

Turkcell, Türkiye'nin ilk dijital operatörü olarak, teknolojik finansmanın öncüsü olan grup şirketi Financell iş birliğiyle KOBİ'lere finansman desteğini sürdürüyor. Dijital Dönüşüm Finansmanı olarak adlandırılan esnek ödemeli finansman desteği sayesinde KOBİ'lerin teknolojik ihtiyaçlarına uygun ve hızlı kredi imkanı sağlanıyor. Böylece KOBİ'ler, nakit kaynaklarını işlerini geliştirmek ve dijital altyapılarını güçlendirerek dünyayla rekabet edebilir hale gelmek için kullanıyor.

Yıllık yüzde 24 artış ile 2,3 milyar TL kredi portföyüne ulaşan Financell'in gelirleri bu çeyrekte sigorta işinin de katkısıyla yüzde 50 arttı.

Salgın sonrasında yüksek hızlı ve kaliteli sabit internet ihtiyacının devam edeceği öngörüsüyle hareket eden Turkcell, fiber yatırımlarını sürdürdü. Toplam sabit internet müşteri sayısı 2,7 milyonu geçerken, her 100 fiber müşterisinin 65'inde Turkcell TV+ servisi yer aldı.

"GÜÇLÜ GELİR VE MÜŞTERİ BÜYÜMEMİZİ SÜRDÜRDÜK"

Açıklamada görüşlerine yer verilen Turkcell Genel Müdürü Murat Erkan, Turkcell olarak "Önce Müşterim" odağımızla yılın ilk 3 ayında güçlü bir performans sergilemeye devam ettiklerini belirterek, "2022'nin ilk çeyreğinde küresel çapta seyreden enerji ve diğer temel maliyetlerdeki artışlar ile bölgesel gerilimler; zorlu makroekonomik koşullar yaratsa da müşteri odaklı yaklaşımımız, analitik yetkinliklerimiz ve doğru zamanlarda aldığımız doğru aksiyonlarla güçlü gelir ve müşteri büyümemizi sürdürdük." ifadelerini kullandı.

Global ve makroekonomik zorlukların yoğun olarak hissedildiği bu dönemde Turkcell'in stratejik odakları çerçevesinde hayata geçirdiği performansın çeyrek sonuçlarına olumlu yansıdığını aktaran Erkan, "Yenilikçi bakış açımızı kaybetmeden, her geçen gün müşterilerimize daha iyi hizmet sağlamayı hedefliyoruz. Bölgemizde yaşanan savaş, uluslararası iştiraklerimizin gelirine olumsuz etki etse de Türkiye'de ivme kazanan performansımız ve artan gelirlerimiz sayesinde bu etkiyi aşan sonuçlar ortaya koyduk. Şubat ayında paylaştığımız, 2022 yılı için yaklaşık yüzde 30 gelir büyümesi, yaklaşık 19 milyar TL FAVÖK ve gelirlerimizin yüzde 20-21'i aralığında operasyonel yatırım harcaması hedeflerimizi koruyoruz." değerlendirmesinde bulundu.

TURKCELL, SÜRDÜRÜLEBİLİRLİK KONUSUNDAKİ ADIMLARINA DEVAM EDİYOR

Erkan, Turkcell'in, teknolojiyi çevreye duyarlı ve toplumun ihtiyaçlarına göre kullanma stratejisiyle hareket ettiğinin altını çizerek, şirketin sadece şebekesinde yürüttüğü çalışmalar sonucu 2021 yılında elde ettiği tasarruf miktarının yaklaşık 2 bin baz istasyonunun yıllık elektrik tüketimini karşıladığını ifade etti.

Murat Erkan, şunları kaydetti:

"Çevre dostu ve sürdürülebilir uygulamaların geliştirilmesi için çalışan Turkcell, baz istasyonları, veri merkezleri ve ofis binalarında çevresel etkiyi azaltmaya yönelik de çözümler üretiyor. Şebekemiz için geliştirdiğimiz yenilikçi çözümlerin, dünyanın prestijli kurumları tarafından fark edilmesi bizi ayrıca mutlu ediyor.

Örneğin, enerji tasarrufu sağlayan 'yenilenebilir enerji üreten konteyner' ürünümüz, sektörümüzün uluslararası platformu GSMA'de dünyaya örnek gösterildi. Tüm bunların yanında tamamen mühendislerimizin geliştirdiği enerji yönetim sistemimiz sayesinde baz istasyonlarındaki enerji tüketimlerini uzaktan takip ve kontrol ediyoruz. Yapay zeka uygulamalarımızla enerji yönetim sistemlerinde enerji verimliliğini artıracak çalışmalarımız da devam ediyor."

X
Sitelerimizde reklam ve pazarlama faaliyetlerinin yürütülmesi amaçları ile çerezler kullanılmaktadır.

Bu çerezler, kullanıcıların tarayıcı ve cihazlarını tanımlayarak çalışır.

İnternet sitemizin düzgün çalışması, kişiselleştirilmiş reklam deneyimi, internet sitemizi optimize edebilmemiz, ziyaret tercihlerinizi hatırlayabilmemiz için veri politikasındaki amaçlarla sınırlı ve mevzuata uygun şekilde çerez konumlandırmaktayız.

Bu çerezlere izin vermeniz halinde sizlere özel kişiselleştirilmiş reklamlar sunabilir, sayfalarımızda sizlere daha iyi reklam deneyimi yaşatabiliriz. Bunu yaparken amacımızın size daha iyi reklam bir deneyimi sunmak olduğunu ve sizlere en iyi içerikleri sunabilmek adına elimizden gelen çabayı gösterdiğimizi ve bu noktada, reklamların maliyetlerimizi karşılamak noktasında tek gelir kalemimiz olduğunu sizlere hatırlatmak isteriz.