Satınalma departmanlarında 'dijitalleşme' hedefi

19.04.2022
64 ülkeden 800’ü aşkın şirketin katıldığı araştırma, satınalma alanındaki dijital dönüşümün küresel durumunu ortaya koydu. Türkiye’den bu alandaki profesyonellerin de yer aldığı araştırmaya göre; satınalma departmanları 2025 yılı için ortalama yüzde 72’lik dijitalleşme hedefi belirledi.

PwC, 64 ülkeden 800'ü aşkın şirketin katıldığı Küresel Dijital Satınalma Araştırması ile satın alma alanındaki dijital dönüşümün küresel durumunu ortaya koydu.

Şirketten yapılan açıklamaya göre, Türkiye'den bu alandaki profesyonellerin de yer aldığı araştırmada, satın alma departmanları 2025 yılı için ortalama yüzde 72'lik dijitalleşme hedefi belirledi. Ancak Covid-19 etkileri, satın alma süreçlerinin gerçek dijitalleşme oranı algısının yüzde 6 azalarak yüzde 41'de kalmasına yol açtı.

Bu yıl 4.'sü gerçekleştirilen Dijital Satınalma Araştırması'na katılanların yüzde 26'sını 10 milyar eurodan fazla geliri ve 5 binden fazla çalışanı olan çok büyük ölçekli şirketler, yüzde 29'unu büyük ölçekli şirketler (1,5-10 milyar euro), yüzde 30'unu orta ölçekli (50 milyon-1,5 milyar euro) ve yüzde 15'ini küçük ölçekli şirketler (50 milyon euro'dan az) oluşturdu.

Açıklamada görüşlerine yer verilen PwC Türkiye Şirket Ortağı ve Tedarik Zinciri Hizmetleri Lideri Dr. İsmail Karakış, tedarik zincirlerindeki kırılmalar, uzaktan veya hibrit gibi yeni çalışma yöntemleri, birçok emtia için artan fiyatlar, bazı kritik girdi malzemelerindeki kriz ortamı gibi yeni risklerin ortaya çıkması, satın alma birimlerinin dijital dönüşüm algısını değiştirdiğini belirtti.

Dijitalleşme seviyesinin tüm sektörlerde ilerlemeye devam ederken; bugün itibarıyla maliyet kontrolü, süreç verimliliği, tedarik zinciri izlenebilirliği ve tedarikçi ilişkileri yönetimini güvence altına alma gibi zorlukları yönetebilmek için dijitalleşmenin önemli bir gereklilik haline geldiğini ifade eden Karakış, şu değerlendirmelerde bulundu:

"Dijital dönüşüm günümüzde risk yönetimi ve uyumluluk açısından da kritik öneme sahip olmaya başladı. Dünya genelinde şirketlerin dijital yol haritaları, öncelikli olarak CO2 emisyonlarını takip eden yenilikçi ve sürdürülebilir uygulama örneklerini içeriyor. Çevresel, Sosyal ve Yönetişim (ESG) konularının önümüzdeki yıllarda Türkiye'de de önem kazanması bekleniyor. Bu noktada satın alma birimleri, şirketlerin sürdürülebilirlik hedeflerine ulaşmasında önemli bir role sahip olacak. PwC Türkiye olarak pandemi döneminden bu yana öne çıkan ve değişen dengelerin şekillendireceği gelecek doğrultusunda dijitalleşme dahil satın alma ve tedarik yönetimi alanında, stratejiden uygulamaya kadar her aşamada en iyi çözümleri geliştirmeye devam edeceğiz."

X
Sitelerimizde reklam ve pazarlama faaliyetlerinin yürütülmesi amaçları ile çerezler kullanılmaktadır.

Bu çerezler, kullanıcıların tarayıcı ve cihazlarını tanımlayarak çalışır.

İnternet sitemizin düzgün çalışması, kişiselleştirilmiş reklam deneyimi, internet sitemizi optimize edebilmemiz, ziyaret tercihlerinizi hatırlayabilmemiz için veri politikasındaki amaçlarla sınırlı ve mevzuata uygun şekilde çerez konumlandırmaktayız.

Bu çerezlere izin vermeniz halinde sizlere özel kişiselleştirilmiş reklamlar sunabilir, sayfalarımızda sizlere daha iyi reklam deneyimi yaşatabiliriz. Bunu yaparken amacımızın size daha iyi reklam bir deneyimi sunmak olduğunu ve sizlere en iyi içerikleri sunabilmek adına elimizden gelen çabayı gösterdiğimizi ve bu noktada, reklamların maliyetlerimizi karşılamak noktasında tek gelir kalemimiz olduğunu sizlere hatırlatmak isteriz.