Türk start-up’lara ilk çeyrekte 1,28 milyar dolar yatırım

12.04.2022
Geçtiğimiz 2 yılda Türkiye girişimcilik ekosistemine olan ilgi bir hayli arttığı ve yılın ilk üç ayında 1,28 milyar dolara ulaştığı bildirildi.

StartupCentrum ise 2022 yılının çeyrek raporunu paylaştı.

Rapora göre, son 2 yıldır yıllık yatırımlar 1 milyar dolar barajını aşarken, 2022 yılının ilk 3 ayında Türkiye'deki girişimler 1,28 milyar dolar yatırım aldı. Raporda paylaşılan verilere göre 2021 yılında toplam 1,56 milyar dolar yatırım alan Türk girişimleri, henüz 2022'nin ilk aylarında 2021 yılını yakalamış gözüküyor.

Geçtiğimiz 3 ay boyunca 61 yatırım yapılırken girişim başına düşen yatırım miktarı 25,5 milyon dolar olarak belirtildi. 61 girişimin içinde ise 3 Unicorn var. Bunlar Getir, Dream Games ve Insider. Bu şirketlerden Insider, geçtiğimiz çeyrekte 1,1 milyar dolar değerleme ile 121 milyon dolar yatırım alarak Unicorn oldu.

8 OYUN GİRİŞİMİNE 330 MİLYON DOLAR YATIRIM

2022'nin ilk çeyreğinde 8 oyun girişimi toplam 330 milyon dolar yatırım aldı. Geçtiğimiz seneye damgasını vuran oyun girişimleri bu sene de yatırım almaya devam etti.

Raporda 2021 yılına göre yeni yatırımların sayısında yavaşlama olduğu ancak oyun sektöründe girişim başına düşen yatırım miktarının arttığı görülüyor. Oyun sektöründen sonra en çok yatırım alan sektör 8 girişim ile finans olurken, yatırım alan girişim sayısı fazla olsa da yatırım miktarı olarak toplam 15 milyon dolar seviyelerinde kalındı.

İSTANBUL BAŞI ÇEKTİ, 231 YATIRIMCININ 36'SI YABANCI OLDU

Raporda İstanbul'un Türkiye girişimcilik ekosistemindeki önemi de net bir şekilde görülüyor. 2022'nin ilk 3 ayında 5 şehirde yatırım yapıldı ancak girişimlerin yüzde 82'sinin merkezi İstanbul'da. Yatırım miktarına bakıldığında ise 1,28 milyar doların neredeyse tamamı İstanbul'daki girişimlere yapıldı.

2022'nin ilk çeyreğinde 231 yatırımcıdan 36'sı yabancı yatırımcılardan oluştu. Geçtiğimiz yıl oldukça yoğun ilgi gösteren yatırımcılar bu sene de yatırım yapacak Türk startup'ları arayışında gibi gözüküyor.

X
Sitelerimizde reklam ve pazarlama faaliyetlerinin yürütülmesi amaçları ile çerezler kullanılmaktadır.

Bu çerezler, kullanıcıların tarayıcı ve cihazlarını tanımlayarak çalışır.

İnternet sitemizin düzgün çalışması, kişiselleştirilmiş reklam deneyimi, internet sitemizi optimize edebilmemiz, ziyaret tercihlerinizi hatırlayabilmemiz için veri politikasındaki amaçlarla sınırlı ve mevzuata uygun şekilde çerez konumlandırmaktayız.

Bu çerezlere izin vermeniz halinde sizlere özel kişiselleştirilmiş reklamlar sunabilir, sayfalarımızda sizlere daha iyi reklam deneyimi yaşatabiliriz. Bunu yaparken amacımızın size daha iyi reklam bir deneyimi sunmak olduğunu ve sizlere en iyi içerikleri sunabilmek adına elimizden gelen çabayı gösterdiğimizi ve bu noktada, reklamların maliyetlerimizi karşılamak noktasında tek gelir kalemimiz olduğunu sizlere hatırlatmak isteriz.