Savaştan darbe alan e-ihracatın umudu yeni pazarlarda
Rusya'nın Ukrayna'ya saldırısı, e-ihracatı da vurdu.
TOBB E-ticaret Meclis Üyesi, Ticimax E-ticaret Sistemleri Kurucusu Cenk Çiğdemli, Rusya pazarının e-ihracatta Türkiye'nin üç ana pazarından biri konumunda bulunduğunu hatırlattı.
"Şimdi bu pazarı kaybettik. Ukrayna ve Rusya'ya trafik tamamen bitti" diyen Çiğdemli, e-ihracat yapan bazı firmaların stoklarını kısa sürede Avrupa'ya kaydırdığını bildirdi
Çiğdemli, "Savaş başladıktan sonra e-ihracatta Avrupa ciroları artmaya başladı. Sektör yeni pazar arayışında. Körfez ülkelerine yapılan e-ihracat rakamlarında da artış başladı" diye konuştu.
ÇIKIŞ YOLU YENİ PAZARLAR
Daha çok Rusya ve Ukrayna ile çalışan e-ihracat sitelerinin, bu kriz döneminde Türki devletler, Avrupa ülkeleri ve Körfez ülkelerine yönelebileceğini ifade eden Çiğdemli şunları aktardı:
"Yeni pazarlara açılmak isteyenler Türk Lirası'nın rekabetçi tarafını da kullanarak, bu süreçten kayıp yaşamadan çıkabilir. Hedeflenen yeni pazarlara yönelik, uygun dilde internet reklamlarına ağırlık vererek dünya üzerinde yeni müşteriler edinmek mümkün. Ticimax olarak biz sunucularımızı 100'den fazla ülkede bulunduruyoruz. Bu sayede hedef ülkelerde internet reklamlarında öne çıkmak çok daha kolay oluyor. E-ihracat modüllerimizle de ülkeleri, hatta şehirleri hedefleyerek, tek site üzerinden birden çok dilde ve aynı ürünü farklı fiyatlarla satmayı mümkün hale getiriyoruz. Üreticilerimiz ve e-ihracat yapan firmalarımızın bu zor süreçten kolaylıkla çıkabilmesi için yeni teknoloji ve modüller geliştirmeye de devam ediyoruz."