Kadın girişimci hızla dijitalleşti, Instagram'daki işletme sayısını patlattı

04.03.2022
Türkiye’de dijitalleşen kadın gjrişimci sayısının hızla yükseldiği ve pandemi sürecinde Instagram’daki kadınlara ait işletme sayısının yüzde 92 oranında arttığı ortaya çıktı.

Türkiye'de dijitalleşen kadın gjrişimci sayısının hızla yükseldiği ve pandemi sürecinde Instagram'daki kadınlara ait işletme sayısının yüzde 92 oranında arttığı ortaya çıktı.

Meta Türkiye, 8 Mart Kadınlar Günü'nde özellikle pandemi süreciyle birlikte önemi daha da artan dijitalleşmenin kadın girişimcilere sunduğu fırsatlara dikkat çeken veriler yayınladı. Ayrıca kadın girişimcilerin dijitalleşmesini desteklemek için dünya çapında #buyfromherchallenge etiketiyle başlatılan challenge'ın detayları paylaşıldı.

4 Mart 2022 - Meta'nın 30 ülkede yaklaşık 24.000 küçük işletme sahibi ile gerçekleştirdiği anket çalışmalarına dayanan Küçük İşletmeler Küresel Durum Raporu'nun güncel verileri açıklandı. 2022 yılının Ocak ayı verilerine göre, dünya çapında erkekler tarafından yönetilen KOBİ'lerin yüzde 17si kapanmak durumunda kalırken, kadınlar tarafından yönetilen KOBİ'lerde bu oran yüzde 25 olarak göze çarptı. Ayrıca, aynı süreç içerisinde erkekler tarafından yönetilen işletmelerin kapanma oranında hemen hemen hiçbir değişim yaşanmazken, kadınların işlettiği KOBİ'ler için bu oranda yüzde 6'lık bir artış gerçekleşti.

Pandeminin kadın işletme sahipleri üzerindeki olumsuz etkilerini gösteren bulgulara rağmen, dijitalleşmeyi erken dönemlerinde benimseyen ve işletmelerini internet ortamına taşıyan kadın girişimcilerin pandemi şartlarına inanılmaz derecede esneklik ve adaptasyon gösterdiği gözlemlendi. Türkiye'de ise pandeminin başlangıcından bu yana Instagram'da kadınlara ait işletmelerde yüzde 92'lik bir artış görüldü. Bununla birlikte 2021'den bu yana girişimcilikle ilgili Facebook gruplarının yüzde 51'i kadınlar tarafından oluşturuldu. Son olarak, paylaşılan verilere göre, Facebook'ta kadınlar tarafından kurulan işletme sayfalarının yaklaşık üçte biri pandemi döneminde kuruldu.

DİJİTALLEŞEN KADIN GİRİŞİMCİLER

Dijitalleşmenin kadınların iş dünyasında ve ekonomik hayatta olmasına sağladığı katkıların farkında olan Meta, bu yöndeki çalışmalarını da sürdürmeye devam ediyor. İşletmelerini Facebook ve Instagram gibi Meta platformları aracılığıyla büyüten 10 girişimci kadının ilham verici hikayelerinin anlatıldığı Sınırları Aşan Kadınlar kitabı Meta Türkiye ve Kadın Emeğini Değerlendirme Vakfı (KEDV) işbirliğiyle geçtiğimiz ay raflardaki yerini almıştı. Tüm geliri KEDV'e bağışlanacak olan kitaptaki başarı hikayelerinin, fikirlerini gerçekleştirmek isteyen Türkiye'deki kadınlara örnek olması ve ilham vermesi amaçlanıyor.

Sınırları Aşan Kadınlar kitabının verdiği ilhamı daha da güçlendirmek ve kadın girişimcilerin Meta platformları aracılığıyla dijitalleşip işlerini büyütmesine ve satışlarını artırmasına destek olmak isteyen Meta, #buyfromherchallenge etiketiyle de yeni bir challenge başlattı. Bu challenge'a katılan kullanıcılar paylaşacakları Instagram Reels videoları ve Story'ler ile kadın girişimcilere destek verebilecek ve kadınlar tarafından hayata geçirilen en beğendikleri işletmeleri takipçileriyle paylaşabilecekler.

X
Sitelerimizde reklam ve pazarlama faaliyetlerinin yürütülmesi amaçları ile çerezler kullanılmaktadır.

Bu çerezler, kullanıcıların tarayıcı ve cihazlarını tanımlayarak çalışır.

İnternet sitemizin düzgün çalışması, kişiselleştirilmiş reklam deneyimi, internet sitemizi optimize edebilmemiz, ziyaret tercihlerinizi hatırlayabilmemiz için veri politikasındaki amaçlarla sınırlı ve mevzuata uygun şekilde çerez konumlandırmaktayız.

Bu çerezlere izin vermeniz halinde sizlere özel kişiselleştirilmiş reklamlar sunabilir, sayfalarımızda sizlere daha iyi reklam deneyimi yaşatabiliriz. Bunu yaparken amacımızın size daha iyi reklam bir deneyimi sunmak olduğunu ve sizlere en iyi içerikleri sunabilmek adına elimizden gelen çabayı gösterdiğimizi ve bu noktada, reklamların maliyetlerimizi karşılamak noktasında tek gelir kalemimiz olduğunu sizlere hatırlatmak isteriz.