Multinet Up’ın yeni yemek kartı satışları yüzde 90 büyüdü
Multinet Up Satış Genel Müdür Yardımcısı Didem Kuş, iş hayatı için oldukça zorlayıcı geçen pandemi sürecinde dahi Multinet Up olarak istikrarlı büyümeye devam ettiklerini dile getirdi.
Multinet Up'ta ödeme sistemleri alanında bireylerin ve kurumların ihtiyaçlarına yönelik geliştirdikleri yeni nesil ürün ve hizmetleriyle faaliyet gösterdiklerini vurgulayan Kuş, "Multinet Up'ta ödeme sistemleri alanında bireylerin ve kurumların ihtiyaçlarına yönelik geliştirdiğimiz yeni nesil ürün ve hizmetlerimizle faaliyet gösteriyoruz. Ana faaliyet alanlarımızdan biri şirketlerin çalışanlarına bağlı giderlerinin yönetimi. Bu alanda oldukça geniş bir ürün yelpazemiz var. Çalışanların yemek giderlerinden iş amaçlı seyahat, konaklama ve akaryakıt giderlerine; kurumsal hediye ve sosyal yardım uygulamalarına kadar birçok alanda çözümlerimiz mevcut. Şirketlere operasyonel kolaylık, vergi avantajı, kontrol yetkinliği ile maliyet avantajı gibi faydalar sunmanın yanı sıra ürünlerimizin nihai kullanıcıları olan şirket çalışanlarına konfor sağlıyoruz. KOBİ ve mikro işletmelere de büyük ölçekli kurumsal şirketlere de sunduğumuz bu çözümleri, sektörlere ve kurumların yapılarına göre değişkenlik gösteren ihtiyaç ve beklentilere göre özelleştiriyoruz." ifadelerini kullandı.
"TEDARİKÇİ AĞIMIZI GENİŞLETMEK VE ÇÖZÜMLERİMİZİN DİJİTAL KULLANIM ALTERNATİFLERİNİ ÇEŞİTLENDİRMEYE ODAKLANDIK"
"Tasarruflu gider yönetiminin ve iş süreçlerinde verimliliğin önem kazandığı son birkaç senedir şirketlerin çalışanlarına bağlı giderlerine yönelik çözümlerimize talep arttı" diyen Kuş şöyle devam etti:
"Bu talep artışına en iyi şekilde yanıt verebilmek için periyodik pazar araştırmaları, sosyal medya dinlemeleri ve müşteri memnuniyet anketleri gibi yöntemlerle hedef kitlemizin nabzını tutuyor, onlardan aldığımız geri dönüşler sonrasında da kısa sürede uygulanabilir geliştirmeleri yapıyoruz. Hem iş hayatının dinamiklerinin oldukça değişken olduğu hem de bireysel kullanıcıların davranışlarının hızla farklılaştığı son dönemde müşterilerimizin beklentilerine en iyi karşılığı sunabilmek için tedarikçi ağımızı genişletmek ve çözümlerimizin dijital kullanım alternatiflerini çeşitlendirmeye odaklandık. Ne mutlu ki son yıllarda elde ettiğimiz sürdürülebilir büyüme eğrisi, bu çalışmaların meyvelerini verdiğinin en önemli göstergelerinden biri."
Açıklamasında, pandemi nedeniyle zorlu geçen 2021 yılını da değerlendiren kuş şunları söyledi:
"Tüm dünyada ve ülkemizde iş hayatı için oldukça zorlayıcı geçen pandemi sürecinde dahi birçok kurumun riskleri yönetmekte zorlandığı koşullara rağmen Multinet Up olarak istikrarlı büyümemize devam ettik. Uçtan uca dijital ürün ve hizmetlerimizle, iş ortaklarımızın bize ihtiyaç duydukları her anda yanlarında olabildik. Sektördeki diğer oyuncuların da yakından takip ettiği çalışmalarımızın müşterilerimiz tarafından ilgiyle karşılandığını görüyoruz. Örneğin sanal kart kullanımı 2021'de bir önceki yıla göre yüzde 65 arttı; 2022 itibarıyla da artmaya devam ediyor. Son bir senedir yemek kartında yeni satış oranında yüzde 90 büyüme elde ettik.
Kurumsal hediye ve sosyal yardım çözümümüz MultiGift ile her ölçekten şirkete fayda sunmaya ve işverenlerin çalışanlarını mutlu etmelerine aracı olmaya devam ediyoruz. Birçok yeniliğe ilaveten yeni e-ticaret platformumuz MultiGift Shop'u aktif olarak devreye aldığımız 2021'de, MultiGift'te yüzde 70 büyüme kaydettik. İlk senelerdeki yıllık cirosunu artık yalnızca bir ayda elde ettiğimiz, ciromuz içindeki payı her sene katlanarak artan bu ürünümüzün önümüzdeki yıllarda daha da büyüyeceğini öngörüyoruz. Benzer şekilde, taşıt tanıma çözümümüz MultiPetrol'de yüzde 30 büyüme, kurumsal seyahat çözümümüz MultiTravel'ın işlem hacminde ise yüzde 55 büyüme kaydettik."
"KATMA DEĞER YARATIYOR, 'KAZAN-KAZAN' PRENSİBİ İLE RAKİPLERİMİZDEN AYRIŞIYORUZ"
Multinet Up Satış Genel Müdür Yardımcısı Didem Kuş, katma değer yaratmaya ve iş ortaklarıyla kazan-kazan prensibi üzerine bir ilişki geliştirmeye odaklandıklarını, bunun da kendilerini rakiplerinden ayrıştıran en önemli unsurlar olduğunu vurgulayarak, sözlerini şöyle sürdürdü:
"Katma değer yaratmaya, iş ortaklarımızla kazan-kazan prensibi üzerine bir ilişki geliştirmeye odaklanıyor olmamız bizi rakiplerimizden ayrıştıran en önemli unsurlar. Kurum olarak benimsediğimiz bu yaklaşımın çalışma arkadaşlarımız tarafından da benimseniyor olması bizi güçlü yapan bir diğer yönümüz. Multinet Up'ta esnek ve çevik bir çalışma kültürüne sahibiz. Bu da bilgiye inisiyatif almayı, çözüm odaklı bir çalışma disiplinini beraberinde getiriyor. Bu kültürün yansımasını müşterilerimizle kurduğumuz ilişki ve iletişim biçiminde görmek çok kolay. Etkili iletişim kurabilen, sorun çözmeye odaklı ve her şeyden önce dinlemeyi bilen arkadaşlarla çalışıyor olmamız, satış süreçlerimizi başarıya taşıyan en etkili unsur. Satış ekibimiz, esnek, çevik ve güçlü olmayı gerektiren iş dünyasında yemek kartından, kurumsal hediye kartına, kurumsal taşıt tanıma sistemlerinden kurumsal seyahat platformlarına müşterilerimizin ihtiyaçlarına göre sunduğu çözümlerle onların hayatını kolaylaştırarak ana işlerine odaklanmalarını sağlıyor.
Rakiplerimizden bizi ayıran en önemli ikinci unsur ise teknolojik yetkinliğimiz. Nasıl ki biz şirket içi süreçlerimizi yüzde yüz dijital olarak yönetebiliyoruz veya yapay zekâ destekli uygulamalar aracılığıyla verimliliğimizi maksimum seviyeye çıkarmayı hedefliyoruz, aynı şekilde paydaşlarımızın dijital yetkinliklerini artırmak, dijital dönüşümlerine katkı sunmak istiyoruz. Örneğin 2021 yılında bir önceki yıla göre sanal kartı tercih eden müşterilerimizin sayısında %65 artış oldu. Müşterilerimizi hibrit çalışma düzeninde fiziki kartların basılması, kargolanması, ofislere ulaşması, çalışanlara dağıtılması gibi operasyonel süreçlerle uğraştırmak yerine mobil cüzdanımız MultiPay üzerinden sanal kart oluşturmalarını sağladık.
MultiNet yemek kartı ile online alışveriş yapmak isteyen kullanıcılarımız için tedarikçi ağımızı genişlettik. Market ve yemek siparişlerinde online mağaza sayımız 4 kat, ciromuz da 10 kat artış gösterdi. Yeni nesil yemek kartı platofmumuz MultiOnline ile MultiNet yemek kartı satın almak isteyen müşterilerimize 5-10 dk içinde mobil veya web fark etmeksizin, evrak, ıslak imza vs gerekmeden isterlerse otomatik ödeme talimatı vererek kart oluşturmalarını sağladık.
Çalışan bağlılığı ve motivasyon konusunun işveren markası için daha da önemli hale geldiği bu dönemde kurumsal hediye kartı alanında QR-kod, dijital kod ve sanal kart alternatiflerimizi çoğalttık. Müşterilerimiz sadece sms göndererek çalışan yardımlarını yapabiliyor. Çalışanlar ise kendilerine tanımlanan bakiyeleri Trendyol, A101, IKEA, Mavi ve D&R gibi prestijli markalarda geçerli dijital kodlar sayesinde diledikleri gibi harcayabiliyor."
"PAYDAŞLARIMIZIN HAYATLARINI NASIL KOLAYLAŞTIRIRIZ?" SORUSUNUN PEŞİNDEN GİTMEYE DEVAM EDECEĞİZ"
Multinep Up'ın, paydaşların ihtiyaçlarına odaklanıp, bunlara en inovatif çözümü sunarak, , "paydaşlarımızın hayatlarını nasıl kolaylaştırırız?" sorusunun peşinden gitmeye devam edeceğinin altını çizen Kuş, yeni dönemdeki hedefleriyle ilgili şu bilgileri verdi:
"Öncelikle şunu ifade etmeliyim, paydaşlarımızın ihtiyaçlarına odaklanmaya, bu ihtiyaçlara en inovatif çözümü sunarak hayatlarını nasıl kolaylaştırırız sorusunun peşinden gitmeye devam edeceğiz. İşimizde elde ettiğimiz sonuçlar ve bu sonuçların paydaşlarımıza katkıları doğru yolda olduğumuzun en önemli göstergesi. Hatta bu yaklaşımla sürdürdüğümüz çalışmalarımız alanının en itibarlı kurumları tarafından takdir edilerek sektörümüze örnek gösteriliyor, sadece 2021'de yirmi ödül kazandık. Esnek ve çevik çalışma kültürümüzü korumayı, değişen pazar koşullarıyla uyumlu iş yapış biçimlerimizi yenilikçi uygulamalarla desteklemeyi hedefliyoruz. Örneğin şu an satışlarımızın yüzde 50'sini sahaya çıkmadan alternatif kanallar aracılığıyla gerçekleştiriyoruz, bu oran daha da artacak. Ayrıca, 2019'da devreye aldığımız iş ortaklarımıza maliyet avantajı ve zaman tasarrufu sağlayan reseller kanalımızın ciro içindeki payı her geçen sene büyüyor.Bu büyümeyi hızlandırmak için yeni iş birlikleri hayata geçirmeyi hedefliyoruz."