Hyundai’nin robotları metaverse ile birleşiyor

06.01.2022
Hyundai Motor Grubu, “metamobilite” adını verdiği yeni projesini Las Vegas'ta düzenlenen yıllık Tüketici Elektroniği Fuarı'nda (CES)'te tanıttı.

Hyundai Motor Grubu, "metamobilite" adını verdiği, Metaverse veritabanıyla ilişkili ve robotların uzak bir noktadan kontrol edilmesini sağlayan teknolojisini tanıttı.

Şirketin metaverse dünyasına geçişi için de önemli basamaklardan biri sayılan proje, Hyundayi Motor İcra Kurulu Başkanı Euisun Chung liderliğindeki bir ekip tarafından Las Vegas'ta düzenlenen yıllık Tüketici Elektroniği Fuarı'nda (CES) gerçekleşen bir sunumla tüm dünyaya tanıtıldı.

Söz konusu konsept, 30 yıl önce yazar Neal Stephenson tarafından ortaya atılmıştı, ancak son zamanlarda Mark Zuckerberg'in sosyal medya platformu Facebook'un adını "Meta" olarak değiştirmesiyle gündeme düşen, şu sıralar adını sıkça duyuran metaverse ile bağlantılı.
Sunumda, Hyundai'nin, meta veri tabanını gerçek dünya ile nasıl ilişkilendirebileceğine dair örnekler şu şekilde sıralandı:

3 boyutlu video oyun platformu içeren bir çalışma alanına veya eğlence odasına dönüştürülebilen bir araç.
Tesisin dışındaki insanların, tesiste bulunan makineler ve ürünlerle etkileşime giren robotların uzaktan kontrol edildiği "akıllı" bir fabrika.
Engelliler veya seyahat ederken sosyal mesafeyi korumak isteyen bireyler için otomatik kişisel ulaşım cihazları.

Hyundayi tüm bunları gerçekleştirmek için, farklı mobilite hizmetlerini gerçekleştirecek, modüler robotik platformları birbirine bağlayacak bir "Mobility of Things" ekosistemi inşa ediyor.

Ekosistemdeki modüllerden biri "Plug & Drive veya PnD" adını taşıyor: Bu modül, otomatik çalışma için akıllı direksiyon, frenleme ve süspansiyonu, kameralar ve lidar sensörleriyle birleştiren tek tekerlekli bir robot platformu.

Daha büyük lojistik görevler ve diğer mobilite hizmetleri için ise, bir robot köpekle eşleşen bir uygulama da dahil olmak üzere dört PnD modülünü bir araya getirilmesi söz konusu olabilir.

X
Sitelerimizde reklam ve pazarlama faaliyetlerinin yürütülmesi amaçları ile çerezler kullanılmaktadır.

Bu çerezler, kullanıcıların tarayıcı ve cihazlarını tanımlayarak çalışır.

İnternet sitemizin düzgün çalışması, kişiselleştirilmiş reklam deneyimi, internet sitemizi optimize edebilmemiz, ziyaret tercihlerinizi hatırlayabilmemiz için veri politikasındaki amaçlarla sınırlı ve mevzuata uygun şekilde çerez konumlandırmaktayız.

Bu çerezlere izin vermeniz halinde sizlere özel kişiselleştirilmiş reklamlar sunabilir, sayfalarımızda sizlere daha iyi reklam deneyimi yaşatabiliriz. Bunu yaparken amacımızın size daha iyi reklam bir deneyimi sunmak olduğunu ve sizlere en iyi içerikleri sunabilmek adına elimizden gelen çabayı gösterdiğimizi ve bu noktada, reklamların maliyetlerimizi karşılamak noktasında tek gelir kalemimiz olduğunu sizlere hatırlatmak isteriz.