Almanya’da start-up'ların sayısı azaldı

28.09.2021

Avrupa'nın en büyük ekonomisine sahip Almanya'da Covid-19 krizinin yaşandığı geçen yıl, start-up'ların sayısı bir önceki yıla göre yüzde 30'dan fazla azaldı.

Alman Kamu Yatırım Bankası (KfW) "2021 Start-up 2021 Rapronu" yayımladı. Buna göre, Almanya'da start-up'ların sayısı salgın krizi sırasında önemli ölçüde azaldı.

2020'de ülkede start-up'ların sayısı 2019'a göre yüzde 30'dan fazla azalarak 47 bine geriledi.

Risk sermayesinin finans sağladığı start-up sayısı ise geçen yıl yüzde 9 azalarak 8 bin 600'a indi.

Ülkede, yıllar içinde yeni kurulan şirketlerin yalnızca beşte birinin kadınlar tarafından kurulması dikkati çekti.

KfW baş ekonomisti Fritzi Köhler-Geib, konuya ilişkin değerlendirmesinde Kovid-19 krizinin geçen yıl start-up'ları olumsuz etkilediğini belirterek, "Bu istisnai yıldan sonra Almanya'da start-up eko sisteminin önceki yıllarda olduğu kadar hızlı gelişeceğini öngörüyoruz." ifadesini kullandı.

AŞIRI BÜROKRASİ START-UP'LARI SINIRLIYOR

Öte yandan, Hannover Leibniz Üniversitesi ve RKW Yetenek Merkezi'nin start-up'ların uluslararası ve ülke çapındaki eko sistemini analiz eden "2020/2021 Küresel Girişimcilik İzleme Ülke Raporu"nda Almanya, çok fazla bürokrasi ve risk sermayesine ulaşımda yaşanan sıkıntılar nedeniyle start-up'ların oranı sıralamasında 43 ülke arasında 41. olarak yer almıştı.

Bu arada, Almanya'nın start-up'lar konusunda öncü ülkeler ABD ve İsrail ile karşılaştırıldığında uluslararası alanda rekabetçi hale gelememesi dikkati çekti. Alman hükümeti start-up'ların daha rekabetçi hale gelmeleri için Mart 2020'de, 2030 yılına kadar toplam 10 milyar avroluk fon sağlama planını açıklamıştı. Hükümet, özel yatırımcılardan da söz konusu fona 20 milyar avroluk katkı bekliyor.

X
Sitelerimizde reklam ve pazarlama faaliyetlerinin yürütülmesi amaçları ile çerezler kullanılmaktadır.

Bu çerezler, kullanıcıların tarayıcı ve cihazlarını tanımlayarak çalışır.

İnternet sitemizin düzgün çalışması, kişiselleştirilmiş reklam deneyimi, internet sitemizi optimize edebilmemiz, ziyaret tercihlerinizi hatırlayabilmemiz için veri politikasındaki amaçlarla sınırlı ve mevzuata uygun şekilde çerez konumlandırmaktayız.

Bu çerezlere izin vermeniz halinde sizlere özel kişiselleştirilmiş reklamlar sunabilir, sayfalarımızda sizlere daha iyi reklam deneyimi yaşatabiliriz. Bunu yaparken amacımızın size daha iyi reklam bir deneyimi sunmak olduğunu ve sizlere en iyi içerikleri sunabilmek adına elimizden gelen çabayı gösterdiğimizi ve bu noktada, reklamların maliyetlerimizi karşılamak noktasında tek gelir kalemimiz olduğunu sizlere hatırlatmak isteriz.