E-ticaret, kadın istihdamının lokomotifi oldu
Yaklaşık 5 yılda ulaşabileceği hacme pandemi döneminde ulaşan e-ticaretin, son 10 yıl içinde büyük bir gelişme kaydettiği ve kadın istihdamında da lokomotif sektör haline geldiği bildirilirdi.
Uluslararası e-ticaret ve e-ihracat platformu WORLDEF Başkanı Ömer Nart, e-ticarette kadın istihdamını destekleyen uygulamaları ile dikkat çekerek, "E-ticaret ile kadınların yüzü gülüyor. Sektörler bazında en fazla kadının direkt, dolaylı ya da ek iş olarak istihdam edildiği sektörler arasında ilk sıralarda yer alıyor. E-ticaret, kadın istihdamında lokomotif sektör haline geldi" dedi.
"SANAYİCİ DE EV KADINLARI DA E-TİCARET YAPIYOR"
Nart konuyla ilgili yaptığı açıklamada, e-ticaretin ev kadınlarından kurumsal kariyeri olan kadınlara kadar her seviyedeki kadına istihdam olanağı sunduğuna işaret etti.
E-ticaret sektöründe birçok iş kolundan marka bulunduğunu hatırlatan Nart, "Sanayici de esnaflar da ev hanımları da zanaatkâr da e-ticaret yapıyor. Bu sebeple e-ticaret, geleneksel iş modellerinin üzerinde bir yerde konumlanıyor. E-ticaret bir sanayi değil; çünkü bir üretim mekanizması değil; ama hem üretici hem tüketici hem de farklı hizmet alanlarını bir araya getiren ekosistem olarak iş gücü istihdamında önemli bir rol üstleniyor" dedi. Nart, bunlarla birlikte, e-ticaret ile bağlantılı iş kollarında ciddi bir kalifiye personel açığı olduğunu belirterek, "E-ticaret işletmesi sayısı arttıkça iş gücü açığı da artıyor" şeklinde konuştu.
"KÖYLÜ KADIN, ÜRETTİĞİ PEKMEZİ İTALYA'DA SATIYOR"
Kadınların e-ticaret ile kendilerine uçsuz bucaksız bir istihdam alanı bulduğuna işaret eden Nart, "Bir bakıyoruz bir köy kadını, torunlarının bir e-ticaret platformunda açtığı satıcı hesabı ile köyde ürettiği pekmezi İtalya'ya satıyor. Rizeli genç girişimci kadın, yaylarda ürettiği Anzer balını Körfez'e satıyor. Bir ev hanımı el emeği örgülerini Etsy ile Amerika'ya satıyor. Bunlar sadece satıcı örnekleri Bir de e-ticaretin hizmet ve operasyonel süreçlerinde aktif rol alan kadınlar var. E-ticaret kuryelerinden yazılımcılara, web tasarımcıdan dijital pazarlamaya kadar e-ticaretin temas ettiği birçok alanda kadınların istihdam edildiğini görüyoruz" ifadelerini kullandı.
"E-TİCARET İLE KADINLARIN YÜZÜ GÜLÜYOR"
"E-ticaret ile kadınların yüzü gülüyor. Sektörler bazında en fazla kadının direkt, dolaylı ya da ek iş olarak istihdam edildiği sektörler arasında ilk sıralarda yer alıyor. E-ticaret, kadın istihdamında lokomotif sektör haline geldi" diyen Nart, sözlerini şöyle sürdürdü:
"E-ticaret girişimcisi kadınların sayısı çok fazla. WORLDEF'ten eğitim alan ve etkinliklerimize katılarak e-ticarette iş alanları arayan birçok kadın var. Sektör, direkt ya da dolaylı olarak kadın girişimcilere kapılarını açıyor. Kendi işinin yanında ek iş olarak e-ticaret yapan kadınlar da var. Hızla büyüyen sektörde kadın girişimci ve kadın çalışan sayısı daha da artacaktır. Türkiye'de kadınların e-ticaret ile global pazarlarda büyük başarılara imza atabileceğine inanıyorum. Bu vesileyle dünyadaki tüm kadınların 8 Mart Dünya Kadınlar Günü'nü kutluyorum."