Banvit BRF: Odağımızda sürdürülebilirlik bulunuyor
Banvit BRF Pazarlama ve Kurumsal İletişim Direktörü Yasemin Gürleroğlu, araştırmalarının, tüketicilerin yüzde 80'inin çevre dostu seçeneklere daha fazla öncelik verdiğini ve yüzde 60'ının da sürdürülebilirlik kavramına uygun davranmaya çalıştığını gösterdiğini, bu nedenle Banvit BRF olarak sürdürülebilirliği hem üretim hem de toplumsal yatırımlarının odağında gördüklerini belirtti.
Banvit BRF'den yapılan açıklamaya göre, pazarlama sektörünün önemli organizasyonlarından biri olan Global Marketing Summit 2022 İstanbul'da gerçekleştirildi.
Etkinlik kapsamında gerçekleştirilen ve Banvit BRF'nin sponsorluğunu üstlendiği "Gıdanın Yarını ve Gıda İsrafında Markaların Rolü" paneline katılan konuşmacılar arasında Mutfak Sanatları Akademisi (MSA) Yönetici Ortağı Sitare Baras, Beslenme Uzmanı ve Sürdürülebilir Yaşam Aktivisti Dilara Koçak ile Banvit BRF Pazarlama ve Kurumsal İletişim Direktörü Yasemin Gürleroğlu yer aldı.
Panelde konuşan MSA Yönetici Ortağı Baras, MSA olarak gerçekleştirdikleri atıksız mutfak uygulamalarını, gıda ve mutfak bilgisinin temel eğitimde müfredat olarak yer alması gerekliliğini ve Horeca sektörünün sorumluluklarını anlattı.
Beslenme Uzmanı ve Sürdürülebilir Yaşam Aktivisti Dilara Koçak da Türkiye'de gerçekleşen gıda israfının boyutu hakkında bilgiler vererek, tüketiciler tarafında alınması gereken önlemlere değindi.
Banvit BRF Pazarlama ve Kurumsal İletişim Direktörü Yasemin Gürleroğlu ise Banvit BRF'nin sürdürülebilirliğe bakış açısı ve uygulamalarını katılımcılarla paylaştı.
Açıklamada görüşlerine yer verilen Gürleroğlu, gıda teknolojisindeki gelişmelerin, tüketicilerin ihtiyaç ve beklentilerinin değişmesi, önemi giderek artan sürdürülebilirlik konusu nedeniyle son 10 yılda sektörde çok büyük değişimlerin yaşandığını belirterek, "Günümüzde artık gıda şirketleri, teknolojik gelişmelerle birlikte hem değişen tüketici taleplerine yanıt vermeye hem de dünyadaki ekolojik değişikliklere uygun çözümler bulmaya çalışıyor. Artık gıda şirketlerinin sadece lezzetli, sağlıklı, kaliteli ve pratik ürünler üretmesi yeterli değil. Kullandıkları girdilerden tüketime kadar olan her aşamadan sorumlular. Daha az su ve enerji kullanılan, daha az atık ve sera gazı oluşturan, çevreye duyarlı ürünler üretmek durumundalar. Ayrıca toplum yararına yönelik sosyal sorumluluk programları geliştirmek de artık şirketlerin sorumlulukları arasında." değerlendirmesinde bulundu.
Banvit BRF'nin yaptığı araştırmaların tüketicilerin yüzde 80'inin çevre dostu seçeneklere daha fazla öncelik verdiğini ve yüzde 60'ının da sürdürülebilirlik kavramına uygun davranmaya çalıştığını gösterdiğini aktaran Gürleroğlu, şunları kaydetti:
"Bu nedenle Banvit BRF olarak sürdürülebilirliği hem üretim hem de toplumsal yatırımlarımızın odağında görüyoruz. Bu anlamda da sürdürülebilirlik projeleri bizim için çok önemli. Şirketimiz geçen yıl Birleşmiş Milletler'in 17 Sürdürülebilir Kalkınma Hedefi'ne paralel olarak, sürdürülebilirlik alanındaki hedeflerini belirledi ve taahhütlerini kamuoyuna duyurdu. Bu kapsamda, tesislerimizdeki sera gazı salınımları için 2040'a kadar 'Net Sıfır' hedefimiz bulunuyor. Ağaçlandırma projeleri ile de 'Net Sıfır' hedefine ulaşmayı planlıyoruz. Geçen yıl Bandırma'da 20 bin ağaçlık Banvit BRF Ormanı'nın fidanlarını toprakla buluşturduk. Bu yıl da Elazığ ve İzmir'de bulunan üretim bölgelerimizde benzer projelere devam ediyoruz ve 20 bin fidanı daha toprakla buluşturacağız. Ayrıca, su ve enerji tüketimimizi azaltmaya çalışıyoruz. Atık su tesislerimiz ile kullandığımız suyu tamamını arıtıyoruz ve Bandırma tesislerimizde arıttığımız suyu ikinci bir prosese tabi tutarak yüzde 43'ünü içme suyu kalitesinde geri kazanabiliyoruz. Böylece yer altı sularını korumuş oluyoruz. Elektrik ve doğal gaz tasarrufu konusundaki çalışmalarımız ise devam ediyor. 2030 yılında kullandığımız enerjinin yarısını yenilenebilir enerji kaynaklarından sağlayacağız."
"EN FAZLA GIDA İSRAFI EVLERDE YAPILIYOR"
Yasemin Gürleroğlu, üretimde sıfır gıda kaybı modeli ile çalıştıklarını ve ambalaj taahhütleri çerçevesinde kullandıkları ambalajların yüzde 95'inin geri dönüştürülebilir nitelikte olduğunu belirterek, 2025 yılına kadar ambalaj malzemelerin yüzde 100'ünün geri dönüştürülebilir, tekrar kullanılabilir veya biyolojik olarak doğada parçalanabilir hale dönüştürmeyi hedeflediklerini bildirdi.
Banvit BRF'nin "Akıllı Çocuk Sofrası" projesiyle ilgili de bilgi veren Gürleroğlu, sözlerini şöyle sürdürdü:
"Açlık ve kötü beslenme küresel sorunlar arasında ilk sıralarda yer alıyor. Birleşmiş Milletler Gıda ve Tarım Örgütü verilerine göre, bugün dünyada 3 milyar kişi sağlıklı gıdaya erişemiyor ve bunun en önemli nedenlerinden birisi gıda israfı. Tüm dünyada üretilen gıdaların en az üçte biri çöpe atılıyor. Oysa bu miktarın sadece dörtte biriyle dünyadaki açlık sorunu çözülebilir. Gezegenimizi tehdit eden karbon salınımının yüzde 10'u yine gıda israfı sonucunda oluşuyor. Öte yandan, en fazla gıda israfı evlerde yapılıyor. 2021 Birleşmiş Milletler Gıda İsrafı Raporu'na göre, Türkiye'de her yıl yaklaşık 8 milyon ton yiyecek çöpe atılıyor. Kültürümüzde israf etmemek varken, dünya genelinde en fazla gıda israfı yapılan ülkeler arasında yer alıyoruz."
Gürleroğlu, gıda israfında öne çıkan başlıca nedenlerin; gıdaların bozulması, gereğinden fazla yemek yapmak, düzgün saklayamamak, yemeğin sevilmemesi ve ihtiyaç olmayan ürünlerin satın alınması olduğunu aktardı.
Akıllı Çocuk Sofrası projesiyle bilinçli gıda tüketimi ve gıda israfı konularında öğrencileri ve ailelerini bilinçlendirmeyi hedeflediklerini vurgulayan Gürleroğlu, şunları kaydetti:
"Çocuklara erken yaşta bilinçli gıda tüketimi alışkanlıkları kazandırmak ve gıda israfının önüne geçecek bir nesil yetiştirmeye katkı sağlamayı istiyoruz. Hedef kitlemiz ilköğretim öğrencileri, aileler ve öğretmenler. Projemizi Milli Eğitim Bakanlığı iş birliğinde beslenme ve pedagoji alanında çok değerli danışmanlarımızla birlikte yürütüyoruz. Web sitemiz, sosyal medya hesaplarımız ve EBA TV ile kapsayıcı bir platform sunuyoruz. Hazırladığımız animatik filmlerimiz EBA TV'de yayınlandı. Projemize geçtiğimiz mart ayında başladık ve şimdiye kadar 50'ye yakın eğitici video ve makale yayınladık. Bu içeriklerle Sosyal Medya ve web sitemiz üzerinden yaklaşık 7,5 milyon kişiye ulaştık. Salgın döneminde online olarak başladığımız eğitimlerimize yüz yüze devam edeceğiz."