E-ticaretin Davos’unda 5 milyar dolarlık hedef

29.09.2022
34 ülkeden 20 bine yakın katılımcıyı ağırlıyan ve "e-ticaretin Davos'u" olarak adlandırılan World E-Commcerce Forum'da hedef, 5 milyar dolarlık hacme ulaşmak.

"E-ticaretin Davos'u" olarak nitelendirilen World E-Commcerce Forum, 34 ülkeden 20 bine yakın katılımcıyı ağırlıyor. İstanbul'da gerçekleştirilen forumun gelecek yıllardaki nihai hedefi, Türkiye'nin e-ticaret hacmini 5 milyar dolara çıkarmak.

Dünya e-ticaretinin devlerini İstanbul'da bir araya getiren "e-ticaretin Davos"u World E-Commerce Forum'da, Türkiye e-ticaretini geliştirecek somut adımlar atılıyor. 34 ülkeden 20 bine yakın katılımcıyı ağırlayan forumda, Türkiye e-ticaret hacminin kısa sürede 2,5 milyar dolardan 5 milyar dolara çıkartacak potansiyelin altı çizildi. Aynı zamanda dünya e-ticaretinin yeni yol haritasının da belirleneceği, gelecek vizyonu ve trendlerin masaya yatırılacağı forum kapsamında bu büyümenin gerçekleştirilebilmesi için atılması gereken adımlar da açıklandı.

TÜRKİYE'NİN E-TİCARET POTANSİYELİ YÜKSEK

Ticaret Bakanlığı, Elektronik Ticaret Derneği (ELİDER) ve E-Ticaret İşletmecileri Derneği (ETİD) gibi farklı sektörlerden kurum ve kuruluşlar tarafından desteklenen World E-Commerce Forum'un ana iş ortaklığını Meta, ana sponsorluğunu İş Bankası üstlendi. Forumun ikinci gün programlarında, dünya ihracatında yüzde 6 paya sahip olan e-ihracat payının Türkiye'de henüz 0,6 seviyesinde olduğu vurgulandı. Ayrıca, bu payın yüzde 1'e çıkartılmaması için büyük bir potansiyel olduğuna işaret edildi. Yüzde 1'lik paya denk gelen 5 milyar dolarlık ihracat hedefine ulaşmak için tek gereken şeyin ise "cesaret ve iletişim" olduğuna dikkat çekildi.

"NİHAİ HEDEFİMİZ 1 MİLYON B2B BULUŞMASINA ARACILIK ETMEK

WORLDEF Başkanı Ömer Nart, Türkiye'deki girişimcilerin bu iki unsura fazlasıyla sahip olduğunu ifade etti.

Nart, İstanbul'da 9. kez düzenlenen World E-Commerce Forum'un Türk girişimcisine bu kanalı sunmak için her yıl kapsamını genişlettiğini belirti. Bu amaçla global e-ticaret ekosistemine katkı sunmak amacıyla düzenledikleri World E-Commerce Forum'da, tüm dünyadan ve Türkiye'den e-ticarette lider markaları ve e-ticaret paydaşlarını bir araya getirdiklerini belirten Nart "Foruma katılan pazaryerlerinin e-ticaret pastasındaki payı, 250 milyar dolar civarında. Foruma özel olarak geliştirdiğimiz DealMaker B2B eşleştirme uygulaması ile önemli iş birliklerine aracılık edeceğiz. Gelecek yıllarda düzenleyeceğimiz forumda nihai hedefimiz 1 milyon B2B iş görüşmesine aracılık etmek." dedi.

Nart, bu hedef doğrultusunda World E-Commerce Forum'da bu yıl 10 global pazar yeri ve yatırımcı fonunu da girişimcilerle bir araya getirdiklerini kaydetti.

X
Sitelerimizde reklam ve pazarlama faaliyetlerinin yürütülmesi amaçları ile çerezler kullanılmaktadır.

Bu çerezler, kullanıcıların tarayıcı ve cihazlarını tanımlayarak çalışır.

İnternet sitemizin düzgün çalışması, kişiselleştirilmiş reklam deneyimi, internet sitemizi optimize edebilmemiz, ziyaret tercihlerinizi hatırlayabilmemiz için veri politikasındaki amaçlarla sınırlı ve mevzuata uygun şekilde çerez konumlandırmaktayız.

Bu çerezlere izin vermeniz halinde sizlere özel kişiselleştirilmiş reklamlar sunabilir, sayfalarımızda sizlere daha iyi reklam deneyimi yaşatabiliriz. Bunu yaparken amacımızın size daha iyi reklam bir deneyimi sunmak olduğunu ve sizlere en iyi içerikleri sunabilmek adına elimizden gelen çabayı gösterdiğimizi ve bu noktada, reklamların maliyetlerimizi karşılamak noktasında tek gelir kalemimiz olduğunu sizlere hatırlatmak isteriz.