Kerevitaş konsolide cirosunu 4,9 milyar liraya yükselip, ihracatını katladı

10.03.2022
Taze dondurulmuş gıda, konserve ve margarin sektöründe faaliyet gösteren Kerevitaş, geçtiğimiz yıl konsolide cirosunu 4,9 milyar TL'ye yükseltirken, ihracatını ise yüzde 99 artırdı.

Kerevitaş'ın 2021 konsolide cirosu yüzde 59,2 artışla 4,9 milyar liraya yükselirken, ihracatı da bir önceki yıla göre ikiye katlandı.

Şirketten yapılan açıklamaya göre, Türkiye'de taze dondurulmuş gıda, konserve ve margarin pazarının lider şirketi Kerevitaş, 2021 yılı finansal sonuçlarını Kamuyu Aydınlatma Platformu'na (KAP) açıkladı.

Kerevitaş, konsolide cirosunu bir önceki yıla göre yüzde 59,2 artırarak 4,9 milyar liraya yükseltti. Şirketin konsolide brüt karı 977 milyon liraya ulaşırken, FAVÖK de 595 milyon lira oldu. İhracat kapasitesiyle de dünya genelinde çeşitli pazarlarda liderliğini koruyan Kerevitaş, 2021'de ihracatını yüzde 99 gibi rekor oranda artırarak 771 milyon liraya yükseltti.

SÜPERFRESH TÜRKİYE'DE LİDERLİĞİNİ KORUYOR

Kerevitaş bünyesindeki SuperFresh markası, dondurulmuş gıda sektörünün yüzde 100 bilinirliğe sahip tartışmasız lideri olarak büyümesini sürdürdü.

2021 yılında SuperFresh yaklaşık 1,3 milyon yeni haneye girerek 24 milyon kişinin sofrasına ulaşma başarısını gösterdi.

MARGARİN SEKTÖRÜNÜN AÇIK ARA LİDERİ

Margarin sektöründe Türkiye'de ve farklı ülkelerde liderliğini koruyan Besler, bu alanda Bizim Yağ, Teremyağ ve Luna gibi öncü markalarıyla pazara yön vermeye devam etti. Pazarın en çok tüketilen, en çok haneye giren ve en sadık tüketiciye sahip markası Ülker Bizim Yağ, yüzde 36 ciro payıyla paket margarin pazarındaki açık ara liderliğini kordu. Kase margarin pazarında ise Ülker Teremyağ yüzde 48 ciro payıyla liderliğini sürdürüyor.

KEREVİTAŞ'TAN İHRACATA BÜYÜK KATKI

Güçlü portföyü, yaygın dağıtım ağı ve etnik pazarlara verdiği özel önemle ihracatını sürekli güçlendiren Kerevitaş, Türkiye ihracatına katkısını 2021'de yüzde 99 gibi rekor oranda artışla toplam 771 milyon TL'ye ulaştırdı. Kerevitaş margarin kategorisinde altı kıtada 50'yi aşkın ülkeye yaptığı ihracatın yanı sıra bu yıl portföyüne sekiz yeni ülke daha ekleyerek ihracattaki konumunu ve bölgesel liderliğini güçlendirdi. Özellikle tüketici margarini kategorisinde 30 yılı aşkın süredir bulunduğu Irak, Suriye ve Gürcistan pazarlarında "Ona" markasıyla; ev dışı tüketim sektöründe ise pastacılık kategorisinde Arnavutluk'ta, catering kategorisinde Irak, Romanya ve Kazakistan'da liderliğini koruyor.

"ÜLKEMİZİN İSMİNİ TÜM DÜNYADA EN İYİ ŞEKİLDE TEMSİL ETMEYE ODAKLANIYORUZ"

Açıklamada görüşlerine yer verilen Kerevitaş Üst Yöneticisi (CEO) Şükrü Çin, şunları kaydetti:

"Kerevitaş olarak 2021 yılında da önemli başarılara imza attık. Dünya genelinde çeşitli ekonomik zorlukların, tedarik zincirinde aksamaların ve hızla değişen konjonktürlerin yaşandığı bir yıl olan 2021'de gelişmiş üretim ve dağıtım altyapımız, esnek iş yapma biçimlerimiz ve risklere karşı daima hazırlıklı olmaya odaklı stratejimiz doğrultusunda büyümemizi sürdürdük. Kerevitaş'ın en güçlü yanlarından biri olan ihracatta da büyümeye devam ediyor. Uluslararası pazarlardaki satış-pazarlama organizasyonumuzu istikrarlı bir biçimde geliştiriyoruz. Yenilikçi ürünlerimiz, yaygın satış ve dağıtım ağımız, kaliteli ürünlerimizle ülkemizin ismini tüm dünyada en iyi şekilde temsil etmeye odaklanıyoruz."

X
Sitelerimizde reklam ve pazarlama faaliyetlerinin yürütülmesi amaçları ile çerezler kullanılmaktadır.

Bu çerezler, kullanıcıların tarayıcı ve cihazlarını tanımlayarak çalışır.

İnternet sitemizin düzgün çalışması, kişiselleştirilmiş reklam deneyimi, internet sitemizi optimize edebilmemiz, ziyaret tercihlerinizi hatırlayabilmemiz için veri politikasındaki amaçlarla sınırlı ve mevzuata uygun şekilde çerez konumlandırmaktayız.

Bu çerezlere izin vermeniz halinde sizlere özel kişiselleştirilmiş reklamlar sunabilir, sayfalarımızda sizlere daha iyi reklam deneyimi yaşatabiliriz. Bunu yaparken amacımızın size daha iyi reklam bir deneyimi sunmak olduğunu ve sizlere en iyi içerikleri sunabilmek adına elimizden gelen çabayı gösterdiğimizi ve bu noktada, reklamların maliyetlerimizi karşılamak noktasında tek gelir kalemimiz olduğunu sizlere hatırlatmak isteriz.