Euro Bölgesi'nde perakende satışlar aralıkta geriledi

04.02.2022

Euro Bölgesi'nde perakende satışlar, Aralık 2021'de bir önceki aya göre yüzde 3 gerileyerek beklentilerin altında kaldı.

Avrupa İstatistik Ofisi (Eurostat), Avrupa Birliği (AB) ve Euro Bölgesi'nin Aralık 2021 dönemine ilişkin perakende satış verilerini yayımladı.

Buna göre, AB'de perakende satışlar, aralıkta bir önceki aya kıyasla yüzde 2,8 azalırken, 2020'nin aynı dönemine göre ise yüzde 2,6 arttı.

Euro Bölgesi'nde de perakende satışlar aralık ayında kasıma kıyasla yüzde 3 düşerken, bir önceki yılın aynı dönemine göre yüzde 2 yükseldi. Piyasa beklentisi, perakende satışların aralıkta aylık yüzde 0,5 gerileyeceği, yıllık ise yüzde 5,1 artacağı yönündeydi.

Perakende satışlar, 2021 yılı genelinde AB'de yüzde 5,5, Euro Bölgesi'nde de yüzde 5 oranında artış gösterdi.

AB ülkeleri arasında aralıkta bir önceki aya kıyasla perakende satışlarda en yüksek artış yüzde 7,2 ile Letonya'da, yüzde 2,1 ile Slovenya'da, yüzde 1'le de Bulgaristan ve Macaristan'da gerçekleşti. En fazla düşüş ise yüzde 9,2 ile Hollanda'da, yüzde 5,7 ile İspanya'da ve yüzde 5,5 ile Almanya'da oldu.

Perakende satışlar, yıllık bazda Slovenya'da yüzde 44,1, Litvanya'da yüzde 16,2, Estonya'da yüzde 12,6 artarken, İrlanda'da yüzde 3,2, İspanya ve Finlandiya'da yüzde 3 geriledi.

X
Sitelerimizde reklam ve pazarlama faaliyetlerinin yürütülmesi amaçları ile çerezler kullanılmaktadır.

Bu çerezler, kullanıcıların tarayıcı ve cihazlarını tanımlayarak çalışır.

İnternet sitemizin düzgün çalışması, kişiselleştirilmiş reklam deneyimi, internet sitemizi optimize edebilmemiz, ziyaret tercihlerinizi hatırlayabilmemiz için veri politikasındaki amaçlarla sınırlı ve mevzuata uygun şekilde çerez konumlandırmaktayız.

Bu çerezlere izin vermeniz halinde sizlere özel kişiselleştirilmiş reklamlar sunabilir, sayfalarımızda sizlere daha iyi reklam deneyimi yaşatabiliriz. Bunu yaparken amacımızın size daha iyi reklam bir deneyimi sunmak olduğunu ve sizlere en iyi içerikleri sunabilmek adına elimizden gelen çabayı gösterdiğimizi ve bu noktada, reklamların maliyetlerimizi karşılamak noktasında tek gelir kalemimiz olduğunu sizlere hatırlatmak isteriz.