Euro Bölgesi'nde perakende satışlar kasımda arttı

07.01.2022
Avrupa İstatistik Ofisi'nin verilerine göre Euro Bölgesi'nde perakende satışlar, Kasım 2021'de aylık bazda yüzde 1 yükselerek beklentileri aştı.

Euro Bölgesi'nde perakende satışlar, Kasım 2021'de aylık bazda yüzde 1 yükselerek beklentileri aştı.

Avrupa İstatistik Ofisi (Eurostat), Avrupa Birliği (AB) ve Euro Bölgesi'nin Kasım 2021 dönemine ilişkin perakende satış verilerini yayımladı.

Buna göre, AB'de perakende satışlar, kasımda bir önceki aya kıyasla yüzde 0,9, 2020'nin aynı dönemine göre de yüzde 7,9 arttı.

Euro Bölgesi'nde de perakende satışlar kasım ayında ekime kıyasla yüzde 1, bir önceki yılın aynı dönemine göre yüzde 7,8 yükseldi. Perakende satışlara ilişkin piyasa beklentisi, aylık yüzde 0,5 daralma ve yıllık yüzde 5,6 artış yönündeydi.

AB ülkeleri arasında kasımda bir önceki aya kıyasla perakende satışlarda en yüksek artış yüzde 4,9 ile İspanya'da, yüzde 4 ile Lüksemburg'da ve yüzde 2,8 ile Portekiz'de gerçekleşti. En fazla düşüş ise yüzde 4,1 ile Avusturya'da, yüzde 3,6 ile Letonya'da ve yüzde 3,1 ile Hırvatistan'da oldu.

Perakende satışlar, yıllık bazda Slovenya'da yüzde 41,1, Fransa'da yüzde 22,7, Polonya'da yüzde 14,5 artarken, Letonya'da yüzde 3,6, Almanya'da yüzde 2,8 ve Finlandiya'da yüzde 1,9 geriledi.

X
Sitelerimizde reklam ve pazarlama faaliyetlerinin yürütülmesi amaçları ile çerezler kullanılmaktadır.

Bu çerezler, kullanıcıların tarayıcı ve cihazlarını tanımlayarak çalışır.

İnternet sitemizin düzgün çalışması, kişiselleştirilmiş reklam deneyimi, internet sitemizi optimize edebilmemiz, ziyaret tercihlerinizi hatırlayabilmemiz için veri politikasındaki amaçlarla sınırlı ve mevzuata uygun şekilde çerez konumlandırmaktayız.

Bu çerezlere izin vermeniz halinde sizlere özel kişiselleştirilmiş reklamlar sunabilir, sayfalarımızda sizlere daha iyi reklam deneyimi yaşatabiliriz. Bunu yaparken amacımızın size daha iyi reklam bir deneyimi sunmak olduğunu ve sizlere en iyi içerikleri sunabilmek adına elimizden gelen çabayı gösterdiğimizi ve bu noktada, reklamların maliyetlerimizi karşılamak noktasında tek gelir kalemimiz olduğunu sizlere hatırlatmak isteriz.