Vakko, yeni yıla yatırımlarla giriyor
Vakko Grubu, yılın ilk 9 ayında satışlarını yüzde 70 oranında artırdığını bildirdi. Bu dönemde, 47 milyon TL'si Vakko Tekstil tarafından yapılmak üzere toplam 110 milyon TL'yi aşkın yatırımı hayata geçirdiğini açıklayan grup, 2022 yılında da, aralarında Vakko Hotel&Residence'ın da bulunduğu yeni yatırımlar hedeflediğini duyurdu.
Vakko'nun, 2021 yılı değerlendirmesi ve 2022 yatırımları, Vakko Yönetim Kurulu Başkanı Cem Hakko ve Vakko CEO'su Jaklin Güner'in katıldığı bir toplantıyla, Vakko Nişantaşı' mağazasında açıklandı.
2021 yılına dair başarılı rakamların, pandemi döneminde gerçekleşen ve uygulanan stratejiler doğrultusunda oluştuğunu söyleyen Vakko Yönetim Kurulu Başkanı Cem Hakko, pandemi döneminde lüks perakende sektöründe değişimin hızlandığını söyledi.
Hayatta kalan ve gelişen şirketlerin, en hızlı ve doğru kararları profesyonel bir ekiple veren, karşılaştıkları risklerin değişen doğasını öngören markalar olduğunu dile getiren Hakko, "Biz de doğru adımlarla bu süreci yönlendirdik. O gün aldığımız kararlar bugünümüzü inşa etti ve başarılı bir süreci beraberinde getirdi" dedi.
2021 YILINDA 100 MİLYONU AŞAN YATIRIM HAYATA GEÇİRDİK
Vakko CEO'su Jaklin Güner de, 86 yıllık bir marka olarak, ülkenin ve dünyanın içinden geçtiği her şartta başarıyla ayakta kaldıklarının altını çizerek, şunları kaydetti:
"
Grubumuzun amiral gemisi Vakko Tekstil, 2021 9 aylık sonuçlara göre 138 milyon TL esas faaliyet karı yarattı. 2020 yılında pandeminin de etkisi ile 9 ay sonunda zarar açıklayan Vakko Tekstil, 2021 yılında ise gösterdiği güçlü performans ile 65 milyon TL seviyesinde dönem karı yaratmayı başardı. Bu sonuçlar ile son beş yıl içerisinde gösterdiğimiz en iyi performans olan 2019 yılı rakamlarımızı da geçmiş olduk. Grup olarak gösterdiğimiz güçlü kar/zarar performansımızın arkasındaki en önemli sebeplerden bir tanesi de ülkemize olan güven ile yatırımlara devam etmemiz oldu. 2021 yılı içinde, 47 milyon TL'si Vakko Tekstil tarafından yapılmış toplam 110 milyon TL'yi aşan tutarda yatırımı hayata geçirdik. Bu zorlu dönemde Vakko Tekstil yatırımcılarını da unutmadık ve 2021 yılında ortaklarımıza toplam 83,2 milyon TL brüt nakit kâr payı dağıttık."
HEPSİ YENİ KONSEPTTE 64 BİN METREKAREDE 192 MAĞAZA
Pandemi dönemi 2014-2019 döneminde Vakko'nun hızlı büyümesi markanın mağaza portföyünün yeniden değerlendirmesi için de fırsat sunduğunu dile getiren Güner, bu dönemde bazı mağazaları zamanın getirdiği değişim ve dinamiklere göre yapılandırdıklarını söyledi ve ekledi:
"Halihazırda açık olan 192 mağazamız arasında eski konseptte mağazamız kalmadı. Hepsi yenilendi. 2021 yılı içerisinde 31 yeni noktada Vakko Dostları ile buluştuk. Vakko Nişantaşı ve şimdi İstinyePark İzmir; Vakko, Vakko Couture, Vakko Wedding, Vakko Shoes&Bag, Vakko L'Atelier, V2K Designers ve Vakkorama markalarıyla Vakko Dostları'yla buluşuyor. Çok yakında açılacak olan Galataport ve Downtown Bursa mağazalarımızın da açılacağının bilgisini ilk kez vermek isteriz. 2021 yılında Nişantaşı, İzmir İstinyePark lokasyonlarında yatırımlarımızı tamamladık ayrıca bu yıl içerisinde Galataport yatırımımızı da tamamlamış olacağız. Bunlar elbette bizi çok heyecanlandıran, onurlandıran güçlü yatırımlar. 2021 yılı içerisinde açılan yeni mağazalarımızla birlikte hizmet verilen alan büyüklüğümüz yaklaşık 64 bin metrekareye ulaştı" 2021 yaz döneminde Vakko, Vakko Mare, Vakko L'Atelier gibi farklı konseptlerle özellikle Ege ve Akdeniz'deki deneyimin alanlarını genişleten marka, Vakko L'Atelier lezzetlerini Göcek'te teknelere servis ederek sundu ve büyük ilgi gördü."
2022'NİN ÖNEMLİ YATIRIMI: VAKKO HOTEL&RESİDENCE AÇILIYOR
Nişantaşı'nda 2022 yılının ilk aylarında açılacak Vakko Hotel&Residence hakkında da bilgiler veren Güner, "Vakko'nun lüks anlayışını ve misafirperverliğini konaklamada da hissettireceğimiz Vakko Hotel & Residence Nişantaşı, samimi bir deneyim sunacak. Rezidans, alışılmış konseptten farklı olarak konforlu ve sıcak, samimi bir ev ruhu taşıyan büyük odalarıyla Vakko Home ile şıklaşan yaşam alanlarını yansıtacak. Vakko L'Atelier'nin Bistrot ve Patisserie'si rezidans misafirlerinin hizmetinde olacak. Toplam 8 katta 32 daire olarak hizmet verecek olan Vakko Hotel&Residence 120 milyon TL yatırım değeriyle hayata geçiyor" dedi.
Vakko'nun 2022 yatırımlarının marka iş birlikleriyle de devam edeceğini söyleyen Güner, Vanilla Rococo markasını satın aldıklarını da açıkladı. Vakko CEO'su, "Vakko Gıda'daki büyüme planımızı destekleyen bu satın almayla, Vanilla Rococo'nun elegant ve özel tasarım lezzetlerini Fransız şıklığı ile Vakko L'Atelier lezzetleri arasına katarak, zengin ve çok çeşitli bir tat yaratacağız" diye konuştu.
"7 LOKASYONDA 15 FARKLI MAĞAZA YATIRIMI HEDEFLİYORUZ"
2022 yılında lüks perakendenin markalar için önemli fırsatları barındırdığını söyleyen Jaklin Güner, "Biz bütün bu projeksiyonlarımızı daha önce yakaladığımız büyüme trendinin 2022'de tekrar yakalanarak devam edeceğine inanarak şekillendiriyoruz. 7 lokasyonda 15 farklı mağaza yatırımı hedefliyoruz. Bu mağazaların 4'ü Vakko Gıda, 11'i Vakko Tekstil çatısı altında olacak. Vakko Gıda'da 1574 metrekaresi, Vakko Tekstil'de ise 5183 metrekare yatırım alanına sahip olacak" diye konuştu.
HEM DİJİTAL HEM FİZİKSEL DENEYİM NOKTALARI YARATTIK
Teknolojik gelişmeler ve dijitalleşmenin tüm sektörlerde özellikle lüks perakende de önemli değişikliklere neden olduğunu söyleyen Güner, "Sadece online deneyimi değil fiziksel mağazaların tasarımı ve buradaki fiziksel deneyimin geliştirilmesinde etkili oluyor. Bir yandan dijital gelişmeler devam ederken diğer yandan sahip olduğumuz değerleri yansıtabileceğimiz mağazalarla dinamik ve inovatif bir yapı geliştiriyoruz. Çünkü bu süreçle birlikte de değişen ihtiyaçlar ve beklentiler, lüks perakende sektörünün hem dijital hem de fiziksel temas noktalarını yeniden kurgulamasını gerektiriyor. Pandemi öncesinde online alışveriş, büyüme projeksiyonlarımızda artarak devam ediyordu, pandemide planlanandan çok daha hızlı bir şekilde büyüdü." diye konuştu.
"VAKKO SÜRDÜRÜLEBİLİR MODA İÇİN YATIRIM YAPIYOR"
Vakko CEO'su Jaklin Güner, doğanın korunması ve sürdürülebilirlik konularının üzerinde yıllardır hassasiyetle durup çalışmalar yaptıklarının altını çizerek, şöyle devam etti:
"Doğayı düşünen ve sürdürülebilir modayı destekliyoruz. Tüm markalarımızda recycling, upcycling ve sürdürebilirlik önemli bir yere sahip. Koleksiyonlarımızda çok sayıda ürün bu üretim prensiplerinden yola çıkarak üretiliyor. Vakkorama, sezon kampanyalarıyla sürdürülebilir moda konusunda farkındalık yaratıyor. Vakko Üretim Merkezi'nde öncelikle insanı ve doğayı esas alan bir üretim anlayışıyla faaliyetlerimizi yürütüyoruz. Bu kapsamda ISO 14001:2015 Çevre Yönetim Sistemleri belgesine sahibiz. Eşarp üretiminde harcanan elektrik, su, arıtma ve doğalgaz giderlerinin azaltılarak verimini arttırmak için Continue Yıkama Makinesi yatırım yaptık ve bu yatırım sayesinde, yüzde 98 oranında su tasarrufu ve yüzde 97,5 oranında kimyasal kullanımının azaltılması konusunda çalışmalarımız başladı. Diğer makine yatırımlarımız ile birlikte, üretim merkezine son iki yılda yaptığımız yatırım tutarı 10 milyon TL'yi geçti. VAKKO Üretim Merkezimizde oluşan atık su dahil tüm atıkların yasal olarak belirlenen şekilde bertaraf edilmesi, geri kazanımı ve yeniden kullanımı düzenli faaliyetlerimiz arasında yer alıyorı