ABD'de tüketici güveni 6 ayın en düşük seviyesinde

31.08.2021

ABD'de Conference Board Tüketici Güven Endeksi, ağustosta aylık 11,3 puan azalışla 113,8 seviyesine inerek şubat ayından bu yana en düşük seviyeyi kaydetti.

Conference Board, Amerikalı tüketicilerin eğilimlerini ölçen tüketici güven endeksine ilişkin ağustos ayı verilerini açıkladı.

Buna göre, tüketici güven endeksi, ağustosta geçen aya kıyasla 11,3 puan azalarak 113,8'e indi.

Bu dönemde piyasa beklentilerinin üzerinde düşüş gösteren ve şubat ayından bu yana kaydedilen en düşük seviyeye gerileyen tüketici güveninin 124 değerini alması öngörülüyordu. Tüketici güveni, temmuzda 125,1 değerini almıştı.

Amerikalı tüketicilerin mevcut iş ve iş gücü piyasası koşullarına ilişkin değerlendirmelerini yansıtan mevcut durum endeksi, ağustosta 9,9 puan azalışla 147,3 seviyesine düştü.

Geleceğe yönelik kısa dönemli değerlendirmeleri yansıtan beklentiler endeksi ise aynı dönemde 12,4 azalarak 91,4 değerine indi.

Açıklamada görüşlerine yer verilen Conference Board'un Ekonomik Göstergeler Kıdemli Direktörü Lynn Franco, yeni tip koronavirüs (Kovid-19) salgınında Delta varyantına ilişkin endişelerin mevcut ekonomik koşullara dair görüşler ile kısa vadeli büyüme beklentilerini etkilediğini belirtti.

Kovid-19 salgınındaki artış ve enflasyon endişelerinin güveni azalttığına işaret eden Franco, bu düşüşün tüketicilerin gelecek aylarda harcamalarını önemli ölçüde kısmalarına neden olacağı sonucuna varmak için çok erken olduğunu kaydetti.

X
Sitelerimizde reklam ve pazarlama faaliyetlerinin yürütülmesi amaçları ile çerezler kullanılmaktadır.

Bu çerezler, kullanıcıların tarayıcı ve cihazlarını tanımlayarak çalışır.

İnternet sitemizin düzgün çalışması, kişiselleştirilmiş reklam deneyimi, internet sitemizi optimize edebilmemiz, ziyaret tercihlerinizi hatırlayabilmemiz için veri politikasındaki amaçlarla sınırlı ve mevzuata uygun şekilde çerez konumlandırmaktayız.

Bu çerezlere izin vermeniz halinde sizlere özel kişiselleştirilmiş reklamlar sunabilir, sayfalarımızda sizlere daha iyi reklam deneyimi yaşatabiliriz. Bunu yaparken amacımızın size daha iyi reklam bir deneyimi sunmak olduğunu ve sizlere en iyi içerikleri sunabilmek adına elimizden gelen çabayı gösterdiğimizi ve bu noktada, reklamların maliyetlerimizi karşılamak noktasında tek gelir kalemimiz olduğunu sizlere hatırlatmak isteriz.