Türkiye'nin yaş meyve ve sebze ihracatında Hindistan rekoru

22.06.2021
Akdeniz Yaş Meyve Sebze İhracatçıları Birliği Başkanı Nejdat Sin, Türkiye'nin mayıs ayındaki yaş meyve ve sebze ihracatının, geçen yılın aynı ayına göre yüzde 27 artışla 201,2 milyon dolara ulaştığını bildirdi.

Akdeniz Yaş Meyve Sebze İhracatçıları Birliği Başkanı Nejdat Sin yaptığı yazılı açıklamasında, Türkiye'nin sektörde alternatif pazarlara ulaşma hedefine yönelik somut verilerin mayıs ayı ihracat performansına yansıdığını belirtti.

Sektörün mayıs ayı ihracatını değerlendiren Sin, "İhracatımız mayıs ayında, geçen yılın aynı dönemine göre yüzde 27 artışla 201,2 milyon dolara ulaştı" ifadesini kullandı.

HİNDİSTAN İHRACATINDA YÜZDE 12 BİN 153 ARTIŞ

Sin, bazı pazarlarda rekor kırıldığı bilgisini vererek, şunları kaydetti:

"Mayısta ana pazarlarımız yine Rusya, Romanya, Irak, Almanya ve Ukrayna olurken, Güney Asya, Avrupa ve Orta Doğu da önemli ihracat artışı sağladığımız bölgeler oldu. En çarpıcı rakamlara Hindistan pazarında ulaştık. Bu ülkeye geçen yıl mayıs ayında sadece 38 bin 192 dolar ihracat yapan sektörümüz, bu yıl mayıs ayında 4 milyon 679 bin dolarlık ihracat gerçekleştirdi. Geçen yılın aynı dönemine kıyasla Hindistan'a yönelik ihracatımızda yüzde 12 bin 153 artış sağladık.

İhracat hacminde yükseliş yakaladığımız ülkelerde Hindistan'ın ardından yüzde 341 artış ve 11,5 milyon dolarla Suriye ikinci, yüzde 167 artış ve 1,4 milyon dolarla Beyaz Rusya üçüncü sırada yer aldı."


X
Sitelerimizde reklam ve pazarlama faaliyetlerinin yürütülmesi amaçları ile çerezler kullanılmaktadır.

Bu çerezler, kullanıcıların tarayıcı ve cihazlarını tanımlayarak çalışır.

İnternet sitemizin düzgün çalışması, kişiselleştirilmiş reklam deneyimi, internet sitemizi optimize edebilmemiz, ziyaret tercihlerinizi hatırlayabilmemiz için veri politikasındaki amaçlarla sınırlı ve mevzuata uygun şekilde çerez konumlandırmaktayız.

Bu çerezlere izin vermeniz halinde sizlere özel kişiselleştirilmiş reklamlar sunabilir, sayfalarımızda sizlere daha iyi reklam deneyimi yaşatabiliriz. Bunu yaparken amacımızın size daha iyi reklam bir deneyimi sunmak olduğunu ve sizlere en iyi içerikleri sunabilmek adına elimizden gelen çabayı gösterdiğimizi ve bu noktada, reklamların maliyetlerimizi karşılamak noktasında tek gelir kalemimiz olduğunu sizlere hatırlatmak isteriz.